...stom, had ik kunnen zien en weten, is idd niet te doen, dan zou je een komplete wand erin moeten laten zetten, als de 2 krasjes niet extreem is, dan gewoon lekker laten zitten
De kleppen zijn niet zo heel spannend, even opnieuw inslijpen is vaak voldoende of er moet een hap uit zijn (verbrande klep), dan zou je andere kleppen moeten scoren en opnieuw inslijpen. Daarna de kleppen stellen en je bent klaar (met de kleppen dan....)
hoe kan ik de klepgeleiders kontroleren? welke speling moet er tussen de zuiger en cilinder zitten? normaal is de boring 90mm moet de zuiger dan 89.95mm zijn? of zou dit te krap worden?
net de kleppen eruit gehaald, de inlaatkleppen zien en voelen er goed uit (inlaatkant v/d cilinderkop is zelfs geflowd ) de uitlaatkleppen zijn minder; de klepgeleiders zijn versleten (waarschijnlijk daarvan olieverbruik) + dat ze door koolaanslag niet mooi dichten en dat ze er maar wit uitzien...
hoe kun je de binnenkant kuisen (de kant van uitlaat)?
normaal moet dit te reinigen zijn met remreiniger.anders moet het ook lukken met van contactreiniger die gebruikt wordt om elektrische contacten en relais te reinigen.
Koolaanslag is zeer lastig te reinigen, zeker als het muurvast zit, ik heb het ooit eens gedaan met Dasty (Wibra), alleen moet je dan 100% zeker weten dat je alleen maar metaal/aluminium hebt, is een vrij agresief middeltje.... Daarna met slijppasta de kleppen weer inslijpen, dan sluiten ze weer 100% af......