Pagina 1 van 1
jla 250f1 kleppen stellen

Geplaatst:
02 okt 2014 18:26
door wyrdjax
ik ga dit weekend de kleppen van men quadje stellen: in 0.05 uit 0.08 . nieuwe motor olie 10w 40 geen auto olie is dit juist?, is mijn eerste keer en de vorige eigenaars hebben echt hun voeten geveegd aan het quadje, ik krijg namelijk een roetzwarte bougie en zwarte rook uit uitlaat dus hoop dat het dan is opgelost, anders wordt het zuigerveren vervangen toch?
Re: jla 250f1 kleppen stellen

Geplaatst:
04 okt 2014 12:55
door wyrdjax
Had cilinderkop eraf gehaald, normaal dat de distributieketting er enkel met lagers vastzit? Maar nu zit ik vast want kleppen hangen aan cilinderkop en weet niet hoe ik er dan fatsoenlijk bij kan? hoop dit vandaag nog opgelost te krijgen, cilinderkop er weer op en dan proberen er bij te kunnen met een voelmaat :S
Re: jla 250f1 kleppen stellen

Geplaatst:
04 okt 2014 16:30
door dimpower
zou me heel sterk verwonderen dat je probleem daarmee is opgelost.zwarte rook en zwarte bougie hebben niet met je kleppen te maken.dat is een mengselprobleem.
Je zou trouwens de eerste jla rijder zijn die de kleppen moet stellen van z'n loncinblokje.ik weet er rijden met 9000km waar nog nooit kleppen van hoeven gesteld zijn.zelfs na die kmstand stonden die nog steeds perfect.
voor kleppen stellen is er een mooie how to.niet specifiek voor jla maar dat is grotendeels bij onze quadjes toch ongeveer gelijk.alleen de kleppenspeling verschild maar deze van de jla weet je al.is inderdaad 0.05 inlaat en 0.08uitlaat.
Re: jla 250f1 kleppen stellen

Geplaatst:
04 okt 2014 17:12
door wyrdjax
Toch was de speling te groot 0.25 in 0.30 uit
maar Door hem fout terug in elkaar te zetten blijft mijn inlaat nu hangen tot de zuiger ertegen komt dus wordt binnenbrengen maar geen idee waar
Re: jla 250f1 kleppen stellen

Geplaatst:
04 okt 2014 17:32
door dimpower
Ramon (PMS Woerden) zal je graag verder helpen.
