Na de eerste 3 weken probleemloos gereden te hebben staat mijn nieuwe Chineesje helaas nu toch wel stil.
Om het beeld volledig te maken zal ik de hele geschiedenis even samenvatten.
Zaterdag: Voor het eerst het probleem geconstateerd. Toen ik na het werken naar huis reed viel tijdens het rijden opeens mijn electronica uit (display, koplamp). Een stuk verder ging alles opeens weer aan. Bijna thuis aan gekomen hetzelfde probleem, electronica viel uit. Had op dat moment geen tijd om er naar te kijken, dus thuis af gezet en niet meer aan geraakt.
Dinsdag: Toch eens even een ritje maken door de buurt om te kijken of het probleem zich nog voor zou doen. Het ging eerst goed maar uiteindelijk viel het weer uit en ging het weer aan, nu met steeds meer regelmaat.
Woensdag: Nog maar eens rijden. Nu was het probleem erger, display en licht gingen vrijwel niet meer aan, op een aantal korte flitsen na. Toen ik hem daarna thuis stil zette ging het display ook nog maar heel zwak aan en starten kon niet meer. Op dat moment nam ik aan dat het aan een zwakke accu lag. Heb ik er uit gehaald en aan de oplader gedaan. Opgeladen en getest, hij bleek alles behalve plat en gaf nog genoeg voltage. Probleem moest dus ergens anders liggen.
Donderdag: Accu er weer in gezet. Warempel, ik kreeg hem toch in 1 keer gestart. Te vroeg gejuicht, kreeg hem daarna niet meer gestart.
Zodra ik nu het contact om zet gaat het display nog maar heel zwakjes aan, geeft alleen nog de versnelling weer. Als ik dan het licht aan zet valt het helemaal uit. 1 enkele keer heb ik nog gehad dat hij opeens genoeg stroom door kreeg, kon toen ook starten. Maar daarna weer hetzelfde probleem.
Het probleem lijkt dus te zijn dat ik te weinig spanning door krijg.
Spanningsregelaar? Kapot contact? Iemand een idee?