Neuh, benzine is 't probleem niet.
Dat 't gekomen is vlak na 't tanken is denk ik puur toeval

De vrijloop is een schijf met tandjes die over een andere schijf kan draaien.
Als je de buitenste schijf de ene kant op draait, dan zal die de andere schijf meenemen.
Als je de andere kant op draait, dan zal de buitenste schijf vrij kunnen draaien over de binnenste schijf.
Als de tandjes van die vrijloop niet meer lekker ingrijpen in de binnenste schijf, dan zal hij "doordraaien" zonder de krukas mee te nemen tijdens starten. Want tijdens starten zal de vrijloop de ene kant op draaien en "vastgrijpen". Als de motor aanslaat, zal de krukas harder gaan draaien dan de schijf die de startmotor aandrijft en zal de motor de startmotor niet gaan aandrijven.
Dat is ook de "klik" die je wel eens zal horen als je de motor uitzet of als die afslaat.
Dan zal de motor uitdraaien en tegen de compressie slag aanduwen, waardoor die net een halve slag terug draait en daarmee de vrijloop meeneemt en de startmotor een klein slagje geeft.
Die klik heeft niets met het probleem te maken, de vrijloop slijt.
Meestal komt overmatige slijtage door verkeerde of te weinig motorolie.
Als de vrijloop kapot blijkt te zijn, dan uiteraard vervangen.
En zeker niet vergeten om 't motorblok goed door te spoelen met wasbenzine.
Olie eruit, olie filter eruit, doppen er weer terug in, 1 liter wasbenzine erin, goed schudden (NIET STARTEN!!!), daarna de wasbenzine eruit laten lopen en mogelijk herhalen totdat er geen slijpsel meer uit 't blok komt.
Dan pas 't olie filter er weer in en vullen met goede kwaliteit motorolie. (15w40 of 10w40).