Pagina 1 van 2

van 1 cilinder naar 2 cilinder hoe zit dat met de bobines?

BerichtGeplaatst: 14 jul 2012 16:41
door donnyslats
heey

ik ben van plan een groter blok in een bigfoot kinder quad te gaan leggen.
en heel het frame enzo te gaan verstevigen.
nu heb ik op het internet een honda cb 200 cc blok gevonden , maar diet heeft 2 cilinders.
het oude blokje je dat onder de quad vandaan komt heeft maar 1 cilinder dus ook maar 1 bobine.
als ik die 2 cilinder erin leg heb ik natuurlijk wel 2 bobines nodig.
hoe kan ik er voor zorgen dat ik 2 werkende bobines heb?

alvast bedankt !
mvg donny

Re: van 1 cilinder naar 2 cilinder hoe zit dat met de bobines?

BerichtGeplaatst: 14 jul 2012 17:43
door fretje-pitbull
werkt het blokje origineel met 2 bobine's of 1 (met 2 bougiekabels)?

Re: van 1 cilinder naar 2 cilinder hoe zit dat met de bobines?

BerichtGeplaatst: 14 jul 2012 18:53
door hsunda
Ik denk dat het veel makkelijker is/wordt als je een compleet (sloop)motor koopt.
Zo heb ik het ook gedaan, ander blok erin compleet met kabelboom, stuurbediening etc etc.

Re: van 1 cilinder naar 2 cilinder hoe zit dat met de bobines?

BerichtGeplaatst: 14 jul 2012 19:58
door fretje-pitbull
bwa als je enkel cdi en regultor hebt kom je er ook
alhoewel een lopende donorfiets het leukst is :)

Re: van 1 cilinder naar 2 cilinder hoe zit dat met de bobines?

BerichtGeplaatst: 14 jul 2012 21:20
door donnyslats
heb aleen het blok met carbs en uitlaat.
ik heb 2 bougies dus hoe kan ik dit oplossen?
heb je bobines met 2 bougie kabels?
zoja waar kan je die kopen ?

mvg donny

Re: van 1 cilinder naar 2 cilinder hoe zit dat met de bobines?

BerichtGeplaatst: 14 jul 2012 22:30
door admin
Bij een kinderquad het frame verstevigen is denk ik niet voldoende.... Lagers, remmen (zijn het trommelremmen?) etc zijn niet berekend op hogere snelheid en kracht. Ga je die ook aanpassen?

Re: van 1 cilinder naar 2 cilinder hoe zit dat met de bobines?

BerichtGeplaatst: 15 jul 2012 10:36
door DexterXL
en dan nog? hoe ga je die 2 bobines aansturen? moet ook weer ergens een
signaal vandaan komen, moet vanaf de ontsteking naar een CDi, die gaat dan
weer naar de bobines, omdat het een 2 cillinder is, moet die wel op het juiste
moment vonken.....en niet te gelijk.
Maar een 200cc 2 cillinder???

Re: van 1 cilinder naar 2 cilinder hoe zit dat met de bobines?

BerichtGeplaatst: 15 jul 2012 10:59
door donnyslats
DexterXL schreef:en dan nog? hoe ga je die 2 bobines aansturen? moet ook weer ergens een
signaal vandaan komen, moet vanaf de ontsteking naar een CDi, die gaat dan
weer naar de bobines, omdat het een 2 cillinder is, moet die wel op het juiste
moment vonken.....en niet te gelijk.
Maar een 200cc 2 cillinder???


ja klopt een 200cc 2 cilinder.
ik zal eens vragen of die ook nog een complete kabelboom heeft.
dan heb ik het probleem met die bobines ook niet.
moet aleen nog uitzoeken hoe ik eht ga doen met de benzine toevoer van tank naar carbs en de shoke.
als jullie ideeen hebben hoor ik het graag

Re: van 1 cilinder naar 2 cilinder hoe zit dat met de bobines?

BerichtGeplaatst: 15 jul 2012 11:13
door fretje-pitbull
m'n rd 350 2cilinder krijgt elke 180graden een ontsteking dus ook bij het odp ipv enkel voor het bdp
dat is met 1 pick-up, 1 bobine met 2 bougiekabels
maar hoe is het origineel?

Re: van 1 cilinder naar 2 cilinder hoe zit dat met de bobines?

BerichtGeplaatst: 15 jul 2012 12:24
door donnyslats
fretje-pitbull schreef:m'n rd 350 2cilinder krijgt elke 180graden een ontsteking dus ook bij het odp ipv enkel voor het bdp
dat is met 1 pick-up, 1 bobine met 2 bougiekabels
maar hoe is het origineel?


heb hem gemaild en wacht nu op een antwoord.
dus ik zou gewoon een bobine met 2 bougie kabels op me originele kabelboom kunne doen?
als de ontsteking aansluiting van het blok hetzelfde is of passent is te maken.

mvg donny