Pagina 1 van 1

Automaat en pk's Goes 350

BerichtGeplaatst: 28 mei 2012 20:23
door Tomke
Ik ben in het bezit van een Goes 350.
Namelijk nog maar net gekocht. Maar ik kan hem moeilijk veranderen van voorruit naar achteruit.

En hoe warmer hij word tijdens rijden hoe moeilijker. Het stationair toerental heb ik al laten zakken. Want als deze te hoog is gaat de vario al open en krijg je hem zeker niet in vitesse. De kabels zijn ook al geregeld zodanig de pook mooi in het midden staat.

Nu wilde ik voornamelijk weten welke olie er in zulke automaaten moet gedaan worden.

Zo komen we totaal niet naatloos aan het 2de puntje.
Ik wil hem sneller laten optrekken. Top snelheid is een 85. Dat mag altijd beter maar is geen prioriteit. Ik vind wel dat hij bij vol gas niet te veel toeren maakt. Wat volgens mij wil zeggen dat er merr uit te halen is.

Alles in nog origineel. Misschien is een nieuwe uitlaat al een start, maar of dit veel gaat veranderen weet ik niet. Hij mag natuurlijk ook niet storend worden in lawaai.

Zelf ben ik een autotechnieker en ben wel op de hoogte van vele aspecten, maar weinig quad/moto gericht. Ik weet dat je sproeiers nokken assen carburators pistons krukassen enzo allemaal kunt vervangen of aanpassen. Maar is dit allemaal te vinden voor zulke modellen?

Soms denk ik er aan om gewoon een volledige motor en boit te vervangen. :evil:
Maar of zulke dingen haalbaar en betaalbaar zijn is nog een ander probleem! Lol

Het voornaamste eerst, optrekken en boit olie.

Greetz Tomke

Re: Automaat en pk's

BerichtGeplaatst: 28 mei 2012 21:52
door BBQBarman
Nou een 350cc zal wel sneller kunnen
Want me madmax 250cc kan met weinig gewicht dus het dragen van 60 kilo een snelheid van 110 op te teller halen
Kleine aanpassingen sportfilter in combi met een grotere sproeier
Als je snel door je versnellingen ben kleinere achter tandwiel

Re: Automaat en pk's

BerichtGeplaatst: 29 mei 2012 08:31
door Peanut
Ik zou eerst niets motorisch aanpassen. Laat die 350 lekker voor wat het is.
Kijk eens of je iets in de overbrenging kan veranderen.
De snelheid is wel normaal denk ik. Bij bijv de 4x4's liggen de snelheden ook zo'n beetje tussen de 80 en 100. Ook al hebben ze dan vaak 400 tot 800cc motoren.

Schakelt wel goed wanneer de motor (bak in dit geval) warm is?
Groten kans dat de olie in "koude" toestand te dik is. (want warme olie wordt dunner)
Probeer s een automatische versnellingsbak olie die in koude toestand IETS dunner is. (Tenzij je dan helemaal in strijd komt met je manual)

:thumbup:

Re: Automaat en pk's

BerichtGeplaatst: 29 mei 2012 16:16
door DxJ
er zijn setjes op de markt voor goes quad met lichtere variorollen hiermee krijg je wat meer toeren dus ook wat meer trekkracht...
als ik de site terugvind waar ik ze gezien heb post ik een linkje hier ;)

Re: Automaat en pk's

BerichtGeplaatst: 29 mei 2012 17:33
door DexterXL
Als het net zo werkt als bij een scooter....dan succes :wtf:
je hebt dan te maken met de voorste vario die voorzien is van rolletjes zoals dat
heet, deze zorgen voor hoe snel die vario in zijn grote "blad" gaat, de achterste
deel heeft een koppeling met daarin trekveertjes, die zorgen ervoor bij welke
achtervario-toerental de koppeling aangrijpt, daarna heb je er nog een drukveer
in zitten, die zorgt voor hoelang het duurt voordat de achterste vario in zijn
kleinste "blad" komt.
Je moet het net zo zien als bij een racefiets/ATB, voorste blad op klein icm de
achterste blad op groot, is heel licht fietsen met weinig snelheid, omgekeerd is
dus heel zwaar fietsen met zeer veel snelheid.....
Ik ben net 2 weken aan het klooien geweest om mijn scooter een beetje fatsoenlijk
van zijn plek te krijgen en ook nog een redelijke top te behouden... ;)

Re: Automaat en pk's

BerichtGeplaatst: 29 mei 2012 17:41
door DxJ
:stupid:

ja het is natuurlijk zoeken naar de goede verhouding, waar jij tevreden mee bent en waar je je blokje heel mee houd...

Re: Automaat en pk's

BerichtGeplaatst: 29 mei 2012 21:39
door Tomke
alright, dus een beetje zoeken met rolletjes en trekveertjes zoals in mijn jeugd jaren op de brommer. :P

dan denk ik dat ik de boel maar even ga laten voor wat het is.

En ga ik eerst de uitlaat een beetje aanpassen, misschien krijg ik hier al wat meer los... en nadien de tandwiel verhouding eens wijzigen.
De tandwielen en ketting zijn toch aan vervanging toe.

greetz And thx voor jullie mening. Tomke

Re: Automaat en pk's

BerichtGeplaatst: 30 mei 2012 16:55
door DexterXL
ok

Re: Automaat en pk's

BerichtGeplaatst: 30 mei 2012 16:57
door DexterXL
Als je volgas zeer weinig toeren hebt, dan zou je haast denken dat je rolletjes
te zwaar zijn tov je drukveer achter ;)