Pagina 1 van 1

gedoe met de ketting Bashan bs250 -11b

BerichtGeplaatst: 23 aug 2010 20:31
door polletje
:!: mijn ketting klappert HELLUP!!! :!:
kwam er achter dat de ketting na +/_ 200 km al naar de kl.. was. dus maar even een nieuwe halen. Maar nu keek ik naar mijn achter tandwiel en daar zit een slag in van ongeveer 5 mm zou dat de reden zijn dat de ketting zo snel kapot is? En de kettingspanner heeft ook heel veel speling op het asje die aan het frame zit kan hem een 3 cm heen en weer halen over de ketting. Is dit normaal?? Het gaat trouwens over een bs250 -11b die 500 km heeft gelopen en 13 weken oud is.

:| :| HELP ;) ;)

Re: gedoe met de ketting enz..

BerichtGeplaatst: 23 aug 2010 20:45
door Just Me
Meest verstandige is volgens mij om als je de ketting vervangt ook de tandwielen vervangen want dan kan het goed op mekaar inlopen.

Re: gedoe met de ketting enz..

BerichtGeplaatst: 23 aug 2010 21:10
door spiderpig
Heb afgelopen vrijdag ook een andere ( niet nieuwe) ketting gelegd.
Moest hem ook na 15 km. opnieuw spannen.
Dit doe je door de achteras te verdraaien!!
Dus niet alleen de kettingspanner , spant de ketting.
Zitten de bouten van je achteras toch wel vast ??

Re: gedoe met de ketting enz..

BerichtGeplaatst: 23 aug 2010 21:37
door bashanboy
het is slimmer om ketting en tandwielen tegelijk te vernieuwen ;)
Ketting loopt altijd wat uit waardoor je hem nog een beetje bij moet spannen wat de kettingspanner alleen niet kan.
Nieuwe kettingspanner mag wel als er zo veel speling op zit, wat kost zoiets nou he, andere ketting is duurder ;)

Re: gedoe met de ketting enz..

BerichtGeplaatst: 26 aug 2010 23:14
door vince
Lijkt mij niet normaal 200 km met 1 ketting dan zou ik elke week twee nieuwe kettingen om de motor moeten leggen,vet je m wel in?