bashan bs250S-11b doet niets met sleutel

bashan bs250S-11b doet niets met sleutel

Berichtdoor sanderG » 08 sep 2013 20:34

hallo vorig topic werd gesloten terwijl mijn probleem nog maar half opgelost is.

Mijn quad kan namelijk enkel gestart worden door doorverbinden van de startrelais.
Ik krijg geen beeld op het scherm . 1 keertje wel maar enkel toen de quad al draaide.

De sleutel moet wel op on gedraaid worden om de quad met de doorverbinding te kunnen starten en kan stilgelegd worden door de sleutel terug te draaien. maar kan hem niet starten door de knop ( krijg geen beeld zonder dat motor draait )

mijn electrisch schema ( dat ik hier niet kan uploaden ) zegt dat er een rechtstreekse verbinding moet zijn tussen de + pool en het contactslot en spanningsregelaar.
Maar bij mij is er geen rechtstreekse verbinding , deze gaat met kabel van startrelais naar contactslot en spanningregelaar.
Er zitten dus 3 kabels boven in mijn startrelais ipv 2 op het electrisch schema. er zit wel een zekering in de startrelais zelf.
Kan dit de reden zijn?

Idee's ?
sanderG
100cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: bashan bs250S-11b doet niets met sleutel

Berichtdoor dimpower » 08 sep 2013 20:38

elektrisch schema is makkelijk terug te vinden met de ZOEKFUNCTIE
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor sanderG » 08 sep 2013 20:58

heb mijn electrisch schema al zeg ik toch ?

Ik kan het gewoon hier niet uploaden , dan komt erop bijlage quota zijn bereikt.

Neem aan dat het bestand dus te groot is.

mijn foto's waren ook al teveel resolutie maar daar zal ik morge andere van nemen.
sanderG
100cc

Berichtdoor 4 wieltjes » 08 sep 2013 21:08

Hier staat ergens hoe je je foto's op het forum kunt zetten met photobucket.
viewtopic.php?f=21&t=4501&p=74071&hilit=foto+uploaden#p74071
Op het forum staat het schema ook van jou quad.
Een schema wat zeker klopt enz.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor sanderG » 08 sep 2013 22:13

hier zie je hopelijk de 3 foto's van mijn startrelais ( firehunter ) wou deze wel eens kijken.

Zoals je kan zien is de enigste draad die aan batterij zit de dikke draad ( 1 van de 2 ) op de startrelais.
De dunne rode draad vormt de verbinding van de + pool van de battery naar het contactslot en spanningregelaar. ( maar krijgt deze niet enkel stroom wanneer er door verbonden is of hoe zit dat ? )

http://s1303.photobucket.com/user/Sande ... brary/quad
sanderG
100cc

Berichtdoor Firehuntah » 08 sep 2013 23:06

Wist niet eens dat zo'n startrelais bestonden, met ingebouwde zekering. :crazy: Waarom houden ze het niet gewoon simpel.

Nja lijkt er dus op dat inderdaad alleen maar een dikke rode kabel vanaf je accu naar dit startrelais gaat en van daaruit wordt het verdeeld. Maar die rode kabel die op dat stekkertje zit gaat dus wel gewoon naar je contactslot? Kijk anders eens of je 12V kunt meten op die kabel bij je contactslot, dan weet je tenminste zeker dat daar in ieder geval alles goed is. En dan hetzelfde met de zwarte kabel bij je contactslot als je contact aan staat, daar moet dan ook 12V op staan als er niets mis mee is.

Zie overigens ook markeringen op je startrelais staan, B en M. Die 2 dikke rode kabels heb je dus toch verkeerd zitten als dat label van 'starter' klopt. ;) B (battery) en M (motor) staat niet voor niets aangegeven. Op de B moet dus ook de kabel komen die van je pluspool af komt en op M die wat naar je startmotor gaat. Kan zijn dat dit het probleem is, als vanaf de B de 12v verdeeld wordt (naar je contactslot).
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor sanderG » 08 sep 2013 23:17

wow, als je een foto'tje zie dan weet gij al meer dan ik na 2 u kijken en proberen.

Wat je nu gezegt heb ga ik morgen doen en de 2 draden zowiso ook al verwisselen.

De startrelais zal hierdoor toch niet stuk gegaan zijn fzo ?

Ik laat je morgen avond weten hoe het geweest is .
sanderG
100cc

Berichtdoor Firehuntah » 08 sep 2013 23:23

Een relais is normaal niet zo lastig hoor. ;) Maar had deze nog niet gezien, daarom dat ik niet precies wist wat je bedoelde met die zekering enzo. Daarom is een foto dus altijd handig. :thumbup:

Startrelais kan niet stuk gaan daardoor, dus daar hoef je je niet druk om te maken. Maar als het werkt zoals ik denk, dan krijgt je contactslot nu gewoon geen spanning omdat die dunne rode kabel de spanning van de B aansluiting pakt waar jij nu de kabel naar de startmotor op hebt zitten. Even wisselen dus en dan moet het goed zijn lijkt me.

Succes, hopelijk goed nieuws morgen. ;)
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor sanderG » 09 sep 2013 15:19

Update.

Had de 2 kanten verwisselt. en ja hoor hij starte met sleutel. Wel kreeg ik nog niks op mijn scherm getoverd. Had gelukkig en slechte massakabel zien hangen en vervangen en toen deed ook mijn scherm het weer.

Dus de bashan bs250s-11b weer op de baan ( alle ja wei want hij is nimmer ingeschreven ). Hopelijk voor langere tijd dan de vorige keer en hopelijk kan ik het deze keer sneller oplossen.

Merci aan iedereen die geholpen heeft. En vooral aan firehuntah!

Grts Sander
sanderG
100cc

Berichtdoor Firehuntah » 09 sep 2013 15:52

Kijk, dat is mooi om te horen. :thumbup: Meestal zijn het van die kleine dingetjes die je al snel over het hoofd ziet. Maar je kan gelukkig weer gaan rijden nu, veel plezier. ;)
Firehuntah
500cc
500cc

Keer terug naar Electra/ Ontsteking