DenniZ schreef:Topic ff vluchtig doorgelezen, zomaar een paar dingen om te checken:
gasnaald al van hoogte veranderd? spruitstuk tussen carb en blok gecontroleerd op scheuren? wat voor sproeier zit erin? Heb je een sportluchtfilter?
DexterXL schreef:Ik heb het idee dat je het te ver zoekt, maar dat is lastig te beoordelen zolang
ik er niet naast sta![]()
Maar terug naar de basis: je hebt nodig ->
- de juiste hoeveelheid brandstof
- de juiste hoeveelheid lucht
- op het juiste moment ontsteking
Als je aangeeft dat de choke correct werkt, dan kan je die wegstrepen, hij
heeft correct gelopen, dus de hoofdsproeier is dan ook correct, dus niet wijzigen
luchtfilter is ook niet gewijzigd, kan ook doorgestreept worden.
Bougiedop vervangen voor een NGK, zou je voor de zekerheid kunnen doormeten
moet rond de 5Kohm zitten, bougie kan toch stiekum stuk zijn, ik heb er altijd
top uitleg hier van onze 'huismonteur' maar mag ik nog even op je laatste 3 regels iets aanvullen, namelijk: dat mocht dit inderdaad zo zijn dat de compressie ook nog wel eens te laag kan zijn (lekke koppakking, zuigerveren) daarom ben ik een groot voorstander van eerst compressie meten na de kleine standaard tests zoals brandstof en vonk, omdat de zuigerveertjes van de bashan over t algemeen niet bijzonder veel kunnen hebben....
1tje reserve liggen, ook om te testen....maar daar kan je ook een andere type
bougie voor gebruiken, zolang je hem maar niet monteerd.
Ik heb wel eens lopen zoeken waarom een scooter het niet deed, ook de bougie
eruit gehaald en getest, buiten de cillinder vonkte hij keurig, erin niet, toch
bougie stuk.
Wat ook kan is dat je bobine het begeven heeft, of gewoon een draadbreuk,
of slecht contact met massa.
Mijn ervaring is dat zodra een motor uit gaat met een knal, dat het toch vaak
iets met de ontsteking is.....
ohja, wat je ook zou kunnen testen, is tijdens het starten een beetje deo bij
de luchtfilter erin te spuiten....als een soort startpiloot, loopt hij dan wel
even, dan is je ontsteking goed en moet je het in je mengsel zoeken.
BRICK schreef:top uitleg hier van onze 'huismonteur' maar mag ik nog even op je laatste 3 regels iets aanvullen, namelijk: dat mocht dit inderdaad zo zijn dat de compressie ook nog wel eens te laag kan zijn (lekke koppakking, zuigerveren) daarom ben ik een groot voorstander van eerst compressie meten na de kleine standaard tests zoals brandstof en vonk, omdat de zuigerveertjes van de bashan over t algemeen niet bijzonder veel kunnen hebben....
1tje reserve liggen, ook om te testen....maar daar kan je ook een andere type
bougie voor gebruiken, zolang je hem maar niet monteerd.
Keer terug naar Electra/ Ontsteking
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast