jongens help!!

jongens help!!

Berichtdoor psycho » 08 jul 2010 21:25

hallo

ik heb net een weekje een stixe 250, mooi dingetje! bevalt me allemaal
best maar nu zit ik met een paar dingen, km teller begint elke keer opnieuw met tellen van de totale kilometers?
je hebt ODO en TRIP naja en alle 2 doen ze hetzelfde. en mijn 2e vraag is, ik reed laatst rond de 60/70 niks raars begint hij ineens te stotteren dus ik zet hem aan de kant en ff kijken naja niks hangt los of wat dan ook! nou ik wilde hem starten, doet hij helemaal niks meer en hij was gewoon 80 graden ongeveer. toen hij was afgekoeld starte ik hem weer en reed terug naar huis,, en onderweg begon hij weerte stotteren en uit te vallen.
dus weer het zelfde liedje met afkoelen enzo, nou ik heb nu nieuwe bougie, bougiedop koelvloeistof op peil gebracht, olie nagekeken maar dat is allemaal goed. ik heb wel verstand van brommers en auto's maar ik denk misschien komt dat heel vaak voor bij wokkie's dus vraag ik het de experts;) en mijn laatste vraag is, mijn wielen hobbelen ook zoals ik vaak op het forum lees maar wat moet ik daar nou aan doen moet ik nieuwe banden van een knap merk? zo ja welke banden raden jullie mij aan en waar kan ik die kopen? of moet ik hem laten balanceren of uitlijnen? ik zelf kan dat iig niet.

nou ik heb me hart gelucht, ik hoop dat jullie wat antwoorden op mijn vragen hebben!
alvast bedankt.

Psycho!!
psycho
150cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: jongens help!!

Berichtdoor fretje-pitbull » 08 jul 2010 22:05

die odo meter begint indd telkens opnieuw te tellen, stotterd uw scherm ook als de motor stotterd?
fretje-pitbull
Moderator
Moderator

Berichtdoor psycho » 08 jul 2010 22:14

oke maar waar kan ik de km stand zien dan, de totale kilometerstand wil ik weten? daar heb ik niet echt op gelet maar als hij begint te stotteren en je doet volgas dan gaat ie weer en al laat je gas los dan valt hij weg, het kan ook aan de carb liggen maar het lijkt mij dat hij dat dan altijd heeft?
psycho
150cc

Berichtdoor bashanboy » 08 jul 2010 22:21

voor dat stotteren: loopt jou benzine slangs de uitlaat? Check dat even dan vertel ik morgen waarom (zit nou op mobiel dus is niet zo handig)
En dat hobbelen is een kwestie van balanceren en uitlijnen idd ;)
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Wondah » 09 jul 2010 15:10

Heey,

Ik heb zelf ook een 250 stixe en bij mij was het probleem met de benzinekraan, ik heb hem nu dus rechtstreeks aangesloten van de tank op me carburateur, dus de benzinekraan ertussen uitgelaten zeg maar en alles was opgelost.

Als je dit eventueel al gedaan hebt zou het ook een vuiltje in je carb. kunnen zijn maar denk het eigenlijk niet want dan zou je er juist last van moeten hebben bij het gas geven.

Het hobbelen van je banden heeft waarschijnlijk te maken dat je de standaard banden nog hebt, deze zijn namelijk niet altijd helemaal rond en van mindere kwaliteit, uitlijnen zou wel zin hebben, maar als je hem wilt gebruiken voor in het verkeer of op het asfalt zou ik echt nieuwe banden aanschaffen en dan uit laten lijnen, en geloof me......je weet niet wat je meemaakt..!! :)

Ben hier ook allemaal achter gekomen door hulp op dit forum, en mijn auto staat nu zoveel mogelijk stil, het rijdt heerlijk..!!

Succes, hoop dat je hier wat mee kan.
Schat ik ga een quad kopen.....
Vrouw: pff dat ben je zo weer zat, wat moet je er mee..!!
6 maanden later....
Liefje, bestaan er ook roze quads, ik wil er ook 1..!!
Wondah
200cc

Berichtdoor Draco » 09 jul 2010 15:38

houdt er rekening mee dat je ook eventjes bij je voor wielen de hub na kijken kan ook van de fabrieksfout zijn
You Drive A What?
Draco
450cc

Berichtdoor fred » 09 jul 2010 17:50

Wondah schreef:Heey,

Ik heb zelf ook een 250 stixe en bij mij was het probleem met de benzinekraan, ik heb hem nu dus rechtstreeks aangesloten van de tank op me carburateur, dus de benzinekraan ertussen uitgelaten zeg maar en alles was opgelost.

Als je dit eventueel al gedaan hebt zou het ook een vuiltje in je carb. kunnen zijn maar denk het eigenlijk niet want dan zou je er juist last van moeten hebben bij het gas geven.

Het hobbelen van je banden heeft waarschijnlijk te maken dat je de standaard banden nog hebt, deze zijn namelijk niet altijd helemaal rond en van mindere kwaliteit, uitlijnen zou wel zin hebben, maar als je hem wilt gebruiken voor in het verkeer of op het asfalt zou ik echt nieuwe banden aanschaffen en dan uit laten lijnen, en geloof me......je weet niet wat je meemaakt..!! :)

Ben hier ook allemaal achter gekomen door hulp op dit forum, en mijn auto staat nu zoveel mogelijk stil, het rijdt heerlijk..!!

Succes, hoop dat je hier wat mee kan.

hallo, waar kun je voor nieuwe quad banden het beste terecht en wat kosten die ongeveer?
fred
300cc

Berichtdoor psycho » 09 jul 2010 18:31

bedankt voor de reactie's! neej de benzine slang zit links dus niet langs de uitlaat? maar als je je kraantje er tussen uit haalt dan blijft hij tog altijd lopen? of is dit met vacuum? ik zal het proberen! ik had die zaak opgebeld en die zegt het ligt aan je thermostaat.. nou ik weet niet waarom.. ik ga eerst jullie tips opvolgen.. ja wat zijn goede site's om dat te bestellen en wat zijn knappe wegbanden? en wat is een HUB? dat heb ik nooit gehoord, als ik het weet zal ik er naar kijken en wat kan daar aan fout zijn?
is er toevallig iemand in de buurt van alkmaar die kan uitlijnen of kan ik dit ook bij een motorzaak laten doen? en hebben jullie enig idee hoe die km teller het goed kan doen dat ik altijd me totale kilometers kan zien?

alvast bedankt, dit helpt me echt die gasten van die zaak zijn sinds vandaag op vakantie en die zijn tot 27e dicht en ik zit hier met die quad,, alle rekeningen die ik maak gaan mooi naar hun!

gr Psycho
psycho
150cc

Berichtdoor roonroon » 09 jul 2010 18:36

Quad Centrum HHwaard?? toevallig?

Grtz
:-))) Ron
Der Alte
Tefalashan-Wok met de twee oren. ;-)
roonroon
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor psycho » 09 jul 2010 19:43

heejj

heb de benzinekraan er tussen uit gehaad. werkt niet?
dus het is iets anders. en ja quad centrum heerhugowaard maar ik
vind het echt rare service hebben,, maar ze zitten nu in akersloot en als ik
dat ding wil laten maken dan kom ik daar niet eens,, als hij de 80 graden heeft aangeraakt dan gaat hij stotteren en raar doen,, laat je hem ff afkoelen dat doet hij het weer heel even.
echt heel raar ik zou niet weten wat het kan zijn..

Psycho
psycho
150cc

Volgende

Keer terug naar Overige vraagstukken