Arwin,
Bedankt voor het meedenken!
- Drijfstanglagers waren bij mij ook verdacht, maar er blijkt in de gehele rotatie van de krukas geen speling op te zitten.
- Kleptiming meerdere keren gecontroleerd en in 2 volle omwentenlingen van de krukas blijft de gestelde klepspeling (0,05 en 0,08) netjes staan, tenzij hij de klep opent uiteraard. En dan zou hij het stationair ook moeten doen.
- Bij zwevende kleppen zou hij heel erg loom moeten worden met 2 kleppies mijns inziens, en hij loopt eigenlijk perfect, start goed, reageert goed onderin, loopt door tot zeker 7500rpm onder belasting.
- Pingelen ook aan gedacht maar ik wel eventjes gereden met de tik omdat ik dacht dat het de kleptiming was. En dan had de zuiger ondertussen ook wel aangetast moeten zijn toch? En inderdaad... het klinkt vrij luid.
- Ik heb geluisterd met een schroevendraaier... het komt van de kop/cilinder als ik het zou moeten zeggen. niet uit de bak.
Is een zwevende klep te testen? Alles ziet er netjes uit, geen gebroken veren en het kost enorme kracht om ze überhaupt open te drukken
Kantelende zuiger... die had ik nog niet bedacht, is dat te controleren?
Als ik nog weer eens naar het filmpje luistert lijkt hij niet mee te tikken met het toerental van de krukas maar met de verbranding zeg maar... dus hij krijgt of ergens een klap van de verbranding wat tikt, of het zit toch in 1 van de 2 kleppen...
Reacties zijn welkom!

Ik wil weer rijden!