JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor BBQBarman » 17 jun 2013 11:41

Bedoel aan de onderkant he
Als het gebeurt dat het wel uit kan
Doen ze ook bij spat water dichte wcd
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor slowstart » 17 jun 2013 13:42

Ja de camera's op ons terrein zijn ook "waterdicht"

Maar toch om de maand moeten ze open omdat er condens voor de lens vormt. Nu hadden ze laatst kleine ventilatie roostertjes geplaatst aan de onderkant, en het probleem van condens is weg.
Mad-maxxed
slowstart
400cc

Berichtdoor 4 wieltjes » 17 jun 2013 16:50

slowstart schreef: Nu hadden ze laatst kleine ventilatie roostertjes geplaatst aan de onderkant, en het probleem van condens is weg.

Dat zijn weerstanden die erg heet kunnen worden.
In cctv worden ze gebruikt ,intercom installaties dus op een elektrische quad kan het ook.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Firehuntah » 17 jun 2013 17:08

Nja ik kan het altijd naderhand nog wel doen als het nodig mocht zijn. Het liefste hou ik de behuizingen toch helemaal gesloten. Beetje condens is minder erg dan dat er water naar binnen kan. De accu's zelf kunnen het wel hebben, de printplaatjes voor het BMS waarschijnlijk niet. ;) Maar zoals ik al zei, heb het zelf nog nooit gezien bij plastic dus weet niet.. :think:
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor chevy35 » 17 jun 2013 22:30

de accu's worden warm en koud.
dus 100% zeker dat er wat gaat condenseren daar,dus ook 100%zeker een vochtprobleem als je geen afwateringsgaatjes maakt.
Maak maar eens een afwateringsgaatje in je koplamp van je auto dicht,gegarandeerd dat de lens dof word,en na een half jaar kunnen er vissen in !! zo vol staat het dan.
Maar goed het zijn allemaal goede adviezen van de vorige reageerders,dat je er niets mee doet is jouw ding!
Zou jammer van al de electronica zijn die over een half jaar naar de klote is!!
chevy35
300cc

Berichtdoor Firehuntah » 17 jun 2013 23:18

Heb niet gezegd dat ik er niets mee doe, weet alleen niet hoe ik het moet doen. Ik laat zoiezo niks naar de klote gaan, eerste paar weken als die af is zal ik zeker alles blijven controleren en aanpassingen maken waar nodig.

Maar ben er juist behuizingen omheen aan het maken zodat er geen water en vocht bij kan komen. Als ik gaatjes erin ga maken kan er weer water in komen dus dat werkt dan niet helemaal.. Wil wel gewoon de quad met water kunnen afspuiten en poetsen zonder dat er water ergens bij de elektronica kan komen. Moet dus eigenlijk iets hebben waar wel water door naar buiten kan, maar niet naar binnen.

Vandaag even gekeken of de lijm goed heeft gehouden, zit erg stevig vast nu. Maar denk dat ik aan de buitenkant toch nog dicht doe lassen voor de zekerheid en is ook wat netter afgewerkt dan. Heb nu nog een plaat gelijmd, de andere plaat moet ik nog even mee wachten tot ik de juiste maat gatenboor/zaag heb. Had helaas de maat die ik nodig heb niet hier liggen.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor chevy35 » 17 jun 2013 23:22

maak dan een gat aan de onderkant van je behuizing ,en maak daar dan een nippel aan waar je een drainage slangetje aan maakt of zo.
dan kan er ook nooit water naar binnen via die kant.
chevy35
300cc

Berichtdoor Firehuntah » 19 jun 2013 18:06

Een nippel met slangetje erop zou kunnen inderdaad maar zoek eigenlijk toch iets praktischer. Zat zelf te denken aan zo'n terugslagventiel of iets, maar weet niet of dat goed werkt. Heb voor de rest nog niet veel kunnen vinden wat ik hiervoor kan gebruiken. Moet in ieder geval niet te groot zijn.

Ben wel weer wat verder met de behuizing in elkaar te zetten. Vandaag de gatenboren/zagen binnen gekregen en meteen de gaten gemaakt. Gaat erg goed, veel beter dan met die gatenboren uit de 5 euro bak. Daarmee kreeg ik het niet netjes en smolten de stukjes plastic rondom vast. Bij deze totaal geen last van, heb verder niks hoeven vijlen ofzo.
Laatste plaat is nu dus ook gelijmd. Weer even wachten tot het droog is en dan kan ik de uitstekende gedeeltes wat afvijlen. Denk dat ik daarna eerst de andere behuizingen maak en dan pas aan alle kleine stukjes begin. Zijn namelijk bijna allemaal dezelfde maten voor die kleine stukjes dus dan kan ik dat allemaal in 1 keer zagen.

Afbeelding
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Peter.M » 19 jun 2013 19:06

Ziet er goed uit en netjes , maar heb je geen twijfels ivm de lijm en de trillingen ??. Zou niet graag zien dat alles verkl... word na al dit prachtige werk door lijm die begeeft. Ik weet niet of het mogelijk is maar ik zou toch eens nadenken over iets om het wat te zekeren . Enkel die plaatdikte die verlijmd is is niet veel toch.
The more i know about people
The more i love my dog.
Peter.M
350cc

Berichtdoor Firehuntah » 19 jun 2013 19:24

Aan de buitenkant doe ik het nog dicht lassen, is makkelijker dan aan de binnenkant. Daarom dat ik binnen alles doe lijmen aangezien het lassen me daar niet lukt. ;) Zou anders ook te dik worden aan de binnenkant waardoor de accu's niet helemaal erin passen. Nu het gelijmd is passen de accu's wel helemaal erin. En je zou het zo niet zeggen maar het is toch erg stevig. Op het frame zelf komen ook nog L profielen waar de behuizingen in vast komen te zitten aan de onderkant. Denk dat dit allemaal wel goed gaat houden.
Firehuntah
500cc
500cc

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten