Ratel in blok MadMax 250

Re: Ratel in blok MadMax 250

Berichtdoor DexterXL » 02 apr 2014 16:27

Lijkt haast of het het overslaan van een vonk is....
en dan in de dop bv, anders iets van resonantie, klinkt mij iig
niet als een lager of zoiets
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
DexterXL
500cc
500cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor BredaBashan » 02 apr 2014 17:03

Jezus wat een gedoe zeg. Je zou bijna gaan geloven dat het een kabouter met een hamertje is :P je hebt alles al open gehad, wat kan het dan nog zijn?

Ik had overigens laatst ook een tril geluid bij mijn cilinder als ik gas gaf. Bij stationair was er niks te horen. Bleek het hitteschildje van de uitlaatbocht te zijn. Die was wat los gekomen waardoor hij ging tikken. Dit zal bij jou denk ik niet het geval zijn zoiets kleins. Maar je weet maar nooit!

heel veel succes iig.
BredaBashan
300cc

Berichtdoor woutert » 02 apr 2014 21:18

T gekke is ook dat hij verder perfect loopt (naja liep :P)
Vanavond ook maar even de uitlaatklep los gepeuterd , Ook allemaal in perfecte staat, niet krom, niet stroef... zie foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hetteschildje is het niet, die heb ik ook al verdacht haha.. overspringende vonk kan niet zon hard geluid maken volgens mij.

Ik denk dat ik alles maar weer in elkaar schroef en maar weer verder kijk. echt raar dit! :?
Sleutelen vind ik leuk, maar had toch gehoopt dat ik ondertussen het probleem had gevonden haha.

Zou bijna echt resonantie van iets gaan denken... maar god mag weten wat dat dan mag wezen! Maartoch, het klinkt als echt metaal op metaal tikkend... grrr... :crazy:
EGL Motor Mad Max - 250cc - Off Road
woutert
300cc

Berichtdoor Arwin » 02 apr 2014 21:23

een beetje vergezocht
bij een auto zou ik meteen zeggen
drijfstanglager , kantelende zuiger , kleptiming verkeerd/zwevende kleppen

pakt hij wel goed op met gasgeven ? of durf je dat nu niet meer aan ?
eigenlijk laatste wat ik erbij kan bedenken is een ontsteking die te vroeg staat waardoor hij gaat pingelen maar dat klinkt meestal niet zo extreem

tis jammer dat hij weer uit elkaar ligt anders kon je nog met een schroevendraaier aan je oor tegen verschillende plekken van het blok drukken en luisteren waar het geluid het sterkst is
motorfietsen met zijwieltjes zijn stoer
Arwin
300cc

Berichtdoor woutert » 03 apr 2014 07:30

Arwin,

Bedankt voor het meedenken!

- Drijfstanglagers waren bij mij ook verdacht, maar er blijkt in de gehele rotatie van de krukas geen speling op te zitten.
- Kleptiming meerdere keren gecontroleerd en in 2 volle omwentenlingen van de krukas blijft de gestelde klepspeling (0,05 en 0,08) netjes staan, tenzij hij de klep opent uiteraard. En dan zou hij het stationair ook moeten doen.
- Bij zwevende kleppen zou hij heel erg loom moeten worden met 2 kleppies mijns inziens, en hij loopt eigenlijk perfect, start goed, reageert goed onderin, loopt door tot zeker 7500rpm onder belasting.
- Pingelen ook aan gedacht maar ik wel eventjes gereden met de tik omdat ik dacht dat het de kleptiming was. En dan had de zuiger ondertussen ook wel aangetast moeten zijn toch? En inderdaad... het klinkt vrij luid.
- Ik heb geluisterd met een schroevendraaier... het komt van de kop/cilinder als ik het zou moeten zeggen. niet uit de bak.

Is een zwevende klep te testen? Alles ziet er netjes uit, geen gebroken veren en het kost enorme kracht om ze überhaupt open te drukken :P

Kantelende zuiger... die had ik nog niet bedacht, is dat te controleren?

Als ik nog weer eens naar het filmpje luistert lijkt hij niet mee te tikken met het toerental van de krukas maar met de verbranding zeg maar... dus hij krijgt of ergens een klap van de verbranding wat tikt, of het zit toch in 1 van de 2 kleppen...

Reacties zijn welkom! :clap: Ik wil weer rijden! 8-)
woutert
300cc

Berichtdoor woutert » 03 apr 2014 10:18

Ik begin toch te neigen naar "Piston Slap"

Deze foto laat zien dat de zuiger zeker niet netjes in het midden zit van de cilinder, ik dacht dat het zo hoorde en geen kwaad kon, maar het is eigenlijk het enigste wat haast over blijft.

Afbeelding

Iemand hier ervaring mee, en is het misschien een EGL kwaal?
woutert
300cc

Berichtdoor Arwin » 03 apr 2014 17:50

Waar komen die vreetsporen / strepen aan de voorkant in het zuigerhemd eigenlijk vandaan ?
aan de achterkant zie ik niks
Arwin
300cc

Berichtdoor woutert » 03 apr 2014 18:43

Ik ben er wel uit jongens, het is inderdaad een kantelende zuiger als je het mij vraagt!

Zie het filmpje:
Piston Slap

Over de gehele hoogte van de cilinder heeft hij speling en hoor je hem heen en weer slaan. Op de foto's is ook te zien dat er 2 vlekken zitten, ik neem aan van het heen en weer kantelen.

Afbeelding

Nu is de vraag.... wat kunnen we er aan doen :shock:
woutert
300cc

Berichtdoor donnyslats » 03 apr 2014 19:12

nieuw zuigertje? en misschien nieuwe cilinder? ik zou gelijk allebei nieuw doen dan, dan kan je er weer ff tegenaan
donnyslats
300cc

Berichtdoor Arwin » 03 apr 2014 21:09

Als je niet bang bent geld uit te geven
Cillinder laten hoonen (deze is mooi uitgehard aangezien er mee gereden is )
En even bij een revisie bedrijf kijken wat voor mogenlijkheden er zijn qua zuigers en dan kwaliteit nemen.
maar aan de andere kant is dat qua kosten niet echt redabel als je kijkt wat een originele nieuwe set of zelfs nieuw blokje kost.

Tip om dit te voorkomen in de toekomst: niet besparen op olie en bij koude motor boven de 2500rpm stroom op je gashandle
Arwin
300cc

VorigeVolgende

Keer terug naar Motor/Koppeling/Olie/koeling