JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor dimpower » 07 apr 2014 19:20

:lol: :lol: :lol: in ieder geval blij dat je terug verder doet. :thumbup:
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor Firehuntah » 07 apr 2014 21:01

De ideeën blijven komen ja, nu alleen de uitvoer nog. :lol: Hart van Nederland.. :think: misschien als die klaar is. ;)

Maar komt wel goed allemaal, vandaag m'n voorlopig laatste zijproject afgerond dus alle tijd ga ik nu weer in de quad steken. ;) Ofja ook nog naar werk zoeken natuurlijk maargoed daar ben ik geen hele dag mee bezig. :) Dus ik zal maar gaan pellen. :lol:

Heb vandaag even de steunen op papier getekend en gepast. Blijkt helaas niet te passen dus moet even wat aanpassingen maken in de tekening. Ik zal de uiteindelijke tekening wel laten zien als die klaar is.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 08 apr 2014 17:23

Vandaag de steunen wat aangepast in de tekening en opnieuw papieren model ervan gemaakt. :) Past maar net maar zo hoort het ook. ;)

Hier eerst even de tekening hoe het zal worden. Worden natuurlijk wel nog iets mooier in het echt met schuine randen en weer zo'n opening in dat grotere gedeelte. Bovenste 2 steunen zijn uiteraard voor de topkoffer, de onderste is voor de achterverlichting.

Afbeelding

Ze komen net onder de kappen door. Wou zoveel mogelijk plaats tussen de steunen en de controller hebben zodat deze goed zichtbaar blijft. Topkoffer komt ook zo laag mogelijk en iets schuin te zitten (ongeveer gelijk met de kappen), staat denk ik mooier dan helemaal recht. Zelfde voor de verlichting, standaard staat deze ook wat schuin dus wou dit ongeveer hetzelfde hebben. Alleen komt het wat lager te zitten.

Afbeelding

Maar jullie zullen het wel wat beter zien zodra ze zijn gemaakt. ;) Eerst weer even overleggen met het metaalbewerkingsbedrijf of het allemaal te doen is en het niet al te duur is. Zal ook wel even duren voordat het klaar is denk ik, ligt eraan hoe druk ze het hebben.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Peter.M » 08 apr 2014 17:28

:thumbup: :thumbup:
The more i know about people
The more i love my dog.
Peter.M
350cc

Berichtdoor dimpower » 08 apr 2014 17:50

dat bedrijf heeft een goede klant aan jou Rob. ;)
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor BBQBarman » 08 apr 2014 18:35

Mooie spooiler
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Peanut » 09 apr 2014 07:40

Ook meteen een normale plek voor je kentekenplaat e.d. :thumbup:
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Peanut
500cc
500cc

Berichtdoor Remy » 09 apr 2014 08:21

Dat dacht ik nu ook precies. Ik zou proberen je kentekenplaat daar te plaatsen. Zo mooi klein "motor kentekenplaat" staat zowieso beter dan een grote "auto kentekenplaat".

Je ideeën zijn in ieder geval super. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Remy
400cc

Berichtdoor Firehuntah » 09 apr 2014 10:43

Nou, vanmorgen reactie van de RDW gekregen. Kenteken mag dus officieel niet zo laag (achter het lagerhuis) geplaatst worden (na de keuring is een ander geval natuurlijk :twisted:). Staat toch ergens op hun site verborgen.

Aan richtlijn 93/94/EEG is voldaan indien de plaats voor de bevestiging van de achterste kentekenplaat voldoet aan de
technische eisen van richtlijn 93/94/EEG.
In richtlijn 93/94/EEG staat:
"Afmetingen
De afmetingen van de plaats voor de montage van de achterste kentekenplaat van motorvoertuigen zijn als volgt:
1.2. Motorfietsen, driewielers met een maximumvermogen tot 15 kW en andere vierwielers dan lichte vierwielers, zonder
carrosserie.
1.2.1. breedte: 280 mm;
1.2.2. hoogte: 210 mm.

Algemene plaatsing
2.1. De plaats voor de montage van de achterste kentekenplaat moet zich aan de achterzijde van het voertuig bevinden, zodanig
dat:
2.1.1. de plaat geplaatst kan worden tussen de langsvlakken die gaan door de punten waar het voertuig het breedst is.
Helling
3.1. De achterste kentekenplaat:
3.1.1. moet loodrecht staan op het middenlangsvlak van het voertuig;
3.1.2. mag een helling van ten hoogste 30° ten opzichte van de verticaal hebben wanneer het voertuig niet beladen is, indien de
van het kenteken voorziene zijde naar boven gekeerd is;
3.1.3. mag een helling van ten hoogste 15° ten opzichte van de verticaal hebben wanneer het voertuig niet beladen is, indien de
van het kenteken voorziene zijde naar beneden gekeerd is;
Maximum hoogte
4.1. Geen enkel punt van de plaats voor de montage van de kentekenplaat mag zich op een hoogte van meer dan 1,50 m boven
het wegdek bevinden wanneer het voertuig niet beladen is.
Minimum hoogte
5.1. Geen enkel punt van de plaats voor de montage van de kentekenplaat mag zich op een hoogte van minder dan 0,20 m of de
straal van het wiel, indien deze minder bedraagt dan 0,20 m, boven het wegdek bevinden wanneer het voertuig niet beladen
is.

Geometrische zichtbaarheid
6.1. De plaats voor de montage van de kentekenplaat moet zichtbaar zijn binnen een ruimte die wordt begrensd door twee
tweevlakshoeken: één met een horizontale ribbe en bepaald door twee vlakken die door de boven- en onderrand van de
plaats voor de montage van de plaat gaan en onder de in figuur 1 aangegeven hoeken ten opzichte van de horizontaal staan;
de andere met een vrijwel verticale ribbe en bepaald door twee vlakken die door de zijranden van de plaat gaan en die onder
de in figuur 2 aangegeven hoeken ten opzichte van het middenlangsvlak staan.

Plaats voor bevestiging moet dus een stuk breder zijn dan de kentekenplaat zelf. Vreemd, want dit is origineel ook al niet het geval. :think:
Maar minimale hoogte is 0,20 m of straal van het wiel. Dat gaat dus zoiezo niks worden, zal altijd beneden die straal van het wiel zitten als ik de kentekenplaat daar achter het lagerhuis wil zetten.

Voorlopig dus toch nog maar gewoon onder de verlichting laten hangen en misschien na de keuring aanpassen. ;) Past toch nog net dus hoef dat gedeelte er niet af te slijpen. Maar ik weet het niet, misschien laat ik het wel zo, moet eerst zien hoe het eruit ziet.

@Dimy
Klopt, ze mogen altijd wel wat moois voor me maken. :mrgreen: Hoop dat ze dit ook kunnen maken, of de tijd ervoor hebben.

@BBQ
Haha daar had ik ook al aan gedacht ja, plaat erop en heb meteen een dikke spoiler achterop. :mrgreen:
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Peanut » 10 apr 2014 20:47

Ah. En nu in het Nederlands.......?
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Peanut
500cc
500cc

VorigeVolgende