Pagina 1 van 3

Probleempjes 200S-7

BerichtGeplaatst: 16 feb 2012 18:01
door Patriickm
Hallo,
Heb eindelijk me quad weer in elkaar zitten :D !
Maar nu heb ik een paar probleempjes.

nummer 1 :
Me uitlaat klinkt alsof die goed lek is, dit terwijl hij 2 a 3 weken niet gelopen heeft, en toen ik hem weg zette was er nog niets aan de hand ?!

nummer 2 :
Hij loopt heel zwaar, en dan bedoel ik de velgen. Remmen lopen niet aan, en ik heb nieuwe lagers erin zitten, moeten de keerringen nog inlopen ofzo?

nummer 3 :
Ook heb ik de kleppen gesteld, maar hoe weet ik of ze goed zitten, en kan daar probleem 1 ook mee zijn veroorzaakt?

Hoop dat jullie antwoorden hebben, want ik wil weer rijden! :-)))

Re: Probleempjes 200S-7

BerichtGeplaatst: 16 feb 2012 18:18
door fretje-pitbull
probleem 1 kan goed te maken hebben met nr 3
2 versta ik niet
klepspeling moet 0.1mm inlaat en 0.2mm uitlaat zijn

Re: Probleempjes 200S-7

BerichtGeplaatst: 16 feb 2012 18:21
door admin
1 vaak los bij aansluiting op cilinder of de 2 delen van uitlaatbocht (bij carb) heeft ruimte .
Op die plek kan de uitlaatbuis wel eens tegen frame lopen en dus los trillen.
2 kijk of ketting niet te strak staat. lopen de afdichtingen van de nieuwe lagers aan de voorkant niet tegen de fusee?
3 geen idee,moeilijk op afstand te zeggen.

Re: Probleempjes 200S-7

BerichtGeplaatst: 16 feb 2012 18:42
door 4 wieltjes
Draai je wielmoer eens een slag los en kijk of hij dan nog zwaar loopt.
Niet elke hub kan je combineren met je rem.
bvb ik had hubs bij mijn velgen ontvangen en als ik deze erop zette dan werden mijn remschijven vastgedrukt.
Dit is trouwens vrij eenvoudig op te lossen, als je weet dat dat het probleem is.

Re: Probleempjes 200S-7

BerichtGeplaatst: 16 feb 2012 19:32
door admin
Yep,had ik ook met nieuwe fusees. ringetje tussen fusee en remklauw en alles liep weer vrij. Kan een oplossing zijn.

Re: Probleempjes 200S-7

BerichtGeplaatst: 17 feb 2012 16:33
door Patriickm
Heb de kleppen opnieuw gesteld! Hij wil niet helemaal voluit, bij de 8000 toeren begint hij over te slaan.
Ik heb een Tunings CDI erop geplaatst, dan zou die toch juuist hoger in de toeren moeten komen?
Verder heb ik rubbers tussen het blok gezet, moet ik dan een extra massadraad trekken?
( de rubbers zitten aan de voor en bovenkant )
Hij liep zo zwaar omdat ik me banden leeg had ! :P :-)))

Re: Probleempjes 200S-7

BerichtGeplaatst: 17 feb 2012 16:44
door dimpower
plaats eens de originele cdi terug.als hij dan wel goed loopt weet je dat je tuning-cdi niet deugt.

Re: Probleempjes 200S-7

BerichtGeplaatst: 17 feb 2012 17:00
door admin
:stupid: check al je stekkers eens.

Re: Probleempjes 200S-7

BerichtGeplaatst: 17 feb 2012 19:00
door Patriickm
Ik las net op internet over het kleppen stellen, dat je het bij een warme motor moet doen ? ( met de nadruk op warm, niet heet :P )
Want ik heb het met een koude motor gedaan, en ook hoor ik hem wel tikken.
Verder stond er ook nog in het artikel dat je de motor kan laten draaien met de deksel eraf, kan dit ook met me bashan?

En nog een klein vraagje over het stellen ; me schoonvader zei dat je op het vliegwiel een markering hebt zitten, zodat je precies weet wanneer je zuiger op het hoogste punt is, is dit ook bij me bashan zo ?

En dan nog over me CDI.
Gewoon alle stekkertjes nalopen ed ?

Re: Probleempjes 200S-7

BerichtGeplaatst: 17 feb 2012 19:43
door x187
Die markering zal er wel zitten maar let wel op dat een 4T blok dus 4 slagen maakt per cyclus. Er is maar 1 slag waarop je je kleppen stelt. Zo uit me hoofd stel je je kleppen op de compressieslag met je zuiger in bdp positie...