Loncin 250 kortsluiting

Loncin 250 kortsluiting

Berichtdoor geertm1969 » 20 feb 2014 20:06

Heb pas een loncin gekocht maar heeft enkele probleempjes.

Het meeste is vermoed ik door lang stil te staan. (2 jaar)

Batterij is ok. Gisteren quad gereinigd en er bleek een kortsluiting te zijn want zekering aan batterij begaf het.
Na wat zoeken ben ik vandaag tot de conclusie gekomen dat dit afkomstig is van een kabel of stekker in het voorfront.
Deze is in de eene helft zwart en groen, de andere is zwart/wit en groen.
Iemand een idee waar deze van komt?

Gisteren schakelaar ook uit mekaar gedaan omdat startknop vast zat (veertje verroest) . Is nu ok maar startmotor reageert niet als ik op de startknop druk.
Mogelijk heeft die stekker te maken met de startknop of starter.
Als ik aan de relais met schroevendraaier contact maak dan werkt de starter prima.
Claxon doet het ook niet
geertm1969
150cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Loncin 250 kortsluiting

Berichtdoor dimpower » 20 feb 2014 20:23

zwart-wit-groen is als ik me niet vergis van de killswitch.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor geertm1969 » 20 feb 2014 20:33

Dit zou kunnen verklaren waarom de start schakelaar niet reageert

beide delen waar de stekkers aan hangen komen uit een grote bundel. Hangt dan niet rechtstreeks aan de stekker van de schakelaar aan het stuur. Gaat de kabel van de killswitch eerst naar ergens anders?
geertm1969
150cc

Berichtdoor Firehuntah » 20 feb 2014 21:12

Misschien even wat foto's van die stekkers maken en hier plaatsen (via photobucket) zodat het wat duidelijker is. Je kan ook zelf proberen de kabels te volgen en kijken waar ze naartoe gaan. Bij de JLA (de mijne in ieder geval) is zwart en lichtgroen schakelaar van de claxon, zwart en groen weet ik zo even niet, kan misschien die stekker zijn voor benzinemeter/vlotter die normaal los hangt. Zwart-wit en groen inderdaad killswitch. Als deze zwart-witte kabel is doorverbonden met zwart via een stekkertje dan klopt er inderdaad iets niet en dit kan ook die kortsluiting hebben veroorzaakt.

Je verlichting doet het wel gewoon goed en je krijgt hem ook gestart?

Met je startknop zou ik even weerstand meten aangezien deze het al niet deed. Kan zijn dat deze geen goed contact meer maakt. Je hebt hiervoor de rood/gele en zwarte kabel bij de stuurschakelaars nodig als het goed is.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor geertm1969 » 20 feb 2014 21:21

Ik zal straks nog proberen om een foto te nemen. Idd killswitch is zwart wit.

De starter doet het maar motor slaat momenteel niet aan maar dit is nog even bijzaak.

Verlichting brand maar het rare is dat bij klein licht het groot licht links brand en bij schakelaar op groot licht het rechter groot licht brand.

Kabels volgen lukt niet of moet alles uit de bescherming halen want komen beiden uit de dikke kabel waar alles samen zit.
geertm1969
150cc

Berichtdoor Firehuntah » 20 feb 2014 21:28

Oke zou wel handig zijn, kunnen we je misschien wat verder op weg helpen. ;)

Met de verlichting hoort zo, een kant is dimlicht, andere kant is grootlicht. Bij het voeren van dimlicht of grootlicht zal de andere kant dan altijd zwak branden (zoals stadslicht). Dit hoort zo volgens de regels van motoren (waar quads ook onder vallen). Ziet minder leuk uit maargoed. ;) We mogen niet aan 2 kanten dimlicht of grootlicht voeren.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor geertm1969 » 20 feb 2014 21:37

geertm1969
150cc

Berichtdoor Firehuntah » 20 feb 2014 21:52

Zie ik het nou verkeerd op de 1e foto of zit zwart hier gewoon met groen verbonden via dat stekkertje? Dat is helemaal fout. Of zit zwart-wit en groen nog verdraaid in die sticker?

Maarja dan nog zit dit niet goed. Deze 2 stekkers horen normaal niet op elkaar te zitten. Waar ze wel op horen te zitten is een goede vraag, weet ik zo ook even niet. Kan morgen wel even kijken naar mijn eigen kabelboom. Die zwart en groen, waar gaan die ergens naartoe? Komen die 2 kabels ergens apart uit de kabelboom? Als dat zo is dan is dit inderdaad die kabel voor een benzinemeter/vlotter op aan te sluiten als deze aanwezig is in de benzinetank, anders hoort deze gewoon los te hangen.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor geertm1969 » 20 feb 2014 22:12

Je hebt dit idd goed gezien. Zwart zit op groen en Zwart/wit op groen.

Zal idd niet correct zijn

Er zit nog eentje met zwart en groen/geel die zit op rose met zwart maar ook weer omgekeerd.

Echt wel raar.

Bestaat er nergens een duidelijk schema over dit alles?

Had ook eerder een afgeknipte kabel gevonden die gewoon langs het frame liep. Onder de voorkap net of deze was afgeknipt langs kant van achterbrug was deze kabel nooit gebruikt ????
geertm1969
150cc

Berichtdoor Firehuntah » 20 feb 2014 22:36

Lijkt erop dat de vorige eigenaar maar wat heeft zitten aanklooien met de elektra. Die roze met zwart zit dus ook niet goed (volgens de kleuren in ieder geval niet). Roze kabel heeft met het startrelais te maken dus dat verklaart waarom je niet elektrisch kunt starten. Als het goed is moet nog ergens een stekkertje zitten met een roze kabel waar deze mee moet worden verbonden.

Ik zou als ik jou was alle stekkertjes eens loshalen en overal op de juiste manier zetten. Kleuren van de kabels moeten hierbij normaal overeenkomen. Alleen zwart-wit van killswitch kan blauw-wit in de kabelboom zijn. De rest hoort volgens mij overal dezelfde kleur te zijn. En ook proberen te achterhalen waar die afgeknipte kabel naartoe gaat. Moet toch ook ergens goed voor zijn. ;)

En een echt duidelijk schema is er niet. Ik heb zelf wel een gemaakt maar dit is alleen van de verlichting enzo, niet van de motor/bobine/thermostaat e.d. dus daar heb je denk ik niet zo veel aan.
Firehuntah
500cc
500cc

Volgende

Keer terug naar Electra/ Ontsteking