Olie & Koelvloeistof verversen Bashan 250S-11B

Re: Olie & Koelvloeistof verversen

Berichtdoor DexterXL » 23 mei 2012 19:02

foei....die staat gewoon hier op het forum....... viewtopic.php?f=66&t=2038
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
DexterXL
500cc
500cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor dimpower » 23 mei 2012 19:42

Dus Phuong,je hebt wel een manual :mrgreen:
Alles wat op het forum staat is voor iedereen.zijn wij toch rijke mensen......toch wat kennis over wokjes betreft. :lol: :lol: :lol:
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor BBQBarman » 23 mei 2012 20:18

Ik weet dat hier een manual staat maar zijn zoveel blaadtjes bladeren op een iphone
Ik heb zelf geen computer alleen een mini laptop daar is de scherm ook zo klein :)
Dus daarom
Nu nog een andere vraag
Is het beste om je olie te verversen wanneer je je quad weg zet in de winter of als je hem uit je schuur haalt na de winter?
Dan ververs ik hem wel 1x in het jaar
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor dimpower » 23 mei 2012 20:42

ik zou hem na de winter verversen wanneer je hem terug een seizoen gaat gebruiken.dan staat hij voor al z'n nieuwe ritjes terug op verse olie.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor x187 » 24 mei 2012 19:55

Ik heb hem bij 300 vervangen en nu nog eens bij 1000km... Vanaf nu doe ik het om de 2000km. De reden om twee snelle intervallen was omdat het blokje eerste op minerale olie reed wat de slijtage bevordert. Opzich goed aangezien ik aan het inrijden was. Op 300km is het blokje al aardig wat ingesleten. Vervolgens ging ik volgas op 10w-40 en slijt hij dus opnieuw weer een stuk in. Vandaar weer relatief snel verversen. Nu is dat voorbij en wordt de olie ook een stuk minder vervuild.
x187
350cc

Berichtdoor BBQBarman » 24 mei 2012 21:21

x187 schreef:Ik heb hem bij 300 vervangen en nu nog eens bij 1000km... Vanaf nu doe ik het om de 2000km. De reden om twee snelle intervallen was omdat het blokje eerste op minerale olie reed wat de slijtage bevordert. Opzich goed aangezien ik aan het inrijden was. Op 300km is het blokje al aardig wat ingesleten. Vervolgens ging ik volgas op 10w-40 en slijt hij dus opnieuw weer een stuk in. Vandaar weer relatief snel verversen. Nu is dat voorbij en wordt de olie ook een stuk minder vervuild.

Jup dat was ook de reden dat me olie had ververst.
Thanks voor iedereens input wel duidelijk allemaal
Ga nu doorrijden tot 2000 km kan ik het makkerlijk bijhouden :)
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Flagg » 25 mei 2012 15:47

dimpower schreef:ik zou hem na de winter verversen wanneer je hem terug een seizoen gaat gebruiken.dan staat hij voor al z'n nieuwe ritjes terug op verse olie.

Ik zou het voor de winter doen, je olie is vervuild van het rijden en eventueel vocht wat er in is gekomen is ook niet al te best, dus mij is altijd verteld dat je het beste voor het wegzetten de schone olie erin moet doen.

nog beter is gewoon doorrijden in de winter. :)
Flagg

Berichtdoor BBQBarman » 25 mei 2012 16:39

Flagg schreef:
dimpower schreef:ik zou hem na de winter verversen wanneer je hem terug een seizoen gaat gebruiken.dan staat hij voor al z'n nieuwe ritjes terug op verse olie.

Ik zou het voor de winter doen, je olie is vervuild van het rijden en eventueel vocht wat er in is gekomen is ook niet al te best, dus mij is altijd verteld dat je het beste voor het wegzetten de schone olie erin moet doen.

nog beter is gewoon doorrijden in de winter. :)

Ik rij meestal gewoon door maar rij dan niet zoveel km
Dus is handig om jullie ervaring te weten :thumbup:
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Peanut » 25 mei 2012 21:05

BBQBarman schreef:Ik weet dat hier een manual staat maar zijn zoveel blaadtjes bladeren op een iphone
Ik heb zelf geen computer alleen een mini laptop daar is de scherm ook zo klein :)
Dus daarom
Nu nog een andere vraag
Is het beste om je olie te verversen wanneer je je quad weg zet in de winter of als je hem uit je schuur haalt na de winter?

Doe maar na de winter.
En in de winter, ook bij het niet gebruiken....toch eens in de 2 weken laten draaien. (paar minuutjes). Op die manier krijg je bovenin de kop en kleppen af en toe even wat olie. Wat weer verdere problemen na de winter kan voorkomen. :thumbup:
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Peanut
500cc
500cc

Berichtdoor BBQBarman » 25 mei 2012 21:08

Peanut schreef:
BBQBarman schreef:Ik weet dat hier een manual staat maar zijn zoveel blaadtjes bladeren op een iphone
Dus daarom
Nu nog een andere vraag

Doe maar na de winter.
En in de winter, ook bij het niet gebruiken....toch eens in de 2 weken laten draaien. (paar minuutjes). Op die manier krijg je bovenin de kop en kleppen af en toe even wat olie. Wat weer verdere problemen na de winter kan voorkomen. :thumbup:

Maar ik draai af en toe me quad gewoon om is dat niet genoeg?
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

VorigeVolgende

Keer terug naar Motor/Koppeling/Olie/koeling