eaglemotorsport schreef:
De corrosie van op het schoepenrad is ook de oorzaak van slecht onderhoud.
Koelvloeistof moet ieder jaar vervangen worden, voor de winter bij voorkeur.
En dan uiteraard niet vullen met "gamma" troep, maar met koelmiddel dat speciaal geschikt is voor aluminium motorblokken (zie Ford of VW specificaties).
De standaard koelvloeistof van VAG is de G12, onlangs ge-upgrade naar de G12-plus.
In alle auto's met verbrandingsmotoren ontstaat zoveel warmte dat er gekoeld moet worden om alles heel te houden. Dat kan door luchtkoeling (bv. Volkswagen Kever), maar meestal wordt vloeistofkoeling gebruikt. "In den beginne" was dat gewoon water, met in de winter speciale antivries toevoegingen. Later werd speciale (verschillend van merk tot merk) koelvloeistof gebruikt om 1) altijd tegen vorst beschermd te zijn, en 2) worden die koelvloeistoffen speciale beschermende werking toegedicht.
Algemeen De standaard koelvloeistof van VAG is de G12, onlangs ge-upgrade naar de G12-plus. Dat is de speciale rode (rose) koelvloeistof van VAG. De specificatiecode moet VAG "TL 774 F" zijn oftewel G12. Dan is je auto beschermd tot circa -38 graden Celcius. Kost bij de dealer circa 5.= euro per liter. De oude versie van G12 is de G11 en die is groen van kleur.
Levensduur De G12 en G12-plus zijn OAT koelvloeistoffen (Organic Acid Technologie). Deze techniek maakt gebruik van non-depleting inhibitoren, wat zoveel wil zeggen als additieven die zichzelf niet verbruiken om hun werk te doen. Af fabriek mag het dan ook zes (6) jaar (700.000 km) blijven zitten.
eaglemotorsport schreef:Het drukstiftje op het krukaslager niet in de juiste positie..
EGL-JLA Dealer PMS schreef:Hoi Wouter
Je hebt een onderliggend nokkenasje met stoters , Stuur ff een mailtje naar
info@promotorsport.nl , dan stuur ik je een motor tekening
Gr Ramon
Keer terug naar Motor/Koppeling/Olie/koeling
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten