Pagina 1 van 1

blok stuk

BerichtGeplaatst: 29 mei 2012 06:49
door dennis_39
hallo allemaal

ik had van de week mijn kleppen gesteld en ik weet niet of het toeval is maar twee dagen later rij ik lekker rond op mijn quad en hoor ik een plof uit de uitlaat en en hij stopt ermee en ook niet meer aan de praat te krijgen. wat mij meteen opviel was dat als je ging starten het net leek of je aan het starten was zonder bougie (licht draaien) toen ik thuis kwam heb ik meteen de pakkingen nagekeken en die waren goed.
daarna haalde ik het dekseltje ( het chrome deksetje ) van de ontstekingskap eraf ging weer starten en op dat moment blaatste er ook lucht uit het gat (waar die moer zit) volgens mij hoort dit niet ????? je blok hoort toch vacuum te trekken ??
weet iemand of dit het probleem kan zijn dat ie niet meer start? ik dacht zelf de oliekering ontstekingkant

oja het gaat om een barossa 170 cc
volgens mij indentiek aan loncin 200/250

ik hoor graag jullie reactie/mening

grt dennis

Re: blok stuk

BerichtGeplaatst: 29 mei 2012 08:25
door Peanut
Klinkt als een gat in je zuiger!
Misschien een klep die de zuiger heeft geraakt.
Voor mij niet onbekend :oops:

Re: blok stuk

BerichtGeplaatst: 29 mei 2012 12:44
door dennis_39
nou dat zou best weleens kunnen want de tuimelaar zit ook geen beweging meer in terwijl deze toch soepel moet zijn.

alleen heb mijn cilinder eraf gehad maar ik heb geen gat gezien

Re: blok stuk

BerichtGeplaatst: 29 mei 2012 13:04
door Peanut
Hebt de cilinder er al af, en niets te zien?
Ook niet een piepkleine beschadiging? Want het kan zijn dat de klep een tikje heeft gehad en dat die klep niet meer recht sluit...waardoor de druk er direkt weer uit loopt.

Iets van die dingen moet het toch zijn

Re: blok stuk

BerichtGeplaatst: 14 jun 2012 21:33
door x187
Haal je kop eraf en zorg ervoor dat de kleppen in de dichte positie staan.

Zet de kop op een tafel met de platte zeiden van de kleppen naar boven gericht. Spuit nu een vloeistof in het holle gedeelte van de kop, waar ook de platte kanten van de klep zitten. Een vloeistof als WD40 is prima... Kijk nu of de vloeistof langs de kleppen lekt en in je in- en/of uitlaat kanaal terecht komt...

Re: blok stuk

BerichtGeplaatst: 15 jun 2012 05:47
door Peanut
:stupid:

Re: blok stuk

BerichtGeplaatst: 15 jun 2012 18:50
door Riick
aanvulling op x187, als je vloeistof in je verbrandingskamer doet, kan je ook nog met een lucht pistool en compressor in je uitlaat en inlaat poort blazen.. Zodra er bubbels ontstaan is de klep lek.