top end revisie ltz400

Re: top end revisie ltz400

Berichtdoor fretje-pitbull » 03 dec 2011 14:08

weet het niet waar het is...
vorige eigenaar is verdwenen :sick:
cilinder kan niet gehoond worden omdat het nikasyl zou zijn
Avatar gebruiker
fretje-pitbull
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3349
Geregistreerd: 13 feb 2010 05:23
Woonplaats: langemark/belgie

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: top end revisie ltz400

Berichtdoor DexterXL » 03 dec 2011 16:45

...stom, had ik kunnen zien en weten, is idd niet te doen, dan zou je een
komplete wand erin moeten laten zetten, als de 2 krasjes niet extreem is,
dan gewoon lekker laten zitten ;)
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Re: top end revisie ltz400

Berichtdoor fretje-pitbull » 03 dec 2011 18:38

nee het zijn meer gewoon een paar veegjes
en de kleppen zijn ook niet 100% dicht
Avatar gebruiker
fretje-pitbull
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3349
Geregistreerd: 13 feb 2010 05:23
Woonplaats: langemark/belgie

Re: top end revisie ltz400

Berichtdoor DexterXL » 03 dec 2011 19:50

De kleppen zijn niet zo heel spannend, even opnieuw inslijpen is vaak voldoende
of er moet een hap uit zijn (verbrande klep), dan zou je andere kleppen moeten
scoren en opnieuw inslijpen.
Daarna de kleppen stellen en je bent klaar (met de kleppen dan....) :thumbup:
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Re: top end revisie ltz400

Berichtdoor fretje-pitbull » 03 dec 2011 20:34

hoe kan ik de klepgeleiders kontroleren?
welke speling moet er tussen de zuiger en cilinder zitten?
normaal is de boring 90mm moet de zuiger dan 89.95mm zijn?
of zou dit te krap worden?
Avatar gebruiker
fretje-pitbull
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3349
Geregistreerd: 13 feb 2010 05:23
Woonplaats: langemark/belgie

Re: top end revisie ltz400

Berichtdoor fretje-pitbull » 04 dec 2011 16:38

net de kleppen eruit gehaald,
de inlaatkleppen zien en voelen er goed uit (inlaatkant v/d cilinderkop is zelfs geflowd :D )
de uitlaatkleppen zijn minder; de klepgeleiders zijn versleten (waarschijnlijk daarvan olieverbruik) + dat ze door koolaanslag niet mooi dichten en dat ze er maar wit uitzien...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hoe kun je de binnenkant kuisen (de kant van uitlaat)?
Avatar gebruiker
fretje-pitbull
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3349
Geregistreerd: 13 feb 2010 05:23
Woonplaats: langemark/belgie

Re: top end revisie ltz400

Berichtdoor 4 wieltjes » 04 dec 2011 16:45

Met motorblok of remmen reiniger misschien.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: top end revisie ltz400

Berichtdoor fretje-pitbull » 04 dec 2011 16:53

kbedoel de "uilaatpoorten" die koolaanslag zou dat afgaan met remmenreiniger?
kga er morgen eens gaan halen, is nog handig voor andere onderdelen :)
Avatar gebruiker
fretje-pitbull
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3349
Geregistreerd: 13 feb 2010 05:23
Woonplaats: langemark/belgie

Re: top end revisie ltz400

Berichtdoor dimpower » 04 dec 2011 17:10

normaal moet dit te reinigen zijn met remreiniger.anders moet het ook lukken met van contactreiniger die gebruikt wordt om elektrische contacten en relais te reinigen.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: top end revisie ltz400

Berichtdoor DexterXL » 04 dec 2011 17:44

Koolaanslag is zeer lastig te reinigen, zeker als het muurvast zit, ik heb het
ooit eens gedaan met Dasty (Wibra), alleen moet je dan 100% zeker weten
dat je alleen maar metaal/aluminium hebt, is een vrij agresief middeltje....
Daarna met slijppasta de kleppen weer inslijpen, dan sluiten ze weer 100%
af...... :thumbup:
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

VorigeVolgende

Keer terug naar Motor/Koppeling/Olie/koeling

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 9 gasten