niet starten Bashan 200 s7

niet starten Bashan 200 s7

Berichtdoor BRICK » 10 mei 2011 15:30

hee halloo, k heb me reeds voorgesteld en heb eigenlijk gelijk al een vraag, k heb me accu vervangen, en eigenlijk vanaf dat moment wilt ie niet meer starten, de startmotor draait de cockpit werkt en de verlichting ed ook. toen maar eens gekeken of ie wel vonkt, en dat doet ie heeeeeeel af en toe heeeeel zwak, dus ik nieuwe bougie, kabel, en dop geprobeerd, maar nog steeds geen goeie regelmatige vonk. dus nieuwe bobine besteld bij alg. die heb k er net eventjes onder geschroefd maar nog steeds geen vonk. dit loopt al een week en k heb m net en ook pas 20 km gereden(wel hele gave 20km) dus k zou graag weer een rondje rijden :/ iemand idee
BRICK
300cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: niet starten

Berichtdoor danny » 10 mei 2011 15:42

mischien je cdi?
weet je zeker dat je accu goed opgeladen is?
En anders denk ik dat je ontsteking kappot is of niet goed is afgesteld.
ik denk dat het een van de 3 moet zijn.
danny
250cc

Berichtdoor BRICK » 10 mei 2011 15:45

ja idd cdi of ontstekingspoel of slecht massa van t blok is t laatste wat ik me kan bedenken... maar de ontsteking is buiten de accu om dus t lijkt me dat de accu niet nodig is om hem te starten... en als dat wel het geval is, dan is me accu zoiezo nog vol... ga straks eerst een kijken of de spoelen nog schoon zijn zodat er wel goed inductie spanning kan worden opgewekt. en eventueel t vliegwiel ontvetten... weet iemand of een honda trekker erop past?? dat is naast yamaha de enige die ik bezit...
BRICK
300cc

Berichtdoor danny » 10 mei 2011 15:51

kun je hem niet meten voor de stroom je cdi in gaat ik denk dat die kapot is.
danny
250cc

Berichtdoor admin » 10 mei 2011 16:34

check alle stekkerverbindingen voor de zekerheid. Je zal niet de eerste zijn ;)
Afbeelding Greetz Admin
admin
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor BRICK » 10 mei 2011 17:01

alle stekker verbindingen zijn in orde alles al doorgemeten. en er gaat absoluut spanning de cdi in en ook uit want...

er gaan 2 kabeltjes naar de bobine
1 groene (massa)
1 zwart/gele (voeding)

als ik de multimeter aan de zwart gele aansluit zonder dat die op de bobine zit meet ik tussen de 21 en 30 volt,

maar als ik de kabel op de bobine aansluit meet ik 0.01 volt.

de bobine is nieuwe en heb k net binnen. voorheen zat zelfs de groene draad (massa) niet aangesloten op de bobine omdat die standaard stekker kapot was gescheurd. en toen starte die wel, althans naast een auto omdat de accu toen nog kapot was, k ga straks even kijken of ie wel met een auto ernaast start, en of dat iets oplevert, want als die eenmaal loopt kan k de laadspanning meten, en dan weet ik ook gelijk of de spoelen goed zijn.
BRICK
300cc

Berichtdoor BRICK » 10 mei 2011 22:06

heb een nieuwe cdi besteld, spoelen waren goed... k heb alleen 1 vraagje, klopt het dat er een beetje olie aan de ontsteking kant zit?? want ik kan me voorstellen dat het hoort ivm de tandwielen daar, maar heb al 200 blokken uit elkaar gehad van brommers en auto's maar ben dat nog nooit tegen gekomen :s

edit: van mij kan er een slotje op ;)
Laatst bijgewerkt door BRICK op 10 mei 2011 22:14, in totaal 1 keer bewerkt.
BRICK
300cc

Berichtdoor bashanboy » 10 mei 2011 22:12

klopt, hoort zo ;)
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter

Keer terug naar Start en loop problemen