Pagina 1 van 2

stationair hoog in toeren ( bashan 200S-7 )

BerichtGeplaatst: 12 jan 2012 12:05
door Patriickm
Hallo,
ik heb mijn erg afgesloten, en een nieuw spruitstuk gemonteerd. Toen heb ik ook even de carburateur uit elkaar gehaald en zag dat er een sproeier maat 86 in zat. Ik vind dat zowiezo al aan de kleine kant, maar hij liep gewoon goed, alleen wou hij niet meer stationair draaien ( wss door de valse lucht die die aanzoog door mijn lekke spruitstuk ?! ) Dus vandaag alles weer gemonteerd, en sproeier maat 100 erin gezet. Loopt aardig, maar stationair wil die niet lager als de 6000 toeren ?

Als ik de koude start ( luchtklep ) net niet helemaal dicht doe, zakt hij wel mooi terug naar de 2000 toeren, maar wil die niet verder als de 6000 toeren komen ?!

Volgens mij verzuipt hij dan ( klinkt iig zo ).

Ook heb ik de stationairschroef helemaal uitgedraait, en nog wil die niet lager als de 6000 toeren lopen.

iemand enig idee ? ( heb een klein stukje gereden, maar hij wordt snel warm en bougie is redelijk wit. maar deze bougie is net nieuw, dus misschien moet hij nog verder verkleuren. )

Re: stationair hoog in toeren ( bashan 200S-7 )

BerichtGeplaatst: 12 jan 2012 12:07
door fretje-pitbull
had ik ook met m'n 400, stukje van de gasschuif afgebroken
mss iets gelijksaardig

Re: stationair hoog in toeren ( bashan 200S-7 )

BerichtGeplaatst: 12 jan 2012 12:15
door Patriickm
gasschuif ziet er nog mooi uit, nagenoeg perfect.
Denk dat ik er maar even een grotere sproeier in draai.

En is het het makkelijkst om carb. + spruitstuk te demonteren of alleen de carb. ?

@ fredje ; Hm, vaag. Die kerel achter de balie bij de brommerboer zei dat het honda sproeiers waren :think:

Re: stationair hoog in toeren ( bashan 200S-7 )

BerichtGeplaatst: 12 jan 2012 12:46
door fretje-pitbull
zijn sproeiers van dellortho of keihin of...
maar zeker geen honda, ze zitten waarschijnlijk ook in honda's maar daarvoor maakt honda nog geen sproeiers, is zelfde met banden bv
zijn het honda banden omdat ze op honda zitten?
(kheb zo een buur die bmw banden op haar peugeot 207 heeft)

Re: stationair hoog in toeren ( bashan 200S-7 )

BerichtGeplaatst: 12 jan 2012 14:04
door admin
Als je geen valse lucht meer trekt,moet je de stationair instelling veranderen. Dit doe je met het kleine stelschroefje onderop de shenwei carburateur en niet met de luchtstelschroef aan de zijkant. Verder kun je nog spelen met deinstelling van de gasnaald door deze hoger of lager in de gaschuif te hangen dmv het clipje waarmee hij geborgt zit te verstellen.
Grotere sproeier heeft (als quadaltijd goed heeft gelopen) alleen zin in combinatie met sport/ open uitlaat en sportfilter.

Re: stationair hoog in toeren ( bashan 200S-7 )

BerichtGeplaatst: 12 jan 2012 16:41
door BBQBarman
Ik denk dat het ligt aan de gasnaald
En de lucht schroef die meestal aan de onderkant van je carb zit
Waar je alleen bij kan als je handen meeverbrand

Re: stationair hoog in toeren ( bashan 200S-7 )

BerichtGeplaatst: 12 jan 2012 18:11
door Patriickm
haha, dus daar is dat schroefje dus voor ! :silent:
Heb er voor de rest niets mee gedaan! Heb nu sproeier maat 110 erin zitten, en ik heb zelf 2 pakkingen gemaakt voor carb. naar spruitstuk, en spruitstuk naar cilinder.
Nu draait hij mooi 2000 toeren en loopt al veel lekkerder :D !
Dus misschien binnenkort nog een iets grotere proberen, maar eerst ff goed ermee rijden en bougie checke!
En nu ik eindelijk weet dat er een luchtschroef op zit ( ik dacht dat er geen luchtschroef opzat, maar dat je het moest regelen met de choke ) kan ik hem dus wat fijner afstellen! :D

En uit nieuwsgierigheid, hoe hebben jullie de gasnaald staan ?

Re: stationair hoog in toeren ( bashan 200S-7 )

BerichtGeplaatst: 12 jan 2012 18:25
door BBQBarman
Volgens mij zit die van mij helemaal naar beneden dus die pootjes helemaal omhoog

Re: stationair hoog in toeren ( bashan 200S-7 )

BerichtGeplaatst: 12 jan 2012 19:44
door DexterXL
tadaaaa:
viewtopic.php?f=28&t=1992

waarom het wiel tig keer uitvinden, als het al voorgekauwd aanwezig is :clap:

Houd er rekening mee dat je de luchtschroef zo'n 2 volledige slagen open moet
staan, dus helemaal indraaien, en iets meer als 2 slagen los, dus 2x 360 graden
verdraaien, daarna nog een klein 1/4 slag erbij, dat hoort je basis te zijn om
te gaan afstellen, daarna maximaal een 1/4 verder open of dicht
Staat hier ook wat nuttigs:
viewtopic.php?f=28&t=2421
met een mooi grafiekje voor de invloed van je luchtschroef, en de grote van je
sproeier is afhankelijk van wat je allemaal al aangepast hebt zoals luchtfilter
en uitlaat....

Re: stationair hoog in toeren ( bashan 200S-7 )

BerichtGeplaatst: 12 jan 2012 20:13
door Patriickm
Hahaha, ik was gewend een luchtschroef aan de zeikant te vinden, en ik heb het topic gelezen, en daar las ik dus ook dat er op sommige carbs. geen luchtschroef zat, dus ik nam aan dat deze ook geen schroefje had!
Het afstellen lukt wel, aangezien ik ( heel ) veel heb gesleuteld aan scooters, brommers & mijn bromquad! :mrgreen: .
Maar iig bedankt voor het meedenken, echt een super forum dit ! :clap: :clap: :clap: