Pagina 1 van 2

DB- Killer

BerichtGeplaatst: 05 aug 2012 15:13
door Ricardo1989
Hallo ff een vraagje, de db killer bij een jla 250 stelt niks voor qua verwijderen maar ook niet qua geluid.
Ze zitten met 1 imbusje vast en zijn makkelijk te verwijderen, hetgeluid is heel iets zwaarder maar ik vind dat je mooier op de dubbele pijp kijkt aan de achterkant als ze er niet op zitten
Weet iemand of ze weg mogen voor op straat?
Ook als het niet heel veel meer geluid maakt, of moeten ze er altijd op zitten?

Re: DB- Killer

BerichtGeplaatst: 05 aug 2012 15:20
door friesequad
ik ken mensen die heben niks in de demper zitten hahaha

op dit forum is dat het eerste wat verwijderd word

heb die van mij er nog niet eens uit

:thumbup:

Re: DB- Killer

BerichtGeplaatst: 05 aug 2012 15:25
door Ricardo1989
Haha jah precies eruit met die dingen,maar als ik onze blauwe vrienden achter me heb zitten die me al aan het checken zijn dan kijken ze daar toch ook vast naar en zien dan toch gelijkmdat ze ontbreken?

Dus moeten ze erin ook als het niet echt meer lawaai maakt?
Of mogen ze er uit en bij twijfel dat de politie een db test doet?
(ik hoop dat ze er dan 1 bij zich hebben)
Of is per definitie; geen killer, een bon?

Re: DB- Killer

BerichtGeplaatst: 05 aug 2012 16:04
door friesequad
db killer zit er niet voor niks maar als hij niet echt veel meer herrie heeft !

dan maak het niet echt uit

er is geen uitlaat het zelfde ( dan heb je hem toch zo gekocht :P )



de jongens in blauw moet je toevallig 1 trefen die er verstand van heeft
:wave:

maar zoek maar ff op deze forum mischien is andere dempers ook wel wat

Re: DB- Killer

BerichtGeplaatst: 05 aug 2012 18:29
door DexterXL
Vaak werkt een DB-killer alleen de zware tonen weg, dus als je hem verwijderd
zal hij idd niet heel veel harder klinken, aan de andere kant, vergelijk jouw
geluid eens met een wegmotor, dan valt het wel mee.
Ik had alles uit de demper van mijn Madmax, ondanks dat de madmax 50cc
meer heeft als mijn vorige Bashan, klonk mijn Bashan een stuk harder, en die
had een korte open pijp van ALG ;)

Re: DB- Killer

BerichtGeplaatst: 05 aug 2012 18:32
door friesequad
maar mag het ook vraagt hij ?

de uitlaat ziet er aan de achterkant iets anders uit dat dan mooier lijkt

als je de db killer er uit haald :think:

Re: DB- Killer

BerichtGeplaatst: 05 aug 2012 18:51
door DexterXL
Tuurlijk mag het niet, je hebt een type goedkeuring op je quad, zodra je hem
aanpast met niet EU-goedgekeurde dempers, dan ben je in overtreding.....
MAARRRRRRRR.....oom agent weet gewoonweg niet hoe jouw uitlaat eruit hoort
te zien, ze weten amper wat de regelgeving is voor quads, gewoon omdat er
nog zo weinig in NL rondrijden, dus hoe willen ze je bekeuren voor iets wat
ze niet kunnen zien????
Dus als het maar iets harder is, zullen ze nooit moeilijk doen, er zit wel 1 addertje
onder het gras, op je type plaatje staat wel de max. DB's waarmkee hij is goedgekeurd
maar nogmaals, met de Zandvoort meeting waren er maar een paar die nog
origineel klonken :twisted:

Re: DB- Killer

BerichtGeplaatst: 05 aug 2012 18:56
door friesequad
met andere woorden stiekem mag alles :naugthy: :thumbup: :-)))

Re: DB- Killer

BerichtGeplaatst: 05 aug 2012 19:00
door DexterXL
Het ligt eraan waar het over gaat en wat je anders doet.....
maar de wet is op veel punten best flexibel te noemen ;)

Re: DB- Killer

BerichtGeplaatst: 05 aug 2012 19:02
door dimpower
harder klinkt hij toch niet.ben zelfs bjna zeker dat moest men een db-meter bijhouden de uitlaat niet 1 db omhoog gaat.hij klinkt iets zwaarder maar zeker niet luider en dat kunnen er hier velen met me beamen. ;)
dus uitgooien dat spel :!: