Shineray Stixe gaat voor geen meter

Shineray Stixe gaat voor geen meter

Berichtdoor Tim » 01 dec 2010 20:42

Hey iedereen,

Tijdje geleden kocht ik een shineray stixe 250cc. bij miniracers. Kwam thuis toe geleverd in een doos en stond vrij snel op zijn poten. Echter starten deed hij bijna niet en wanneer die draaide kon ik rijden tot de gas half open was. Bij meer gas geven stotterde hij. Ik ben toen gaan zoeken en kwam er dan op uit dat er ergens aan de afdekkap van de bobine (linkerkant) een stuk van een lagerhuis gebroken zat. Na over en weer mailen en veel gelul over garantie plots geen antwoord meer van die kerel waar ik hem gekocht had. Dus dan toch maar ergens anders een volledig nieuw stuk gekocht en vervangen.

Echter starten doet hij nog steeds niet zoals het hoort. Dan maar de quad volledig open gegooid. Kleppen had ik voordien al eens geregeld 0,06 - 0,15 omdat ik dacht dat het daar kon aan liggen.

Cilinder er af gehaald piston eruit en tot mijn grote verbazing was deze volledig vuil aan de onderkant. Wat er aan hing leek zelfs niet meer op olie.
Alle olie eruit (had nog geen 10 km op de teller) en alles opgekuist. Nieuwe olie erin alles terug geplaatst zoals het hoort en terug proberen starten. Starten ging terug heel moeizaam of helemaal niet.

Ik heb een sportluchtfilter en de sproeier met ongeveer 10-20 en 30 maten vergroot. Verschillende afstellingen van de gasnaald geprobeerd zonder veel succes. De kat. is uit de uitlaat verwijderd en het ventiel dat ervoor zorgt dat de katalysator sneller opwarmd is ook verwijderd en gedicht.

Ik ben momenteel ten einde rade. Heeft iemand van jullie deze zelfde problemen al gehad of verholpen?
Ik heb hem nu bijna 3 maand en nog geen km kunnen rijden! :(

breuk lager.jpg
gebroken lagerhuis ter hoogte van de starterkrans
(51.52 KiB) 807 keer gedownload

DSC06613.JPG
onderkant zuiger met olie???
(65.99 KiB) 807 keer gedownload

DSC06617a.jpg
(95.27 KiB) 520 keer gedownload
"Horsepower. Is not measured by the size of your exhaust tip. Don't be a dickhead"
Tim
250cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Shineray Stixe gaat voor geen meter

Berichtdoor bashanboy » 01 dec 2010 21:17

zou je hem niet eerst inrijden voordat je hem tuned?
Lijkt mij gewoon slecht afgesteld ;)
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Tim » 01 dec 2010 21:27

Inrijden lijkt me nodig ongeacht of hij nu getuned of niet getuned is. Maakt volgens mij niet echt een verschil uit. Hangt er denk ik meer van af hoe je er met rijdt de eerste km's.

Probleem is dat er niet in te rijden valt zolang hij niet draait. Zelfs al staat ie slecht afgesteld dan nog zou hij toch moeten starten al draait hij vierkant. Bij alle instellingen die ik ondertussen al geprobeerd heb zou er toch eentje moeten bij zitten die het ongeveer doet. Ik zelf zoek het niet meer bij de afstelling.
"Horsepower. Is not measured by the size of your exhaust tip. Don't be a dickhead"
Tim
250cc

Berichtdoor bashanboy » 01 dec 2010 22:23

misschien iets interners in je blok dat aan loopt?
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Tim » 02 dec 2010 08:14

Hoe bedoel je bashanboy.

Eigenlijk had ik al zitten denken aan de ontsteking. Maar die kan je volgens mij niet echt regelen tenzij die verkeerd op de krukas geplaatst geweest is fabriek uit.

De keren dat hij start geeft hij backfire langs de uitlaat bij het lossen van de gas. Is wel cool maar dit kan wijzen op slecht mengsel of verkeerd ontstekingstijdstip.
Tim
250cc

Berichtdoor vince » 02 dec 2010 14:23

Staat de nokkenas een tandje verkeerd mischien?
Wat was er stuk toen hij nieuw was en waarom was het stuk?(afdekkap van de bobine (linkerkant) een stuk van een lagerhuis gebroken zat)?foto mischien.
En vol gas als er nog geen 10 km op staat, inrijden is zeker niet nodig bij de jouwe.
vince
350cc

Berichtdoor fretje-pitbull » 02 dec 2010 17:46

kwas ook eerst van plan om daar een nieuwe stixe te kopen in krat blijkbaar gelukkig dat ik het niet gedaan had,
heb je de juiste belgische papieren erbij?
hoe ziet de bovenkant van de zuiger eruit?
draaide hij mooi in neutraal?
fretje-pitbull
Moderator
Moderator

Berichtdoor sjonsjingels » 03 dec 2010 01:29

geen garantie????

kon je niet terug gaan??

zo nee baksteen door het raam :P
sjonsjingels
300cc

Berichtdoor sjonsjingels » 03 dec 2010 01:31

ow en je kleppen de mooiste maat is toch 0,10 op 0,15
sjonsjingels
300cc

Berichtdoor Draco » 03 dec 2010 07:53

Gewoon blijven zoeken heb er ook 1.5 maand over gedaan om ht probleem op te lossen met me stixe.
You Drive A What?
Draco
450cc

Volgende

Keer terug naar Start en loop problemen