JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 05 jun 2014 19:14

De hoekprofielen voor de achterkant van de behuizingen zijn klaar. :mrgreen: Nu nog die voor de voorkant/deksel maar daar heb ik wat meer werk mee aangezien ik gedeeltes eruit moet halen voor de wartels en boutjes.

Afbeelding

Afbeelding

Heb ook nog wat extra behuizingen gekocht voor wat andere hoogspannings delen in te plaatsen. Toch wat makkelijker dan zelf weer wat maken. In deze grote komt de DC-DC omvormer, sensor voor de volt/ampère meter en de hoofdzekering. Komt te zitten waar de benzinetank eerst zat. Past echt precies, heb ik goed gegokt met de maten. :mrgreen: Was alleen niet in zwart te krijgen dus moet wel nog gespoten worden.

Afbeelding

Afbeelding

En in deze kleinere worden de hoogspanningskabels voor de DC-DC omvormer en lader verdeeld en voor allebei nog een aparte zekering. Komt te zitten waar de 12V accu eerst zat. Past ook weer goed en nog net genoeg ruimte over voor de dikke oranje kabels die naar de motor zullen lopen.

Afbeelding

Afbeelding

Dan heb ik ook nog deze voor wat 12V dingen (hoofd printplaat voor het Battery Management System en een aantal relais). Denk dat ik deze gewoon bovenop die grote behuizing plaats, is nog wel wat plaats voor.

Afbeelding

Morgen en in het weekend weer verder met de hoekprofielen zodat deze hopelijk volgende week gelast kunnen worden.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor Firehuntah » 08 jun 2014 01:54

Ben al een tijdje bezig om het hele elektrisch schema te tekenen. Is ook bijna klaar nu, moet nog een paar dingen aanpassen. Maar ben vandaag wel klaar met de volgende schakeling (met dank aan Eric, maar heb toch nog wat dingen moeten veranderen ;)).

Afbeelding

2 wisselrelais en 3 drukknoppen met leds. Snappen jullie hoe dit werkt? :mrgreen: En waarvoor zou dit zijn denken jullie? Eric weet het al dus die mag niet meedoen. :lol:
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Peter.M » 08 jun 2014 06:25

Eugh..achteruit rijden :?: :?: :?: :-)))
The more i know about people
The more i love my dog.
Peter.M
350cc

Berichtdoor DexterXL » 08 jun 2014 09:32

Net als scoormobiels.... rustig naar voren, snel naar voren, en achteruit
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
DexterXL
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 08 jun 2014 10:22

Nou, was wel erg makkelijk schijnbaar. :mrgreen: Het uitvogelen van de schakeling niet, toch wel even een tijdje over na moeten denken. :think:

Is inderdaad voor laag en hoog vermogen vooruit (oftewel Eco en Sport ;)) en achteruit. Leek me wel handig voor als ik eens wat langere ritten wil rijden, hoef ik zelf niet zo op te letten dat ik teveel gas geef en de accu's te snel leeg raken. :) Maarja.. ik denk dat die toch wel 90% van de tijd op Sport zal staan. :lol:
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor spiderpig » 08 jun 2014 10:31

Knap :thumbup: , maar nu vind ik iedereen die een elektrisch schema uitpuzzelt een genie.
Komt waarschijnlijk omdat ik er zelf geen hout van kan maken :crazy: .

:-))) Frank.
spiderpig
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Firehuntah » 08 jun 2014 10:52

Maar hout geleidt ook geen stroom Frank, koper wel. :lol:

En bedankt. :thumbup: Binnenkort zal ik het hele schema eens posten als ik het klaar heb, ziet er ook al erg ingewikkeld uit. :mrgreen:
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Peter.M » 08 jun 2014 11:11

Je kan dan ook niet in ALLES een crack zijn hè Frank. :-))) (Al willen we dat wel)
The more i know about people
The more i love my dog.
Peter.M
350cc

Berichtdoor Firehuntah » 10 jun 2014 17:51

Zo, het elektrisch schema is klaar. ;) Netjes voor alles een andere kleur zodat het altijd duidelijk is welke kabel waarvan is. Ben alleen nog niet zeker hoe ik die 3 draden van het Battery Management System ga aansluiten, deze zijn voor als de accu's bijna leeg zijn dat je dan bijna geen vermogen meer hebt (maar wel nog genoeg om hem aan de kant van de weg te zetten natuurlijk). Moet deze 3 kabels dus op de een of andere manier met de gashendel verbinden maar hier zijn meerdere manieren voor, wacht ik dus nog even mee. Voor de rest ben ik er wel zeker van dat het zo gaat worden. Kan nu dus ook alle 12V kabels, relais etc. kopen om het binnenkort ook zo te kunnen aansluiten allemaal. :mrgreen:

Afbeelding

Met de hitte van de afgelopen dagen niet echt veel verder gekomen met de hoekprofielen. Ze zijn ondertussen wel allemaal gezaagd maar moet nu nog al die gedeeltes voor de wartels en boutjes eruit gaan halen. Maarja komende dagen eindelijk weer wat minder warm dus dan kan ik weer verder daarmee.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 12 jun 2014 22:29

Vandaag die nieuwe toerenteller gekregen, 10 euro uit Hong Kong. En driemaal is scheepsrecht, deze werkt perfect. :mrgreen: Ziet er ook niet verkeerd uit (zit nog folie op het scherm) dus denk dat ik deze gewoon zal blijven gebruiken.

Afbeelding

En hier ben ik nu mee bezig.

Afbeelding

Voor deze behuizing heb ik nu alles klaar, nu nog voor de 3 andere. ;) Die uitsparingen voor de wartels gaat wel lekker snel met de dremel maar die uitsparingen voor de boutjes zijn minder leuk. Kan deze gaten niet boren aangezien het gat open is en de boor dan scheef gaat, hapt en beschadigd raakt. Heb het geprobeerd maar was dus geen succes. ;) Ben het nu gewoon met een ronde vijl aan het doen. Lukt best goed maar duurt alleen langer. :think: Iemand tips om dit sneller te doen? :mrgreen:
Firehuntah
500cc
500cc

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten