Elektrisch probleem EGL Lyda 203E 6 Luxury

Elektrisch probleem EGL Lyda 203E 6 Luxury

Berichtdoor BnW » 06 maart 2011 11:53

Na de eerste 3 weken probleemloos gereden te hebben staat mijn nieuwe Chineesje helaas nu toch wel stil.

Om het beeld volledig te maken zal ik de hele geschiedenis even samenvatten.

Zaterdag: Voor het eerst het probleem geconstateerd. Toen ik na het werken naar huis reed viel tijdens het rijden opeens mijn electronica uit (display, koplamp). Een stuk verder ging alles opeens weer aan. Bijna thuis aan gekomen hetzelfde probleem, electronica viel uit. Had op dat moment geen tijd om er naar te kijken, dus thuis af gezet en niet meer aan geraakt.

Dinsdag: Toch eens even een ritje maken door de buurt om te kijken of het probleem zich nog voor zou doen. Het ging eerst goed maar uiteindelijk viel het weer uit en ging het weer aan, nu met steeds meer regelmaat.

Woensdag: Nog maar eens rijden. Nu was het probleem erger, display en licht gingen vrijwel niet meer aan, op een aantal korte flitsen na. Toen ik hem daarna thuis stil zette ging het display ook nog maar heel zwak aan en starten kon niet meer. Op dat moment nam ik aan dat het aan een zwakke accu lag. Heb ik er uit gehaald en aan de oplader gedaan. Opgeladen en getest, hij bleek alles behalve plat en gaf nog genoeg voltage. Probleem moest dus ergens anders liggen.

Donderdag: Accu er weer in gezet. Warempel, ik kreeg hem toch in 1 keer gestart. Te vroeg gejuicht, kreeg hem daarna niet meer gestart.
Zodra ik nu het contact om zet gaat het display nog maar heel zwakjes aan, geeft alleen nog de versnelling weer. Als ik dan het licht aan zet valt het helemaal uit. 1 enkele keer heb ik nog gehad dat hij opeens genoeg stroom door kreeg, kon toen ook starten. Maar daarna weer hetzelfde probleem.

Het probleem lijkt dus te zijn dat ik te weinig spanning door krijg.
Spanningsregelaar? Kapot contact? Iemand een idee?
More wheels, more fun.
BnW
100cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Elektrisch probleem

Berichtdoor fretje-pitbull » 06 maart 2011 12:04

massa?
fretje-pitbull
Moderator
Moderator

Berichtdoor dimpower » 06 maart 2011 12:32

:stupid:
of toch de batterij die niet genoeg amper
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor 4 wieltjes » 06 maart 2011 13:21

Kontroleer even of je accu niet met de polen ergens tegenaan komt.
Kontroleer dat door de zadel erop te laten zitten(als bij jou quad de accu direkt onder je zadel zit,wat ik dus niet weet) en kijk van onder de quad of 1 van je polen iets raakt.
Doe dit wel terwijl en iemand op het zadel zit.
Ga anders eens rijden zonder zadel,en met een kussentje om te testen of hij blijft rijden.

Kontroleer je massadraad naar je frame.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor maxi1 » 06 maart 2011 13:48

Kontroleer je contactslot maar , dit probleem heb ik ook , moet het nog maken, maar als je aan de kabel komt aan de onderkant van het contactslot doet hij het weer. ook kan je de polen van je accu even controleren willen nog wel eens losgaan. De logica van het constactslot is niet optimaal gemaakt. Heb het toevallig gisteren nog met Maarten (van Q) over gehad. Ga dit in de tooekomst veranderen.

Zet hem maar op contact en kom maar even aan de kabel onder het spatbord en je display flikkert.
Succes, laat maar even weten of je het hebt opgelost ben zelf ook wel benieuwd.

Greetz,

Maxi1
Who is niks???

In ut midde van ein gaat en in het zuide van augustus!!!
(ondertitenling is te vinden in het Limburgs woordenboek)
maxi1
200cc

Berichtdoor 4 wieltjes » 06 maart 2011 13:58

Zelfs je draadaansluiting op je zekeringhouder kan gebroken zijn ,en nu tegen de zekeringhouder aanspetteren.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor BnW » 06 maart 2011 13:59

@ fretje-pitbull: Massa gecontroleerd, die zit gewoon goed verbonden.

@ Dimpower: Originele batterij is vervangen door een Europese. Wel een 9Ah, 12Ah zou ik nog kunnen proberen. Al lijkt het me niet dat het daar aan ligt, al die tijd prima met 9Ah gedaan.

@ 4 wieltjes: Heb zowel met als zonder zadel geprobeerd, en ook zo dat de polen absoluut niets kunnen raken. Mocht helaas ook niet baten.

@ maxi1: Heb de polen niet bekeken, maar als het daar aan lag had ik het wel gemerkt aan de lader (zit een voltage tester op). Contactslot zal ik wel nog even controleren.

In ieder geval bedankt voor de reacties allemaal, hou jullie op de hoogte.

UPDATE: Net nog even met de kabel bij het contact zitten spelen. Het display ging inderdaad flikkeren. Kon zo voelen dat er inderdaad iets niet goed zat, dus morgen bij daglicht er maar eens even naar kijken
More wheels, more fun.
BnW
100cc

Berichtdoor fretje-pitbull » 07 maart 2011 18:44

9ah is indd genoeg ik gebruik dat voor m'n 125, de shineray en nu zelfs op de 660
kontact slot is indd k
fretje-pitbull
Moderator
Moderator

Berichtdoor polletje » 08 maart 2011 09:49

maxi1 schreef:Kontroleer je contactslot maar , dit probleem heb ik ook , moet het nog maken, maar als je aan de kabel komt aan de onderkant van het contactslot doet hij het weer. ook kan je de polen van je accu even controleren willen nog wel eens losgaan. De logica van het constactslot is niet optimaal gemaakt. Heb het toevallig gisteren nog met Maarten (van Q) over gehad. Ga dit in de tooekomst veranderen.

Zet hem maar op contact en kom maar even aan de kabel onder het spatbord en je display flikkert.
Succes, laat maar even weten of je het hebt opgelost ben zelf ook wel benieuwd.

Greetz,

Maxi1

klopt dit heb ik ook gehad en heb een tyripje om de stekker heen gedaan zodat ze de 2 delen goed in elkaar blijven zitten en heb nooit het probleem weer gehad.
polletje
300cc

Berichtdoor Steven1191 » 23 maart 2011 09:43

dus gewoon de kabels vast tyreppen? evt tapen ook goed? ik heb het probleem nu dus al.
Riding might be like HELL, Whenever it goes wrong it burns like shit!
So enjoy every moment on it, because it might burn faster than you realise

Loncin Streetquad 250cc.
Steven1191
200cc

Volgende

Keer terug naar Electra/ Ontsteking