JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 24 jul 2013 10:03

Nou ik ben geen pro hoor dus zal het ook zeker niet zo goed doen als een pro. ;) Maar vind het wel goed genoeg, de andere kant is zoiezo beter gelukt maar heb daar geen foto van gemaakt. Alles moet ook nog netjes opgeschuurd worden voordat het kan worden gespoten. Maargoed eerst de rest nog allemaal erop maken.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor Peanut » 24 jul 2013 10:04

Ach, vergeleken bij mij ben jij Pro. Goed bezig!
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Peanut
500cc
500cc

Berichtdoor barry14 » 24 jul 2013 10:13

Firehuntah schreef:Nou ik ben geen pro hoor dus zal het ook zeker niet zo goed doen als een pro. ;)

Maar jij kunt in ieder geval zeggen dat jij het zelf hebt gedaan :thumbup: .
Ik doe het jou niet na ;)
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel.
barry14
350cc

Berichtdoor BBQBarman » 24 jul 2013 10:57

Je doet het goed veel doen je niet na :)
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Remy » 24 jul 2013 11:12

Plus dat we nu het niet afgewerkte resultaat al hebben mogen zien. Als je alle oneffenheden weg weet te schuren en ze strak in de lak zet, zou je er niets van moeten zien wellicht. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Remy
400cc

Berichtdoor Firehuntah » 24 jul 2013 12:37

Bedankt allemaal, leuke reacties. :mrgreen: Is inderdaad fijn dat ik dit gewoon zelf heb kunnen doen. Eens een keer niet afhankelijk van andere mensen, wel fijn. :lol: Zit ondertussen nog steeds te wachten op een metaalbedrijf voor die adapters.

Klopt Remy, als het goed is zie je straks als het gespoten is helemaal niks meer ervan en lijkt de hele behuizing gewoon een stuk plastic. Zal denk ik wel netjes uit komen te zien. :)

Er zitten trouwens weinig oneffenheden meer in, lijkt misschien zo omdat de groeven die ik erin had gemaakt wat smaller of breder zijn op bepaalde plaatsen. De dremel heeft wat speling in die freestafel dus perfect krijg je die groeven helaas niet. Maarja als het op de andere 3 behuizingen ook zo lukt ben ik zeker tevreden. Vind het er zelf ook al beter uit zien dan verwacht. ;)
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 24 jul 2013 21:50

Nou het ging erg lekker vandaag, was gelukkig wat minder warm dan gisteren.

Die kleine behuizing is nu helemaal gelast en gevijld.

Afbeelding

Tweede behuizing is ook al helemaal gelast nu. :) En hier ben ik al helemaal tevreden over, de lasdraad loopt gewoon bijna overal perfect recht en ook weer netjes in de groeven. Kan eigenlijk niet beter dan dit. ;) Is ook nergens ingezakt ofzo, heb deze wel overal goed ondersteund met wat houten blokken. Netjes gelijk vijlen doe ik pas als de andere 2 behuizingen ook gelast zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Morgen proberen die grootste behuizing te doen, ligt eraan hoe warm het weer gaat worden.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor roygalis » 26 jul 2013 07:12

ik ben zelf lasser en lasinspecteur, en voor een hobbyist is
dit echt een knap staaltje werk!!

zeer mooie project! kijk elke keer er weer naar uit wat
je verder heb gedaan..

GROTE klasse!! :thumbup:
roygalis
100cc

Berichtdoor Firehuntah » 26 jul 2013 20:03

Bedankt hoor. :thumbup: Dat is fijn om te horen. :mrgreen: Weet ik tenminste zeker dat ik er goed aan heb gedaan om de buitenkant van de behuizingen dicht te lassen.

Ondertussen zijn alle 4 de behuizingen helemaal gelast. Die laatste met die extra hoek erin was wel weer erg lastig zeg. Moest hele constructies maken van houtblokken om alles ondersteund en goed op de plaats te houden. :think: Deze is dan ook iets minder goed gelukt dan de andere behuizingen maar toch zeker nog goed genoeg. Je voelt gewoon als je het plastic wat beweegt dat het veel steviger is geworden dan alleen maar met die lijm erop.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maarja belangrijkste is dat het nu allemaal klaar is. :mrgreen: Nu nog alles beetje netjes gelijk vijlen en schuren en dan kan ik eindelijk aan de volgende stap voor de behuizingen beginnen.

Afbeelding

Heb ondertussen ook nog wat post gekregen. Lang moeten zoeken om deze dingen te vinden en ook paar weken op moeten wachten maar heb ze nu dus eindelijk en past perfect. :)

Afbeelding

Zijn allemaal rubber vacuüm dopjes. Nu denk je zeker waar heeft hij die nu weer voor.. Nou voor het volgende. In die klemmen voor de accu's, die in de behuizingen komen, moeten een aantal blindklinkmoeren komen om alles vast te kunnen zetten met boutjes. Zoals hier op m'n testplaatje. :mrgreen:

Afbeelding

Probleem is alleen, als in die behuizing eens iets mis zou gaan. Bijvoorbeeld kabels of connectors die om de een of andere rede los raken. Deze zouden dan eventueel op deze blindklinkmoeren/boutjes kunnen kortsluiten. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. ;) Dus daarvoor deze dopjes.

Afbeelding

Past perfect aangezien de binnenmaat net iets kleiner is dan de buitenmaat van de blindklinkmoeren. Het zal dus altijd goed erop blijven zitten en is dus veel veiliger. ;) En ook zijn de blindklinkmoeren zo echt waterdicht. Misschien zijn er dus geen rubberen ringen op de boutjes meer nodig aan de buitenkant van de behuizingen.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Z@@lo » 26 jul 2013 20:14

jij denkt ook echt overal aan he :thumbup:
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Z@@lo
Moderator
Moderator

VorigeVolgende