JLA Begrenst?

JLA Begrenst?

Berichtdoor akkie » 22 jan 2013 18:26

Het lijkt erop dat mijn jla begrenst is op 9000toeren, kan dit? Zo ja wat is dit?
Er staat nu 275km op de teller.

- tstuk is uitgeboord
- sproeier is vervangen
- cat is eruit
- 27t tandwiel
- pikkie van cat bocht af
Avatar gebruiker
akkie
350cc
 
Berichten: 485
Geregistreerd: 11 jul 2011 08:17
Woonplaats: Breezand

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: JLA Begrenst?

Berichtdoor slowstart » 22 jan 2013 18:47

Aiai dat blokkie gaat binnenkort boem doen. 9000 toeren wat denk je zelf uit een 4 takt. en zeker na al die tunings aanpassingen. accepteer gewoon dat het maar een 250 cc is.

dan gaat ie een heel stuk langer mee


sven.
Mad-maxxed
slowstart
400cc
 
Berichten: 679
Geregistreerd: 09 jul 2011 05:52
Woonplaats: zoetermeer

Re: JLA Begrenst?

Berichtdoor Remq » 22 jan 2013 19:27

de jla maakt standaard heel veel toeren

uit me hoofd zelfs 11500 ;) toeren maar dat kan je terug vinden in specficaties en

en die heb je natuurlijk alang gezien ;)
Laatst bijgewerkt door Remq op 22 jan 2013 19:31, in totaal 1 keer bewerkt.
Wie vraagt is een dwaas voor 5 minuten, wie niet vraagt blijft altijd een dwaas
Avatar gebruiker
Remq
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 2144
Geregistreerd: 05 jan 2012 19:52
Woonplaats: heerhugowaard

Re: JLA Begrenst?

Berichtdoor akkie » 22 jan 2013 19:37

Ja ik weet wanneer je je max power heeft. Evengoed bedankt remq!

Maar gezien sommige 11.000 toeren kunnen maken op de jla vroeg ik me af of hij begrenst zou zijn.

En tuurlijk is het leuk als hij 110 loopt wat makkelijk moet kunnen, dat wil niet zeggen dat dat konstant gereden moet worden, maar het is makkelijk als je iemand wilt inhalen. Daarbij rijdt hij dan nog lager in toeren als je 80 rijdt dus lekker cruisen.
Avatar gebruiker
akkie
350cc
 
Berichten: 485
Geregistreerd: 11 jul 2011 08:17
Woonplaats: Breezand

Re: JLA Begrenst?

Berichtdoor slowstart » 22 jan 2013 21:07

11000 toeren jezus een madmax kan er maar maximaal 8500 draaien dan gaat ie toch echt wel gek doen.

ik dacht toch echt dat het ongeveer hetzelfde blok was.
Mad-maxxed
slowstart
400cc
 
Berichten: 679
Geregistreerd: 09 jul 2011 05:52
Woonplaats: zoetermeer

Re: JLA Begrenst?

Berichtdoor dimpower » 22 jan 2013 21:13

De jla en admax hebben echt een verschillend blok en de toerentallen die hier genoemd worden kloppen.de jla tikt onbelast 11500toeren aan.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: JLA Begrenst?

Berichtdoor akkie » 22 jan 2013 21:24

Maar niemand weet dus of er begrensde blokken zijn? (Ik neem aan dat cdi dit regelt)
Avatar gebruiker
akkie
350cc
 
Berichten: 485
Geregistreerd: 11 jul 2011 08:17
Woonplaats: Breezand

Re: JLA Begrenst?

Berichtdoor DexterXL » 23 jan 2013 12:44

Tuurlijk is hij begrenst, een crossmotorblok 250cc perst er veel meer pk's
uit, dit kan zowel mechanisch als elektrisch.
Elektrisch is in 99 van de 100% de CDi
mechanisch is vaak kleinere kleppen erin, kleinere in en uitlaatpoort, minder
scherpere nokkenassen of een dergelijke constructie, ook de kop enzz....
spelen een rol erin.
In jouw geval moet je gewoon niet hoger willen dan de standaard 11.500tpm
ik denk dat hij bij jouw gewoon onbelast de 11.500tpm haalt, echter niet
zoals je ergens anders melde, in zijn 4e versnelling.
Dat is dan weer wat anders, dat moet je zoeken in te veel weerstand in het
rollen en aandrijven.
Meld even je originele tandwielverhouding en dan je huidige....dan kunnen
we het berekenen in verhoudingen
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Re: JLA Begrenst?

Berichtdoor akkie » 23 jan 2013 13:54

Als het goed is zit er 11 tanden voor, achter zit nu 27t (orgineel 31t)
Avatar gebruiker
akkie
350cc
 
Berichten: 485
Geregistreerd: 11 jul 2011 08:17
Woonplaats: Breezand

Re: JLA Begrenst?

Berichtdoor DexterXL » 23 jan 2013 17:40

31:11 = 2.8
dus de originele verhouding is 1 tand voorzijde : 2.8 tanden achterzijde
uit een ver verleden was geloof ik de ideale verhouding 1:3
dus de standaard verhouding is al iets zwaarder als ideaal, vandaar dat je nu
te zwaar bent gegaan met een verhouding van 1:2.45.
Een 28t geeft een verhouding van 1:2.55
dan zie je gelijk dat 1 tand verschil een groot verschil maakt.
Overigens is een zwaardere verhouding te overbruggen met veel meer pk's
dus ik ben bang dat je beter af bent met een 28t of 29t
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Volgende

Keer terug naar Electra/ Ontsteking

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten