Pagina 1 van 1

motorblok aansluitingen(electrisch) Shenke 250 cc

BerichtGeplaatst: 09 maart 2011 17:49
door 4 wieltjes
Weet er iemand hoe een neutraal schakelaar er op het motorblok uitziet of waar deze zit?
Ik probeem mijn nieuwe km teller aan te sluiten,maar wat ik ook doormeet,ik meet geen verandering in waardes op mijn multimeter als ik de versnelling van vrij naar versnelling zet.
Of weet men welke draadkleur er van deze schakelaar afkomt?

Re: motorblok aansluitingen(electrisch)

BerichtGeplaatst: 09 maart 2011 17:52
door bashanboy
electrisch schema van een bashan gebruiken?

Re: motorblok aansluitingen(electrisch)

BerichtGeplaatst: 09 maart 2011 18:05
door fretje-pitbull
bij yamaha en cagiva is het een blauwe draad :)
van bashan kan ik het niet zeggen

Re: motorblok aansluitingen(electrisch)

BerichtGeplaatst: 09 maart 2011 18:49
door admin
Schema Bashan:
Afbeelding

Re: motorblok aansluitingen(electrisch)

BerichtGeplaatst: 09 maart 2011 18:55
door 4 wieltjes
Ik heb het al uitgezocht.
Omdat we bijna allemaal standaard dat gouden km teller unitje hebben,is die draadkleur altijd gelijk ongeacht welke chinees je rijd.
Ik heb ff in de tussentijd mijn oude teller weer aangesloten en op die manier de draden uitgezocht.(ik had alles weggeknipt,en natuurlijk net alles te kort)
De groen/rode draad naar je km teller is de 'neutraal' draad.
De groen/blauwe draad je 'achteruit' stand lampje.
Nu alleen nog uitvissen welke draad de toerenteller activeer.

Bedankt :thumbup:

Re: motorblok aansluitingen(electrisch)

BerichtGeplaatst: 09 maart 2011 20:37
door bmw5s
toerenteller zal wel bij ontsteking wegkommen :thumbup:

Re: motorblok aansluitingen(electrisch)

BerichtGeplaatst: 09 maart 2011 20:44
door 4 wieltjes
Zal ik ze alle 4 dan maar bij elkaar aansluiten,want er komen er 4 draden daar vandaan ?? :-)))

Ik meet 'm wel door als ik 'm weer gestart heb van de week.

Re: motorblok aansluitingen(electrisch)

BerichtGeplaatst: 09 maart 2011 22:09
door fretje-pitbull
er zijn er 3 ofzo dezelfde kleur
die gaan naar de regulator die zijn gewone stroom opwekkers die andere (komt van de pick-upsensor) is voor je cdi, via cdi heb je toeren teller denk ik zo uit m'n hoofdje