Tijdje geleden kocht ik een shineray stixe 250cc. bij miniracers. Kwam thuis toe geleverd in een doos en stond vrij snel op zijn poten. Echter starten deed hij bijna niet en wanneer die draaide kon ik rijden tot de gas half open was. Bij meer gas geven stotterde hij. Ik ben toen gaan zoeken en kwam er dan op uit dat er ergens aan de afdekkap van de bobine (linkerkant) een stuk van een lagerhuis gebroken zat. Na over en weer mailen en veel gelul over garantie plots geen antwoord meer van die kerel waar ik hem gekocht had. Dus dan toch maar ergens anders een volledig nieuw stuk gekocht en vervangen.
Echter starten doet hij nog steeds niet zoals het hoort. Dan maar de quad volledig open gegooid. Kleppen had ik voordien al eens geregeld 0,06 - 0,15 omdat ik dacht dat het daar kon aan liggen.
Cilinder er af gehaald piston eruit en tot mijn grote verbazing was deze volledig vuil aan de onderkant. Wat er aan hing leek zelfs niet meer op olie.
Alle olie eruit (had nog geen 10 km op de teller) en alles opgekuist. Nieuwe olie erin alles terug geplaatst zoals het hoort en terug proberen starten. Starten ging terug heel moeizaam of helemaal niet.
Ik heb een sportluchtfilter en de sproeier met ongeveer 10-20 en 30 maten vergroot. Verschillende afstellingen van de gasnaald geprobeerd zonder veel succes. De kat. is uit de uitlaat verwijderd en het ventiel dat ervoor zorgt dat de katalysator sneller opwarmd is ook verwijderd en gedicht.
Ik ben momenteel ten einde rade. Heeft iemand van jullie deze zelfde problemen al gehad of verholpen?
Ik heb hem nu bijna 3 maand en nog geen km kunnen rijden!