Pagina 1 van 5

top end revisie ltz400

BerichtGeplaatst: 30 nov 2011 18:38
door fretje-pitbull
is beetje gelijk bij alle DOHC motorblokken :p

omdat ik een hoog olieverbruik heb ga ik m'n top end reviseren
daarbij is de kans groot dat ik een big bore setje erop smijt :p
nu ben ik bezig met de motor uit te bouwen, kga van dit topic een soort fotoalbum maken :p
nu komt m'n eerste vraag de carbu is eruit en ik denk dat ik de reden gevonden heb waarom de quad stationair 6-7000rpm draait zie foto,
Afbeelding

Afbeelding

iemand een id waar ik dit onderdeeltje (is plaatje wat op de gasschuif zit) goedkoop kan verkrijgen (origineel keihin is het 104euro :braak: )

Re: top end revisie ltz400

BerichtGeplaatst: 01 dec 2011 07:25
door DexterXL
ehhh, volgens mij mist die een stukje :shock:

Misschien via MP ofzo een complete carb. scoren??

Re: top end revisie ltz400

BerichtGeplaatst: 01 dec 2011 22:46
door BBQBarman
Dat onderdeel her ken ik niet eens wat voor blok hangt onder je quad
En wat voor carb zoek je welke diameter?

Re: top end revisie ltz400

BerichtGeplaatst: 01 dec 2011 23:41
door fretje-pitbull
BBQBarman schreef:Dat onderdeel her ken ik niet eens wat voor blok hangt onder je quad
En wat voor carb zoek je welke diameter?

is een suzuki drz400e motorblok
carbu is keihin fcr39

Re: top end revisie ltz400

BerichtGeplaatst: 02 dec 2011 07:33
door BBQBarman
Zozo das wel wat anders niet meer standaard.
Dacht een site te weten maarja daarvoor niet
Ik had gezien dat onderdelen daarvoor gewoon duur is

Re: top end revisie ltz400

BerichtGeplaatst: 02 dec 2011 08:33
door fretje-pitbull
BBQBarman schreef:Zozo das wel wat anders niet meer standaard.
Dacht een site te weten maarja daarvoor niet
Ik had gezien dat onderdelen daarvoor gewoon duur is

gewoon schandalig duur :sick: gelukkig heeft hij redelijk wat macht :D
anyway; er zijn al onderdelen besteld, dichtingset, klepseals, gasnaald, sproeierbus (was ovaal aan het komen daardoor onrustig rijden) dat plaatje en dichting ervoor, versterkte koppeling en vandaag beslis ik of er een bigbore komt (eerst de cilinder ervan trekken)
foto's volgen :)

Re: top end revisie ltz400

BerichtGeplaatst: 02 dec 2011 18:11
door fretje-pitbull
de blok is eruit :D
Afbeelding
daarna het kleppendeksel ervan en de zuiger en nokkenassen op het juiste punt gezet
Afbeelding
de nokkenassen eruit :p
Afbeelding
daarna de cilinderkop ervan en de zuiger ervan,
gelukkig ziet die er redelijk goed uit (heeft wel een hoonbeurtje nodig)
Afbeelding
enkel op zuiger een klein putje te zien en een beetje koolaanslag
Afbeelding
gelukkig geen kapotte cilinder ofzo :D
kdenk dat ik de originele cilinder ga blijven houden

Re: top end revisie ltz400

BerichtGeplaatst: 03 dec 2011 08:04
door DexterXL
Volgens mij valt de cillinder reuze mee, ik kan het een beetje slecht zien, maar
zo op het 1e oog is een poets/hohnbeurt niet echt nodig, want anders moet
je ook aan een overmaat zuiger en grotere sproeier.....

Re: top end revisie ltz400

BerichtGeplaatst: 03 dec 2011 08:13
door fretje-pitbull
er zitten een paar vage krassen in de cilinder, geen hoonsporen meer

Re: top end revisie ltz400

BerichtGeplaatst: 03 dec 2011 12:25
door DexterXL
Waar is eigenlijks dat stukje van je gasschuif gebleven??
of heeft de vorige eigenaar het geweten.....