JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 07 apr 2013 17:28

Ja zo gaat het waarschijnlijk ook worden maar ik zal straks wel even laten zien hoe weinig plaats ik eigenlijk heb daarvoor. ;) Moet het nog even tekenen.

En dan blijft het toch nog de vraag hoe ik dat profiel vast moet zetten. Met boutjes vanaf de buitenkant zal misschien niet helemaal waterdicht zijn zoals BBQ al zei. Kan ze wel aan de deksel vast maken maar zit ook voor de deksel met hetzelfde probleem. Moet hiervoor ook nog een goede manier verzinnen zodat het goed waterdicht blijft. :think:

@Dexter
Tape om de accu's zou kunnen maar als ik ze rondom vast kan zetten is dit eigenlijk niet nodig. Met tape erom moet ik ze evengoed nog ergens vast zetten.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor dimpower » 07 apr 2013 17:33

schroefdraad binnenin de bak lassen of gaatje boren,boutje erdoor en buitenkant rondom boutje dichtlassen.profieltjes met moertje op de bout vastzetten.ik zie daar nu niet echt het probleem om waterdicht te hebben.je kan ookk- boutjes gebruiken met een rubber dichtingringetje op.dan hoef je niet te lassen. ;)
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor Firehuntah » 07 apr 2013 22:12

Mja ik was aan het kijken voor zo'n blindklinkmoeren maar die kun je alleen bij een groothandel krijgen zo te zien. De betere in ieder geval, die van conrad bijvoorbeeld heb ik niet zo veel vertrouwen in. Die zullen denk ik gaan meedraaien. Zoiezo wil ik het liefst van die gesloten hebben, deze zijn dan al waterdicht. Maar deze kan ik dus alleen bij de groothandels vinden..

Lassen van bouten of moeren kan ik niet, behuizing wordt helemaal van kunstof (ABS). Ik had wel een idee voor de grote behuizing, gewoon bovenaan in de binnenkant een rand met daar die blindklinkmoeren in. Maar dit werkt voor de kleinere behuizingen weer niet aangezien ik de accu's dan niet meer eruit kan halen. Dit moet natuurlijk wel mogelijk blijven. Maar bij de kleinere behuizingen heb ik wel wat meer plaats dus daar kan ik eventueel de rand aan de buitenkant laten lopen voor de deksel op te bevestigen. Zou ook makkelijker zijn want daar kan ik dan gewoon boutjes en moertjes gebruiken. ;) Bij de grote behuizing kan dit niet omdat ik daar aan de onderkant de plaats niet voor heb.

Nog niet verder gekomen met de tekening helaas, had bezoek hier. Zal morgen maar even kijken.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor BBQBarman » 08 apr 2013 07:40

Gewoon van een stuk metaal aan de binnenkant die wat langer is als je aandraait trekt het vanzelf aan
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Firehuntah » 09 apr 2013 21:10

Ik wil niet graag met metaal gaan werken zo dicht bij de polen van de accu's als je snapt wat ik bedoel. ;) Als dit ooit eens los zou raken ofzo en kortsluiting veroorzaakt kan ik de accu's meteen gaan vervangen.

Vandaag de aluminium plaat ontvangen. En ook het voortandwiel en nieuwe stofkappen. Alleen had ik deze voor de stuurkogels besteld en helaas zijn deze voor de fuseekogels. Zoveelste bestelling al tijdens dit project met weer iets verkeerd geleverd. Maargoed, dit wordt ook wel weer opgelost neem ik aan.

Afbeelding

Huidige stofkappen op m'n stuurkogels zijn al wat gescheurd en dat terwijl ik nog niet eens heb gereden. Niet echt goede kwaliteit dus. ;)

Heb de aluminium plaat en de stalen blokken ook meteen afgegeven, nu dus weer afwachten tot deze zijn gefreesd. Kon misschien 2 weken duren, hopelijk wat sneller. Maarja als het goed gebeurd is het het wachten wel weer waard.

Het voortandwiel past net niet, moet deze in het midden dus helemaal rond maken. En misschien de schroefdraad eruit van de bevestigingsgaten, het tandwiel wordt toch anders bevestigd dan hoe die normaal op de loncin motor zit dus kan op het tandwiel zelf geen schroefdraad gebruiken.
Afbeelding
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor DexterXL » 10 apr 2013 06:45

...waarom gooi je er dan niet gelijk goede stuurkogels erop?
zou zonde zijn als je binnen een x-km's speling op je stuurstangen hebt ;)
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
DexterXL
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 10 apr 2013 11:33

Eerst maar eens kijken hoe lang deze mee gaan, wil niet meteen al dingen gaan vervangen die nog niet eens gebruikt/versleten zijn. ;)

En moet toch nog iets te sleutelen hebben in de toekomst. :)
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor friesequad » 10 apr 2013 14:40

Firehuntah schreef:Eerst maar eens kijken hoe lang deze mee gaan, wil niet meteen al dingen gaan vervangen die nog niet eens gebruikt/versleten zijn. ;)

En moet toch nog iets te sleutelen hebben in de toekomst. :)

moet chinees blijven en sleutelen :mrgreen:
friesequad
500cc
500cc

Berichtdoor BBQBarman » 10 apr 2013 17:14

Ja het moet wel chinees blijven :lol:
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Firehuntah » 10 apr 2013 19:59

Mja dat blijft die zoiezo wel, het zijn chinese accu's. ;) Kwaliteit is er alleen niet naar, zijn de beste accu's op het moment die te koop zijn. De lader is ook chinees volgens mij. Maar de rest komt zo'n beetje overal ter wereld vandaan. :mrgreen:
Firehuntah
500cc
500cc

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten