JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor dimpower » 09 maart 2013 21:52

Nice :thumbup: :thumbup:
ben echt benieuwd hoe dit op de quad zal werken.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor BBQBarman » 09 maart 2013 22:24

Leuk voortgang
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor hans caspers » 10 maart 2013 10:08

ziet er zeker goed uit , denk dat we allemaal wel benieuwd zijn hoe het worden als alles klaar is. met name hoe hard het gaat lopen en hoe lang je er mee kan rijden. ga je hem ook bij de rdw laten keuren, want dan hoef je denk ik geen wegenbelasting meer te betalen.
mijn twee meiden op de quad
hans caspers
Erelid
Erelid

Berichtdoor Firehuntah » 10 maart 2013 10:30

Dank jullie wel. :mrgreen:

Jullie zijn erg benieuwd maar ik zelf ook nog steeds. ;) Heb wel eens in een elektrische auto meegereden maar zelf nog niet gereden. En zoiezo is het op een quad heel anders met maar 200-250kg. Is voor mij dus ook nog een groot raadsel hoe hard het nou precies gaat lopen en hoe ver ik kan rijden (sportief natuurlijk, niet als een oud oma'tje om verder te kunnen komen :-)))).
Zal hem ook zeker laten keuren bij de RDW, ook al is het alleen voor het E'tje dat op het kentekenbewijs komt. Heeft toch wel iets. ;) Maar ik zal ook wel moeten want wat zal de politie ervan vinden als ze al die oranje kabels enzo zien in plaats van een 250cc motor wat erin hoort? :think: Denk dat de meeste het wel interessant genoeg zullen vinden maar een agent die een slechte dag heeft zal het niet zo leuk vinden. :lol:
De wegenbelasting voor een quad is al erg laag dus dit maakt me niet echt uit, maar is natuurlijk mooi mee genomen. Denk alleen niet dat dit lang zo zal blijven want de staat moet natuurlijk toch geld blijven krijgen als er meer elektrische voertuigen op de weg komen.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor BBQBarman » 10 maart 2013 13:32

Volgens mij was het tot 2013 gratis
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Firehuntah » 10 maart 2013 17:10

Op de site van de belastingdienst staat voor Co2 zuinige voertuigen nog steeds wegenbelastingvrij. Dus zal voorlopig nog wel zo zijn, maarja hoe lang is de vraag.

Vandaag ook iemand hier gehad voor een oplossing te vinden voor de steunen van de motor. En een oplossing is er ook, alleen niet zoals ik eerst in gedachte had. Was van plan de motor gewoon als het ware op de achterbrug te klemmen met een steun aan bovenkant en een aan onderkant. Maar dit zou niet gaan lukken, gewoon niet genoeg plaats voor om het ook stevig genoeg te maken. Hij gaat nu dus eerst bevestigingspunten maken (duurt ongeveer 2 weken), deze moet ik daarna dan op de achterbrug laten lassen. En daarna zal hij weer komen kijken voor de steun zelf te kunnen maken, die dus bevestigd gaat worden op de nieuwe punten. Nja beetje lastig uit te leggen, jullie zien het wel als het zo ver is. ;) Maar zal in ieder geval erg stevig worden op deze manier.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor DexterXL » 10 maart 2013 17:24

Volledige elektriche voertuigen zijn voorlopig nog gewoon WB vrij :thumbup:
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
DexterXL
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 24 maart 2013 23:49

Motorsteun is er nog niet, waren steeds wat aanpassingen nodig aangezien het erg lastig is om de motor op de achterbrug te bevestigen. Niet veel ruimte voor bevestigingen. Maar het is toch gelukt, moet nu even zelf voor het materiaal zorgen en dan zal de motorsteun worden gemaakt.

Hier kunnen jullie nog even zien hoe de motor nou precies komt te zitten. Helemaal geen aanpassingen nodig voor de veer, motor past perfect op deze plaats.
Afbeelding

En heb weer even wat geknutseld om te kijken of het allemaal zou passen met de motorsteun. Blijft toch nog de beste manier van meten. :lol:
Afbeelding

Zal alleen links beneden wat schuiner worden en maar 2 gaten voor de bevestiging op de brug aangezien daar een buis in de weg zat. ;) Heb de tekeningen voor de motorsteun al hier liggen en het ziet er echt geweldig uit. Zal zoiezo veel steviger zijn dan nodig is, heb ik ook nooit problemen ermee. Maar ik laat het jullie liever zien als ik het echt hier heb, zal wel binnen 2 weken zijn. Dit zal in ieder geval het mooiste stukje van de quad worden denk ik. :mrgreen:
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor DexterXL » 25 maart 2013 17:03

:thumbup:
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
DexterXL
500cc
500cc

Berichtdoor friesequad » 25 maart 2013 18:07

:mrgreen: :thumbup:
friesequad
500cc
500cc

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten