Beginnend Quad rijder

De plaats om je voorsteltopic te maken.

Re: Beginnend Quad rijder

Berichtdoor bashanboy » 20 jul 2011 19:56

moet je wel zelf je kabelboom knutselen he :mrgreen:
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor admin » 20 jul 2011 22:43

Oke. weer on topic hier. Al denk ik niet veel meer te horen hier....
Afbeelding Greetz Admin
admin
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor ddreus » 06 sep 2011 16:24

hoe zit het nou met inrijden? ik lees namelijk meerdere dingen.. de ene zegt inrijden hoeft niet want door de techniek van tegenwoordig zijnd de motoren al zo dat dat niet nodig is. de andere zegt van wel.. en zo wel wat is de goede manier van inrijden? wat wordt er verstaan onder inrijden?

Ciao Damir
ddreus
100cc

Berichtdoor admin » 06 sep 2011 17:21

Laten we wel zijn, het zijn geen technisch hoogstaande blokjes en vaak fabriek af geleverd met ketjap ipv olie in de carter. Als je dat allemaal in gedachte houdt, kom ik zelf tot de conclusie dat een beetje inrijden wel verstandig is. Denk dat de chinezen er ook zo over denken, anders hebben ze ook niet een beperking in de duimgashevel gedaan.
Wat is goed inrijden? Ik denk (op persoonlijke titel) dat je minimaal 300 km moet spelen met het gas. Niet tot de max doortrekken in de versnellingen en niet contant op topsnelheid rijden. Is ook niet zo verstandig omdat je de quad nog niet kent en dus gevaarlijke situaties kan krijgen.
Afbeelding Greetz Admin
admin
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor slowstart » 06 sep 2011 17:25

De eerste 3tot500 km rustig houden in de toeren. Niet te hard optrekken snel schakelen en niet te lang doortrekken in elke versnelling.

Daarna je olie eruit voor (goede olie!) even ook je olie filter vervangen of schoonmaken.

Dan kun je beginnen met het inrijden van je blok. Ik persoonlijk zou je adviseren om de eerste twee versnellingen snel door te schakelen deze zijn vaak zo snel geageerd dat je al heel snel loeihoog in je toeren zit.
Je derde die kun je lekker doortrekken daarna schakelen naar de hoogste versnelling 4de (bij de bashan dan) en jezelf vermaken :clap:

Je kunt je blok lui maar ook rap inrijden trek je lekker door of rij je rustig
ik heb mijn bashan niet helemaal nieuw. Maar had ik em wel nieuw dan zou ik em gewoon lekker doortrekken lekker vlot schakelen dan voelen deze bassie's zich op zijn best!

Hoop dat je er wat aan hebt

Sven
Mad-maxxed
slowstart
400cc

Berichtdoor spiderpig » 06 sep 2011 19:40

1:
slowstart schreef:De eerste 3tot500 km rustig houden in de toeren. Niet te hard optrekken snel schakelen

2:
slowstart schreef: Ik persoonlijk zou je adviseren om de eerste twee versnellingen snel door te schakelen

3:
slowstart schreef: Maar had ik em wel nieuw dan zou ik em gewoon lekker doortrekken lekker vlot schakelen dan voelen deze bassie's zich op zijn best!

Dus..samengevat:
rustig in toeren , niet hard optrekken,
maar wel doortrekken en snel schakelen :think: .
Nu weet ik het ook niet meer !!

Ik zeg, gewoon rijden met die hap en in het begin (omdat je de quad niet kent ect.) niet te hoog in toeren rijden.
Hoge toeren zijn nooit goed voor een motor en stel dat je b.v. misschakeld,
heb je kans op problemen.
En inrijden met slechte olie heeft ook geen zin.
Dus als je vermoed dat er slechte olie in zit, gelijk vervangen en niet na 300 km.

:-))) Frank
spiderpig
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor slowstart » 06 sep 2011 20:03

spiderpig schreef:1:
slowstart schreef:De eerste 3tot500 km rustig houden in de toeren. Niet te hard optrekken snel schakelen

2:
slowstart schreef: Ik persoonlijk zou je adviseren om de eerste twee versnellingen snel door te schakelen

3:
slowstart schreef: Maar had ik em wel nieuw dan zou ik em gewoon lekker doortrekken lekker vlot schakelen dan voelen deze bassie's zich op zijn best!

Dus..samengevat:
rustig in toeren , niet hard optrekken,
maar wel doortrekken en snel schakelen :think: .
Nu weet ik het ook niet meer !!

Ik zeg, gewoon rijden met die hap en in het begin (omdat je de quad niet kent ect.) niet te hoog in toeren rijden.
Hoge toeren zijn nooit goed voor een motor en stel dat je b.v. misschakeld,
heb je kans op problemen.
En inrijden met slechte olie heeft ook geen zin.
Dus als je vermoed dat er slechte olie in zit, gelijk vervangen en niet na 300 km.

:-))) Frank

He wel goed lezen he ;) Ik schreef pas goed doortrekken nadat je de eerste 500km hebt gereden. Daarna kun je lekker gaanm spelen :twisted: en in mijn geval kocht ik em al met 4500km op de teller dus veel verpesten kon ik ook niet meer
En over de olie daar heb je wel gelijk in. Maar ze adviseren om je inrij olie erin te laten zitten de eerste 500km

Sven
Mad-maxxed
slowstart
400cc

Berichtdoor ddreus » 07 sep 2011 10:16

en is er dan nog speciale olie voor die erin moet???
ddreus
100cc

Berichtdoor BBQBarman » 07 sep 2011 10:44

Nou welke olie
De eerste 300 km die oude olie derin laten.
En daarna had ik zelf castrol power rs 4T 5w40 ingedaan
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Sgtnic » 07 sep 2011 10:50

je hebt speciale olie hiervoor..Maar dit ligt natuurlijk ook aan je koppeling (nat of droog) bij algmotoparts hebben ze ook olie op de site staan...Je kan het daar ook over tikken (type dat je wil hebben) en dan halen bij de willekeurige automaterialen zaak
Met een wok blijf je bezig
Sgtnic
350cc

Vorige

Keer terug naar Me and my quad