JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor 4 wieltjes » 29 dec 2012 16:21

Misschien een mogelijkheid om je accu's in een soort cassette te plaatsen zodat ze er allemaal tegelijk in of uit kunnen worden gehaald voor controle/onderhoud.
Het accu systeem wat je bij heftruck zie ,zeg maar.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor dimpower » 29 dec 2012 16:51

is een goed idee en met een soort lade die je gewoon uittrekt.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor Firehuntah » 29 dec 2012 19:03

Dit zou wel handig zijn ja, maar of het makkelijk zo te maken is weet ik niet. Sommige accu's komen ook tussen het frame ergens dus die kan ik dan niet eruit schuiven/trekken.

Zoals je op het schema kunt zien worden het 6 accupakketten (in totaal 24 accu's). Was van plan voor alle 6 een soort behuizing te maken waarin de accu's goed tegen elkaar gedrukt blijven (dit moet bij LiFePo4 accu's, anders gaan ze uitzetten onder belasting) en deze behuizingen met bevestigingspunten op het frame vast te zetten. Op deze manier kan ik ze toch redelijk makkelijk weer eruit halen en zit alles ook goed vast zonder al te veel plaats nodig te hebben (frame van de JLA is al erg klein voor al de accu's). Met een constructie voor ze eruit te kunnen schuiven zal ik toch weer iets meer plaats nodig hebben, denk niet dat dit zal lukken.

Materiaal voor de behuizingen weet ik nog niet, zit te denken aan ABS plastic. Dit is best sterk, licht, makkelijk te vormen en ook best goedkoop. Is ook goed geïsoleerd (voor elektriciteit dus), wel handig natuurlijk. :)
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 04 jan 2013 20:48

Vandaag even een aantal bevestigingspunten die in de weg zaten weg geslepen, en de accubak.

Afbeelding

Afbeelding

Eerste keer met een dremel gedaan, ging toch wel redelijk. Alleen was eerste schijfje zo op, denk te veel kracht op gezet. Met tweede ging stuk beter.

Alleen probleempje bij het verwijderen van de accubak, kon het niet echt helemaal wegslijpen door de vervelende hoek dus geprobeerd dit met beetje buigen op en neer er netjes af te krijgen. Alleen is hier een klein gaatje door ontstaan. Denk dat ik hier dwars nog een buis tussen laat lassen en aan andere kant ook. Zoiezo wat beter voor de stevigheid aangezien hier ook meer gewicht aan zal komen. Of alleen gaatje zelf dicht laten lassen maar zal dat stevig genoeg blijven?

Afbeelding

Is in ieder geval wel genoeg plaats voor de motor nu. De accubak zal denk ik gewoon wat hoger komen te zitten, is genoeg plaats voor.

Moet nu nog de achterste motorsteunen weg slijpen en de bevestigingen voor de radiateur, deze zitten ook nog in de weg voor de accu's. Zitten alleen ook erg vervelend, kom er niet echt makkelijk bij. Dus even kijken hoe ik dat het beste kan doen.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Remq » 05 jan 2013 17:34

hoe is de kwaliteit van het frame beetje hard of zo zach als boter ??

je bent in ideregeval lekker bezig ga zo door ben benieuwd naar he eind resultaad :thumbup: :thumbup:
Wie vraagt is een dwaas voor 5 minuten, wie niet vraagt blijft altijd een dwaas
Remq
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor dimpower » 05 jan 2013 18:17

gaatje dichtlassen moet normaal voldoende zijn.het kan natuurlijk nooit kwaad te verstevigen maar moest ik jopu zijn zou ik eerst kijken of die versteviging dan niet in de weg zal zitten voor je project.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor Firehuntah » 05 jan 2013 21:07

@Remq
Nou over de kwaliteit van het frame heb ik nog niks te klagen, duurde echt lang eer ik die kleine stukjes eruit geslepen had met een dremel, maar heb vooral op de lasnaden geslepen. Kan natuurlijk zijn dat de chinees die bij die van mij het laswerk heeft gedaan wat meer ervaring heeft gehad maarja. :P Maar zoals je kunt zien zijn de buizen niet echt heel dik, maar is toch wel stevig genoeg allemaal. Enige wat ik minder vind is dat bepaalde bevestigingspunten die ik nog wil blijven gebruiken wat scheef zitten waardoor ik sommige bevestigingen op de onderdelen zelf ook wat scheef zal moeten maken. Is vooral bij de oude bevestigingen van de uitlaatdempers wat lastig, aangezien hier de controller aan komt te hangen.

@Dimy
De versteviging zal niet in de weg komen te zitten, denk niet dat ik aan die zijkanten iets kan plaatsen dus daar kan nog wel een buis tussen. Maargoed, als het zo stevig genoeg blijft met het gaatje dicht te laten lassen weet ik zoiezo nog niet of ik dit wel ga doen.

Vandaag nog even nog wat nieuwe schijfjes gehaald voor de dremel, kan ik tenminste die andere delen nog wegslijpen zonder echt zuinig te zijn op dat ene schijfje wat ik nog had. :P En nog wat andere dingen gekocht die ik nodig zal hebben voor de dikke oranje stroomkabels goed op maat te kunnen maken. Ben er nu dus helemaal klaar voor. ;) De eerste onderdelen komen pas in de week van 21 januari, was een beetje vertraging in de levering. Geeft me wel weer wat meer tijd voor ook de motor te bestellen en ook rond die datum hier te krijgen. Kan ik ze ook meteen testen.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor bashanboy » 05 jan 2013 23:00

doe maar rustig hoor, rond de tijd ga ik de mijne pas uit elkaar halen dus je bent niet ald laatste ;)
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Firehuntah » 05 jan 2013 23:30

Mja weet niet wat jij er allemaal in gaat bouwen maar denk toch wel dat die van jou eerder klaar zal zijn dan die van mij. :lol: Moet zoiezo nog eens 6 weken gaan wachten op de accu's wanneer ik ze bestel. Komen vanuit China, naar Duitsland en dan hierheen. Wil eerst even alles testen met paar 12v loodaccu's voordat ik de LiFePo4 accu's ga kopen.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor bashanboy » 06 jan 2013 00:12

ik ga alles over zetten op een nieuw frame en alle onderdelen opnieuw spuiten. gaan ook wel wat weken in zitten ;)
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten