JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 20 apr 2013 21:29

Vandaag ook even de motorsteun en motor getekend, viel me meteen iets op toen ik hem klaar had. De boutjes steken natuurlijk wat uit. :lol: Alleen heb ik daar niet echt over nagedacht van tevoren. Vraag me nu dus wel een beetje af of de ketting genoeg plaats zal hebben. ;) Maarja het is wel een groot tandwiel wat achter komt dus ketting loopt ook wat schuiner. Zal dus denk ik net gaan lukken. Anders heb ik wel een andere oplossing, maar dat zie ik dan wel weer.

Had ook een beetje gehoopt dat ik vandaag de motorsteun zou krijgen maar helaas. Zal dus nog wel een weekje wachten zijn. Ik laat de tekening hiervan ook nog niet zien, is veel leuker om de echte te laten zien als ik hem heb. :)
Het is denk ik wel een beetje overkill voor deze motor maarja wie weet wat ik er in de toekomst nog op ga zetten. Zijn namelijk allemaal motors met dezelfde buitenmaten bij dat bedrijf, alleen inwendig zijn ze anders en dus met verschillende prestaties. Het geeft al een motor met 50kW (met ook dezelfde buitenmaten) dus zou in de toekomst wel een leuke upgrade zijn. ;) Eerst maar eens goed leren quad rijden voordat ik daar aan begin. :lol:

Ben trouwens voor de behuizingen waterdicht te houden aan het zoeken voor platte rubber ringen voor M5 boutjes (5mm binnen, ~10mm buiten, 0,5-1mm dik), iemand een idee waar je een doosje van 100 ofzo kunt kopen? Kan echt totaal niks vinden, alleen maar van zo'n dikkere ronde O-ringen of assortimentsdozen.

Ondertussen wel al blindklinkmoeren + tang, rvs boutjes (voor de behuizingen) en een heel aantal nord-lock ringen (voor alle belangrijke dingen niet los te laten trillen ;)) besteld. Dacht dat het nog best goedkoop was maar toen kwam de btw er ineens nog bij.. Maarja is het wel allemaal waard. Nord-locks zijn zoiezo echt nodig, zou niet willen dat een boutje op de accu's ofzo los trilt en er iets kortsluiting maakt.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor chevy35 » 20 apr 2013 22:10

chevy35
300cc

Berichtdoor Firehuntah » 21 apr 2013 11:14

Bedankt, hebben veel spullen daar. Zal nog wel van pas komen. :)

Alleen kan ik helaas de rubber ringetjes daar ook nergens vinden, in ieder geval niet in de kleine maat die ik nodig heb.
Vraag me af waarom het zo moeilijk is zo'n ringetjes te vinden, of zoek ik gewoon verkeerd. :crazy:
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor BBQBarman » 21 apr 2013 11:51

Firehuntah schreef:Bedankt, hebben veel spullen daar. Zal nog wel van pas komen. :)

Alleen kan ik helaas de rubber ringetjes daar ook nergens vinden, in ieder geval niet in de kleine maat die ik nodig heb.
Vraag me af waarom het zo moeilijk is zo'n ringetjes te vinden, of zoek ik gewoon verkeerd. :crazy:

Ik zocht eerst ook rubbere ringen kon nergens vinden
Maar die ringen worden vaak gebruikt voor gas of water koppellingen
Maar volgns mij gebruiken ze steeds minder rubbere ringen
Heb je hier wat aan?
http://www.toolstation.nl/m/subdept.html?s=2887
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor dimpower » 21 apr 2013 12:10

Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor Peter.M » 21 apr 2013 12:41

ik heb nogwel rubber vel liggen maar is 3mm en 5mm dik . Als je 't ziet zitten kan ik je wel wat opsturen maar dan moet je er welzelf ringen uitslaan .
The more i know about people
The more i love my dog.
Peter.M
350cc

Berichtdoor Firehuntah » 21 apr 2013 12:52

@Dimy en BBQ
Weer bedankt, zijn alleen ook van die assortimentsdozen. Zou dan een paar dozen moeten kopen om genoeg ringetjes van die ene maat te hebben. :think: Moet toch minstens zo'n 50-60 ringetjes hebben. Heb liever gewoon een doosje met 100 stuks ofzo van dezelfde ringetjes. Maarja.. nergens te vinden.

@Peter
Weet niet hoe makkelijk dat gaat en heb zo denk ik ook niks met de juiste maat voor ringen eruit te slaan. 3mm is ook al te dik dus zou dan ook nog lagen moeten gaan snijden van 0,5-1mm, gaat denk ik lastig worden. Liever gewoon kant en klare ringetjes die ik meteen kan gebruiken. ;) Maar toch bedankt voor je aanbod.

Is er misschien ander materiaal wat ik zou kunnen gebruiken om geen water langs de boutjes in de behuizingen te laten komen?
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor DexterXL » 21 apr 2013 13:08

Zoek eens op 3/8" rubber ringen, ze werken altijd in inch maten, en 3/8"
komt het dichts bij jouw maatvoeringen.
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
DexterXL
500cc
500cc

Berichtdoor Peter.M » 21 apr 2013 13:11

kan je dan niet gewoon silicone in spuiten en dan je bout door het gat steken dan ben je toch ook zeker van dicht zijn omdat de silicone ook in het gat zit en niet alleen er bovenop.Om later los te maken lukt dat best wel hoor.enkel steeds nieuwe spuiten bij terug monteren.
The more i know about people
The more i love my dog.
Peter.M
350cc

Berichtdoor Firehuntah » 21 apr 2013 13:37

Hmm heb denk ik al wat gevonden, maar is dit een beetje zacht rubber dat goed zal afdichten of zijn het zo'n harde ringen? Geen idee wat de hardheid is wat erbij staat.
http://www.metaalreus.nl/product_info.p ... s_id=12569

Zal maar niet verder zoeken naar platte ringen, zijn gewoon niet te krijgen lijkt het wel. Kan ook in inch niks vinden helaas. Alleen maar in combinatie met andere dingen (doppen ofzo). Kan misschien wel bij rubber-shop.nl nog even mailen, zij kunnen ze denk ik wel op maat maken. Maarja moet weer niet te duur gaan worden. Anders toch maar gewoon zo'n O-ringen van de link hier boven.

Met silicone spuiten is ook niet echt een optie. Vooral op het begin zullen de behuizingen toch wel wat vaker open en dicht gaan voor te kijken hoe het met de accu's is. Zou nogal een zooi worden als ik elke keer nieuw erin moet spuiten. ;)
Firehuntah
500cc
500cc

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten