JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Peter.M » 30 apr 2014 18:51

Kan je geen frame op quad lassen en behuizing er in schuiven . denk aan Hoekprofielen kader in frame :-)))
The more i know about people
The more i love my dog.
Avatar gebruiker
Peter.M
350cc
 
Berichten: 467
Geregistreerd: 05 aug 2012 13:22
Woonplaats: Vlierzele (Belgie)

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 30 apr 2014 22:00

Kan wel, maar kan het dan niet meer makkelijk los halen als ik ooit eens andere soort accu's erin wil zetten. ;) Moet dan weer alles weg gaan slijpen.

Ik had dus zoiets als dit in gedachte.

Afbeelding

Zal denk ik stevig genoeg zijn en is weer makkelijk los te halen. Dat stuk waar ze bij elkaar zitten wordt dan ook gewoon aan elkaar gelast. Vraag me alleen af of dit goed te lassen is zo. Zal denk ik wel. Moet dan alleen op het frame zelf ook nog bevestigingspunten maken.

Denken jullie dat 1,5 mm dik en 15x15 mm genoeg is voor die aluminium hoekprofielen? Voor de bevestigingspunten heb ik 5 mm dik gepakt.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor BBQBarman » 30 apr 2014 22:57

Dan zal ik denk tocht voor staal gaan
Of rvs
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 30 apr 2014 23:17

Zou dat echt nodig zijn? Ze hoeven geen gewicht te dragen, behuizingen staan direct op het frame. Ze moeten alleen de behuizingen op hun plek houden, vooral in de bochten en met drempels. Ik kan tot 2 mm dik gaan denk ik. En eventueel nog wat langer, 40x20 mm ofzo.

RVS is alleen vanaf 3 mm dik te krijgen zo ver ik kan zien, dat lukt niet meer in het frame. Met staal zou wel kunnen maar is een heel stuk zwaarder dan aluminium. :think:
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor BBQBarman » 30 apr 2014 23:32

Ben bang dat het door drempels enz kapot gaat
Ben meer bang voor de keuring dan dat het kapot gaat
Want dat kan je op tijd zien en fixxen
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Remy » 01 mei 2014 08:20

Op mijn madmax scheurt alles van alumium (chinese kwaliteit ja) zo ongeveer door. Nu zal jij natuurlijk weinig tot geen trillingen van je motor hebben. Maar aluminium is wel zwakker. (Zelfs mijn opnieuw gelaste bumper ging terug scheuren (net naast de lasnaad).
Avatar gebruiker
Remy
400cc
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 19 jul 2012 10:53
Woonplaats: Westelijk Brabant

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 01 mei 2014 10:16

Nja ik weet het niet hoor, als ik zo zie wat anderen gebruiken in hun auto ombouwprojecten zie ik ook heel veel aluminium. Deze bijvoorbeeld, maar 3 mm dik en moet hier zelfs al het gewicht dragen. Is ook een stuk groter en die accu's zijn wat zwaarder.

Afbeelding

Scheurt aluminium echt zo makkelijk dan? Heb zo geen problemen om staal te gebruiken maar dat is wel minstens 3 keer zo zwaar. Wil het gewicht toch zo laag mogelijk houden aangezien de accu's zelf de quad al een stuk zwaarder maken. ;)
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor BBQBarman » 01 mei 2014 11:20

Die hoek profielen zullen niet veel zwaarder zijnzal hooguit 10 kilo zijn
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor sandhi,; » 01 mei 2014 16:34

de functie is alleen maar op ze plaats houden wat scheuren betreft onzin je koopt gewoon in Nederland je aluminium als je tot 2 kan gaan doen. wat misschien wel een idee is is om de profielen wat breder te maken en de inbussen ook door je profiel te schroeven in plaats van uitsparingen maken dan wordt het een stevig geheel allemaal. en beugeltjes is een brede 3 hoek vorm maken zodat niet alle kracht van het beugeltje op die ene cm op dat dunne aluminium komt.
SPY F1/ZX6
Avatar gebruiker
sandhi,;
400cc
 
Berichten: 897
Geregistreerd: 22 apr 2010 09:53
Woonplaats: den haag

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 01 mei 2014 17:02

Tot 2 mm lukt wel ja, net nog even gecheckt. Denk 3 mm toch ook nog net maar weet ik niet zeker. Kan anders wel wat gedeeltes dunner vijlen zodat het wel past. ;) Ik zal ze ook wat breder pakken, 20x20 of misschien 20x25 voor in de breedte wat meer stevigheid. Maar met die boutjes van de behuizingen ook erdoorheen heb ik niet veel aan denk ik, die zitten maar aan 1 kant dus aan de andere kant zitten de profielen dan ook maar gewoon los ertegen. Ik denk als het goed gelast wordt dat het wel stevig genoeg zal zijn. Driehoeken maken van die bevestigingspunten kan wel, zal inderdaad wat steviger zijn. :)

Ook nog even voor stalen hoekprofielen gekeken maar betaal daar ook 3x zo veel voor. Kan in ieder geval geen goedkopere prijzen vinden. En bij aluminiumopmaat.nl is het makkelijk, kan ze meteen een beetje op maat krijgen. ;) Heb ook even de lasser wat laten weten, kijken wat hij ervan zegt.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast