butcher schreef:nog steeds geen quad terug gekregen , zou dus toch iets met compressie te maken hebben zegt de hersteller .
zou dit kunnen door speling op de zuiger ?
Speling op de zuiger zou kunnen resulteren in een "rammelende" zuiger.
Ook zou door het "rammelen" de zuiger kunnen scheuren. (ook omdat doordat de zuiger dunner is door de slijtage)
Echter compressie-verlies door een versleten zuiger?
Helaas niet mogelijk. De zuigerveren zorgen voor afsluiting.
Dus je kunt wel compressieverlies krijgen door versleten zuigerveren. Of zuigerveren waar de veerkracht van verdwenen is.

Ook zoals al genoemd is; door een klep die niet goed sluit.
En soms kan een motor geen "kracht" hebben doordat de timing er 1 naast staat. Hierdoor zal de verbranding plaats kunnen vinden terwijl de zuiger (te ver) op zijn terugweg is.
Moeilijk uit te leggen.
En je quad nog niet terug? Ga s kijken wat ze aan het doen zijn. Soms staat ie nog ergens in een hoek.
