raar sis geluid bij shineray stixe 250

raar sis geluid bij shineray stixe 250

Berichtdoor psycho » 01 nov 2010 12:59

goedendag chinaquad mensen!

ik heb sinds een tijdje nu een stixe 250. lekker gereden de laatste tijd,
en nu op een dag begon de quad raar te doen. olie is goed
koelvloeistof is goed op hoogte enzo! tankdop zit een gat in( had ik in het begin ook al problemen mee ) en de tank is vol. en nu liet ik hem even helemaal afkoelen, wil ik hem weer starten draait de startmotor meer toeren als normaal en wil hij elke keer een klein beetje aanspringen! maar hij gaat niet aan.
als je dan ff je startknop loslaat hoor je een raar gesis bij de radiateur vandaan komen? de radiateur lekt niet, maar als er wel een gat in de radiateur zit, dan lijkt het me nie dat hij niet wil starten want dan gutst hij het er gewoon uit.
ik ben radeloos met dat ding,, ik kan niet horen waar het vandaan komt dat rare gesis want het is maar 2/3 sec dat hij dat doet. het lijkt wel alsof me blok ergens gescheurd is of dat hij erges vacuum trekt.
en met aanrennen gaat hij trouwens wel gewoon aan maar dan moet je gas houden om hem aan te houden?

ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen, ik ga nog ff me blok bekijken of kiertjes of scheuren.

alvast bedankt jongens!

GR Psycho
psycho
150cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: raar sis geluid bij shineray stixe 250

Berichtdoor pieteratv » 01 nov 2010 13:10

Ik denk dat je koppakking lekt, dat maakt een sissend geluid en omdat je dan minder compressie hebt draait de startmotor sneller.
pieteratv
350cc

Berichtdoor fretje-pitbull » 01 nov 2010 13:55

aangezien het een watergekoelde is zou als de koppaking kapot is er of druk op je waterdarmen komen of olie dus dat zou je herkennen met blauwachtige rook of witte rook
heb je geen valse lucht ofzo?
fretje-pitbull
Moderator
Moderator

Berichtdoor sjonsjingels » 01 nov 2010 18:02

ik heb precies het zelfde met me quad ik heb hem nu uit elkaar liggen en kwam er achter dat me koppaking paar kleine scheurtjes had nietyy te zien toen ik hem loshaalde heb beetje op geschuurt toen zag ik het.

en me zuiger is kapot maar dat heeft er op zich niet veel mee te maken

het is denk alleen je koppaking

gr john

ow ja al;s ie warm is start ie kut en als ie koud is start ie wel maar wat moeilijker??
sjonsjingels
300cc

Berichtdoor sjonsjingels » 01 nov 2010 18:02

kut tot totaal nie bedoel ik :P
sjonsjingels
300cc

Berichtdoor psycho » 01 nov 2010 18:40

mhmhmh oke, en heb jij het blok eraf of doe je dat zo? hij start gewoon helemaal kut:P en warm gewoon niet,, behalve aan rennen. ik ga nog is ff kijken want ik wil weten waar het sis geluid vandaan komt en ik ga ook ff bij de kop voelen enzo,, maar zoon geluid heeft het wel dat er druk uit het blok komt!
bedankt voor de reacties!

gr psycho
psycho
150cc

Berichtdoor sjonsjingels » 01 nov 2010 21:07

je hoefd het niet te v oelen mij kop voelde je het ook nie bij mij zat het tussen de cilinder en de koelvloeistof dat scheurtje dan voel jer nix aan je kop de moet je koelvloeistof recevar of hoe je het schrijft beetje water erin goeie en dan starte aLS HET DAAR uit stroomt met de dop er op dan weet je dat het in je cilinnder zit of een scheur in je pakking of het ken erger dat de scheur in je cilinder zit denk\weet bijnna ckler dat het je pakking is
sjonsjingels
300cc

Berichtdoor vince » 02 nov 2010 12:05

Zit je bougie nog goed vast ?
vince
350cc

Berichtdoor psycho » 05 nov 2010 04:52

jaa bougie zit gewoon vast.. ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar wat ik uit jouw verhaal snap is dat je je reservoir vult en als je het dan verdwijnt uit het bakje zonder dat het op de grond valt dan komt het in je cilinder, ik ga ook een keer zonder bougie proberen te starten met je vinger op het bougiegat en dan voel je vanzelf wel
psycho
150cc

Berichtdoor psycho » 05 nov 2010 05:00

waar kan ik goede onderdelen voor het motorblok bestellen zoals koppakking enzo? weten jullie misschien een goede site daarvoor?

gr psycho
psycho
150cc

Volgende

Keer terug naar Start en loop problemen