JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 28 mei 2013 11:41

Hier in Nederland volgens mij wel tenzij iemand in het geheim een heeft omgebouwd. ;) Streetquad tenminste, off road quads zijn gewoon te koop met elektrische aandrijving. Zal het wel eens vragen bij de RDW als ik hem laat keuren.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor Peanut » 28 mei 2013 15:06

Doe dat. Misschien levert het je nog een leuk interview op bij een of andere millieubeweging
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Peanut
500cc
500cc

Berichtdoor BBQBarman » 28 mei 2013 17:02

Gewoon veel praten gaat tie makkerlijker door de keuring :)
Omdat ze een quad helemaal geweldig vinden :)
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Firehuntah » 28 mei 2013 19:36

Mja als het daadwerkelijk de eerste elektrische straatquad zal zijn zullen ze zoiezo wel erg geïnteresseerd zijn denk ik. :mrgreen: Maar denk toch dat ze alles goed controleren want ze laten natuurlijk niet zomaar iets de weg op als ze niet zeker zijn of het wel veilig is allemaal. Maarja dat zien we dan wel weer. Nu eerst maar al die behuizingen gaan maken en zorgen dat alles in het frame komt. ;)

Ben ook van plan de behuizing van de controller nog wat aan te passen. Die uitstekende delen waar de bouten doorheen zitten wil ik naar binnen klappen en daar blindklinkmoeren in zetten. Zo wordt de behuizing een heel stuk smaller en kunnen de steunen gewoon recht naar beneden lopen. De behuizing is dan namelijk precies even breed als die bevestigingspunten van de uitlaatdempers. En de scherpe randen zijn dan ook meteen weg.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 31 mei 2013 23:09

Afgelopen dagen bezig geweest met de behuizing voor de controller wat aan te passen. Eerst weer even een foto van hoe die origineel in elkaar zit.

Afbeelding

En hier hoe die nu uitziet.

Afbeelding

Heb van de zijplaten doe buitenste gedeeltes naar binnen gebogen en daar blindklinkmoeren in gezet. In alle andere bevestigingspunten ook maar blindklinkmoeren gezet. Vind het maar handige dingen, heb er ook al erg veel gebruikt ondertussen. ;)
Bij de bovenste plaat heb ik die buitenste gedeeltes eraf geslepen en netjes recht gevijld. Meteen alle andere scherpe randen ook rond gevijld.

Afbeelding

Ziet er toch weer net wat beter uit en lijkt ook een heel stuk kleiner. Maar wat het belangrijkste is is dat ik de steunen die aan de punten van de uitlaatdempers bevestigd worden recht naar beneden kan laten lopen aangezien de behuizing nu precies even breed is. En als ik na de keuring een andere behuizing ga maken hoef ik daar dan ook geen nieuwe steunen voor te maken.

Vandaag ook de ABS platen, EPDM en holpijpset ontvangen. Kan dus hopelijk deze week de behuizingen voor de accu's al helemaal klaar maken (als alles goed gaat ;)).

Afbeelding

Afbeelding

De ABS platen zijn hier in Nederland alleen in wit te krijgen helaas. Zal ze dus nog moeten overspuiten aan de buitenkant en aangezien het een glad oppervlak is eerst maar in de primer zetten denk ik.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Peter.M » 01 jun 2013 05:56

Vergeet niet de te spuiten kant op te ruwen met een schuurspons voor het spuiten hè .Kwestie van een goeie hechting te hebben.
The more i know about people
The more i love my dog.
Peter.M
350cc

Berichtdoor dimpower » 01 jun 2013 08:39

goed bezig. :thumbup:
is leuker zo dan steeds op onderdelen moeten wachten he. :D
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor Firehuntah » 01 jun 2013 12:07

@Peter

Ook wel een goed idee ja. ;) Zal ik doen, bedankt voor de tip. :thumbup: Doe nooit zo vaak iets spuiten, vooral niet met gladde oppervlakken. Maarja komt wel goed. :)

@Dimy

Inderdaad, vooral met die accu's heeft erg lang geduurd terwijl ik ze gewoon hier uit Amsterdam had kunnen halen als ik voorheen al had geweten dat het geen 8 maar 16 weken zou gaan duren. :crazy:
Kan nu ook eindelijk eens een beetje door werken, ben elke avond wel bezig ermee. En nu de hele week vrij dus hoop weer veel te kunnen doen. :)
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 02 jun 2013 22:47

Heb eens wat zitten denken over de kleuren aangezien jullie het wit met het rood ook zo mooi vinden. Zal denk ik geen poedercoaten meer worden maar toch gewoon spuiten. Makkelijker bij te werken als toch eens iets zou scheuren ofzo en vind het toch wel wat mooier. Alleen is het waarschijnlijk wel wat duurder. En voor de kleuren, hele frame mat wit, bullbar mat zwart en dan gewoon die metallic bordeaux rode kappen erbij. Misschien nog wat andere kleine delen zwart maar het meeste blijft toch wit, alleen dan niet meer dat glanzende wit wat er nu op zit. Velgen blijven gewoon matzwart met rode rand. Maar weet het nog niet zeker allemaal, denk eerst even wat photoshoppen zodat ik het wat beter kan zien hoe het in zijn geheel dan zal worden.

Maarja zo ver ben ik toch voorlopig nog niet. Wel heb ik uiteindelijk de zaagtafel helemaal klaar voor de behuizingen te kunnen maken. Heb 2 zo'n zaagsledes gemaakt waarmee je altijd in een hoek van 90 graden doet zagen. Eentje voor de grotere platen en eentje voor de kleinere stukken. Is erg handig en ook veel veiliger.

Afbeelding

Afbeelding

Kan dus morgen eens beginnen met dat kleine stukje plastic voor even wat uit te proberen en de komende dagen ga ik me dus bezig houden met al de behuizingen te maken. Ben zelf wel benieuwd hoe het uit komt te zien, heb natuurlijk de tekeningen al wel maar in het echt is het toch meestal net iets anders. ;)
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 05 jun 2013 15:38

Nou heb even wat geprobeerd met dat kleine stukje plastic. Gaten maken enzo geen probleem natuurlijk maar dat plastic lassen gaat toch lastiger dan ik dacht. Krijg het niet voor elkaar om een stevige verbinding te maken tussen 2 delen wat ook een beetje netjes is. Denk dat ik het dus maar ga lijmen, kan daarmee net zo stevig worden en lijkt me toch wel wat makkelijker. :think: Zoiezo heb ik daarmee dan ook geen dikke laag plastic aan de binnenkant waardoor de accu's niet helemaal tot op het einde erin gaan.

Die geur/damp als je ABS plastic doet lassen is ook niet erg gezond, heb er al koppijn van gekregen. :crazy:
Firehuntah
500cc
500cc

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten