JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Peanut » 29 jul 2013 13:49

Wanneer je bang bent dat schroeven nét niet meer helemaal vlak gaan vallen, kan je er kunstof ringen tussen doen.
Tegelijkertijd vangt dat ook iets vibratie op ;)
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Peanut
500cc
500cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor BBQBarman » 29 jul 2013 18:03

sandhi,; schreef:de oplossing voor scheef is een stuk hout en een vuist.. dat staal is zo zacht als boter

Hahhahahha jij gebruikt overal je handen voor behalve 1 ding :lol:
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Firehuntah » 29 jul 2013 20:59

sandhi,; schreef:de oplossing voor scheef is een stuk hout en een vuist.. dat staal is zo zacht als boter

Kan wel eens proberen maar buigt dat zo makkelijk dan zo'n vast gelaste buis? :think: Niet dat dalijk iets breekt/scheurt ofzo, moet ik het alsnog laten lassen. ;)

Kunstof ringen zou kunnen, maar wou er eigenlijk meteen nord-locks op zetten dat dit goed vast blijft. Alleen moet het dan wel redelijk vlak zitten. Nord-locks bovenop een kunststof ring zal ook niet goed gaan lijkt me.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor sandhi,; » 30 jul 2013 09:48

zou niet mogen scheuren of breken en al helemaal niet op de las ;) je kan ook een dikwandig stalen buis pakken van een meter ofzo 3/4 past er net overheen dan kan je hem gewoon recht trekken heel rustig
SPY F1/ZX6
sandhi,;
400cc

Berichtdoor Firehuntah » 30 jul 2013 23:06

Nja het wil niet echt lukken om het recht te buigen met een langere buis erop. Misschien handig om het eerst ook even te verwarmen maar heb geen gasbrander hier.

Denk dat ik eerst maar eens die steunen laat maken en dan zie ik wel weer verder of recht buigen echt nodig is. ;) Ben toch nog steeds bang dat er iets gaat breken ofzo als ik teveel kracht erop zet. Want vind het toch best stevig allemaal bij mij. Lijkt me dat het dan eerder breekt dan buigt.. :think:
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 31 jul 2013 21:18

Heb de steunen helemaal uitgetekend nu, denk dat het zo wel gaat worden. Op de tekening past het in ieder geval allemaal goed. ;)

Afbeelding

Weet niet hoe ik het er nog mooier op kan maken. :lol: Vraag me wel af of het zo stevig genoeg is, lijkt me wel toch? Die controller weegt dus 7kg. De steunen hoeven alleen maar dat gewicht te kunnen dragen, komen verder geen trillingen vandaan en er komen zo ook geen krachten op te staan. ;)

Neem aan dat het hele gewicht wel op die onderste bouten in de steunen komt te staan, daarom dat ik daar ook 2 bouten per steun doe, gewicht dan wat verdeeld toch. :think:
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor dimpower » 31 jul 2013 21:25

is nog geen 2kg per steun.valt goed mee.zal wel stevig genoeg zijn hoor.wat je ook kan doen om heel zeker te zijn is je beugels volledig laten doorlopen over je frame.dus zoals je nu getekend hebt,bevestiging ook zoals nu maar dan je beugel aan de bovenkant van je frame doortrekken naar de andere kant.zelfs moesten de uitlaatsteunen afbreken(wat me zou verwonderen) blijft alles nog hangen rond je frame.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor Firehuntah » 31 jul 2013 22:20

Die punten van de uitlaatdempers heb ik wel genoeg vertrouwen in aangezien ik ze niet eens gebogen krijg met een buis van bijna een meter. ;) Is dus wel stevig genoeg. Helemaal laten door lopen over het frame gaat niet, of in ieder geval niet bij de voorste. Daar zit het frame in de weg. Had ik ook al aan gedacht om een plaat overheen te lassen. Maargoed denk niet dat dat nodig zal zijn.

Maak me meer druk om die platen die onder de controller/behuizing komen, of dit wel stevig genoeg is met de steunen ertegenaan. Maarja dat is dus eigenlijk nog geen 1 kg per bout. Moet wel kunnen. ;) Komt zoiezo wel goed vast te zitten met nord-locks. Nja ik zie wel, laat de steunen gewoon zo maken en dan kan ik wel kijken of het allemaal stevig genoeg is. Kan anders nog altijd wel wat aanpassingen maken.

Dus heb nu weer iets erbij voor te frezen maar nog steeds geen bedrijf gevonden die het snel kan maken. :think: Denk dat het dus pas na de bouwvak gaat worden dat er iets gemaakt wordt.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 03 aug 2013 18:15

Nou, volgende stap voor de behuizingen. :roll:

Allemaal kleine stukjes gezaagd. Alleen wat minder recht dan gehoopt maargoed ben blij dat ik het toch op de zaagtafel heb kunnen doen. Had anders toch wel wat langer geduurd. :mrgreen: Wordt dus alleen weer vijlen nu.

Afbeelding

Deze kleine stukjes zijn voor de wartels waardoor de kabels uit de behuizingen zullen komen.

Afbeelding

Afbeelding

Eerst dus maar even zorgen dat ze allemaal precies gelijk en recht zijn, daarna weer lijmen en misschien ook nog lassen.

Ondertussen ook alle maten voor de steunen van de controller in de tekening gezet, deze kunnen dus ook al gemaakt worden. Als ik tenminste een bedrijf kan vinden, hopelijk komende week aangezien de bouwvak hier eindelijk voorbij is.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 10 aug 2013 19:09

Afgelopen week niet veel meer gedaan voor de quad. Bezig geweest met wat ventilatie te maken in m'n werkhok. Was echt niet meer uit te houden als het beetje warm was. Met de winter heb ik toen alles zo dicht gemaakt dat de warmte nu ook binnen bleef hangen terwijl het buiten veel aangenamer was. :roll: Maar nu met paar ventilators is het wel weer oke.

Vandaag maar eens begonnen met die kleine stukjes te lijmen. Was van plan deze stukjes eerst helemaal gelijk en recht te maken maar lukte niet echt met het gereedschap wat ik hier heb. Dus netjes maken doe ik naderhand wel weer als alles vast zit. ;)

Afbeelding

Morgen nog even bij de andere gaten, dan de bovenkant vlak maken en de vierkante plaatjes erop. Weinig werk eigenlijk maarja moet lang wachten tot de lijm echt gedroogd is.

Als het goed is kan ik komende week ook terecht bij een metaalbewerkingsbedrijf. Kan dan dus eindelijk die steunen, adapter en wat aanpassingen in de adapter van het voortandwiel laten maken. Als dit allemaal goed gaat lukken verwacht ik binnenkort wel weer een leuk filmpje te kunnen maken. ;)
Firehuntah
500cc
500cc

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten