bashan 200-7 start niet!

Re: bashan 200-7 start niet!

Berichtdoor davy-bashan » 17 apr 2011 23:22

Hallo,

Ik heb de quad pas gekocht heeft wel vaker eens buiten gestaan ! Op de rode draad op het contact slot is spanning heb ik gemeten op die andere 3 kabels niks
davy-bashan
100cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor Press » 18 apr 2011 03:54

Mss is de battery nog niet opgeladen, je kan wel lachen mss, maar het zou de eerste keer niet zijn, afhankelijk van het merk batterijen worden sommige ongeladen verkocht, (de natte types die je meestal eerst nog met zuur moet opvullen dan het zootje opladen voor minstens 24u en dan is ie goed. Voor de rest kan je wel 12v lezen maar dat zegt bitter weining over de kracht die de batterij heeft, soms kan het zo weinig zijn dat zoals je zegt in het geheel niets ziet als je het contact omdraait. voor de rest zeker alle connecties es effe nalopen en zekering doormeten(als het die glazen ondingen zijn zien die er nog goed uit soms maar hebben toch de geest gegeven, ik meen me te herrinneren dat er hier iemand ook soms dat probleem had en toen lag het aan een klemmetje in de buurt van de CDI. En als je het echt goed getroffen hebt heb je een nieuwe kapotte baterij gekocht. gebeurt mee dan je zou denken. Ik heb nog geen ervaring met deze quads whatsoever, ik ben nog even aan het wachten tot me bankrekening ja zegt(deze week normaal :lol: ) maar ik heb wel talloze jaren ervaring met sleutelen aan zowat alles wat een motor heeft, van snorfietsen over raceyzers, bulldozers en tanks van het belgische leger.
Press
50cc

Berichtdoor davy-bashan » 18 apr 2011 06:38

De accu heeft 12v dus dat zou goed moeten zijn !
davy-bashan
100cc

Berichtdoor admin » 18 apr 2011 10:29

Probeer anders eens met zo'n jump starter of start booster. Eventueel met startkabel. Dan weet je het zeker of het de accu is. 12 volt zegt inderdaad niet alles. amperage is ook belangrijk. ;)
Afbeelding Greetz Admin
admin
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Press » 18 apr 2011 10:33

Dat je batterij 12v aangeeft, zegt alleen maar dat alle cellen in je batterij ok zijn. Met kracht bedoel ik hoeveel ampere je batterij heeft en dat is moeilijker te meten. Wat je mss kan doen, is even met een stukje electriciteitsdraad stroom aftakken van een auto en gewoon es even tegen de pos en neg pool leggen van je kabels van je quad om te zien of je enige reactie krijgt op je dashboard, een batterij van een auto is veel sterker, maar zolang je hem niet gaat proberen starten, kan het geen kwaad.
Press
50cc

Berichtdoor Press » 18 apr 2011 10:35

:D dorie Admin was me voor, even wat meer koffie drinken dat ik sneller kan typen.
Press
50cc

Berichtdoor davy-bashan » 18 apr 2011 11:24

Heb hem al proberen over te starten maar gebeurt ook niks !
davy-bashan
100cc

Berichtdoor admin » 18 apr 2011 12:50

Press schreef::D dorie Admin was me voor, even wat meer koffie drinken dat ik sneller kan typen.

:lol: :lol:
Maargoed, accu kunnen we dus doorstrepen. Zekeringen al gechecked? Denk toch aan een kortsluiting. Startrelais zal het niet zijn want dan zou je display het wel doen. Ik weet niet welke draadjes je zou moeten doorverbinden, maar zou proberen bij je kontaktslot een doorverbinding te maken om ook je kontaktslot uit te sluiten. Er staat een electrisch diagram van de bs7 in handleidngen forum
Afbeelding Greetz Admin
admin
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor 4 wieltjes » 18 apr 2011 16:18

Press schreef::D dorie Admin was me voor, even wat meer koffie drinken dat ik sneller kan typen.

Admin heeft toch niets te doen. :lol: :lol: :lol: :lol:
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor admin » 18 apr 2011 17:33

Nee, das waar. Wilde gaan varen, boot opgepompt,BB motor erachter, alles ingeladen incl. vrouw. Hee hoor ik daar lucht sissen??? Shit waarschijnlijk toch vorige keer blijven haken achter iets. Lekker aan het plakken op deze mooie dag :thumbdown:
Anyway, start de bassie alweer?
Afbeelding Greetz Admin
admin
Site Admin
Site Admin

VorigeVolgende

Keer terug naar Start en loop problemen