startprobleem lyda203d egl motorsport

Re: startprobleem lyda203d egl motorsport

Berichtdoor selwyn » 06 feb 2012 19:53

Als je de walm hebt dan is je brandstof toe voer in principe ok. Beetje gas bij geven met starten zeker met deze kou kan geen kwaad.
Iets wit waar pit in zit!
Avatar gebruiker
selwyn
400cc
 
Berichten: 745
Geregistreerd: 08 mei 2011 16:49
Woonplaats: De Zeeuwse polders

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: startprobleem lyda203d egl motorsport

Berichtdoor DenniZ » 06 feb 2012 20:16

Topic ff vluchtig doorgelezen, zomaar een paar dingen om te checken:
gasnaald al van hoogte veranderd? spruitstuk tussen carb en blok gecontroleerd op scheuren? wat voor sproeier zit erin? Heb je een sportluchtfilter?
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 03 maart 2009 20:48
Woonplaats: Zandvoort

Re: startprobleem lyda203d egl motorsport

Berichtdoor BRICK » 06 feb 2012 20:20

compressie al gemeten? klinkt vrij compressieloos
BRICK
300cc
 
Berichten: 293
Geregistreerd: 08 mei 2011 14:01
Woonplaats: Bleiswijk

Re: startprobleem lyda203d egl motorsport

Berichtdoor dimpower » 06 feb 2012 20:23

DenniZ schreef:Topic ff vluchtig doorgelezen, zomaar een paar dingen om te checken:
gasnaald al van hoogte veranderd? spruitstuk tussen carb en blok gecontroleerd op scheuren? wat voor sproeier zit erin? Heb je een sportluchtfilter?


de deotest heeft hij normaal gezien al gedaan.heeft er ondertussen ook een andere(nieuwe) carb opzitten.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: startprobleem lyda203d egl motorsport

Berichtdoor DexterXL » 06 feb 2012 20:56

Ik heb het idee dat je het te ver zoekt, maar dat is lastig te beoordelen zolang
ik er niet naast sta :roll:
Maar terug naar de basis: je hebt nodig ->
- de juiste hoeveelheid brandstof
- de juiste hoeveelheid lucht
- op het juiste moment ontsteking
Als je aangeeft dat de choke correct werkt, dan kan je die wegstrepen, hij
heeft correct gelopen, dus de hoofdsproeier is dan ook correct, dus niet wijzigen
luchtfilter is ook niet gewijzigd, kan ook doorgestreept worden.
Bougiedop vervangen voor een NGK, zou je voor de zekerheid kunnen doormeten
moet rond de 5Kohm zitten, bougie kan toch stiekum stuk zijn, ik heb er altijd
1tje reserve liggen, ook om te testen....maar daar kan je ook een andere type
bougie voor gebruiken, zolang je hem maar niet monteerd.
Ik heb wel eens lopen zoeken waarom een scooter het niet deed, ook de bougie
eruit gehaald en getest, buiten de cillinder vonkte hij keurig, erin niet, toch
bougie stuk.
Wat ook kan is dat je bobine het begeven heeft, of gewoon een draadbreuk,
of slecht contact met massa.
Mijn ervaring is dat zodra een motor uit gaat met een knal, dat het toch vaak
iets met de ontsteking is..... ;)

ohja, wat je ook zou kunnen testen, is tijdens het starten een beetje deo bij
de luchtfilter erin te spuiten....als een soort startpiloot, loopt hij dan wel
even, dan is je ontsteking goed en moet je het in je mengsel zoeken. :thumbup:
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Re: startprobleem lyda203d egl motorsport

Berichtdoor BRICK » 06 feb 2012 21:10

DexterXL schreef:Ik heb het idee dat je het te ver zoekt, maar dat is lastig te beoordelen zolang
ik er niet naast sta :roll:
Maar terug naar de basis: je hebt nodig ->
- de juiste hoeveelheid brandstof
- de juiste hoeveelheid lucht
- op het juiste moment ontsteking
Als je aangeeft dat de choke correct werkt, dan kan je die wegstrepen, hij
heeft correct gelopen, dus de hoofdsproeier is dan ook correct, dus niet wijzigen
luchtfilter is ook niet gewijzigd, kan ook doorgestreept worden.
Bougiedop vervangen voor een NGK, zou je voor de zekerheid kunnen doormeten
moet rond de 5Kohm zitten, bougie kan toch stiekum stuk zijn, ik heb er altijd


top uitleg hier van onze 'huismonteur' maar mag ik nog even op je laatste 3 regels iets aanvullen, namelijk: dat mocht dit inderdaad zo zijn dat de compressie ook nog wel eens te laag kan zijn (lekke koppakking, zuigerveren) daarom ben ik een groot voorstander van eerst compressie meten na de kleine standaard tests zoals brandstof en vonk, omdat de zuigerveertjes van de bashan over t algemeen niet bijzonder veel kunnen hebben....
1tje reserve liggen, ook om te testen....maar daar kan je ook een andere type
bougie voor gebruiken, zolang je hem maar niet monteerd.
Ik heb wel eens lopen zoeken waarom een scooter het niet deed, ook de bougie
eruit gehaald en getest, buiten de cillinder vonkte hij keurig, erin niet, toch
bougie stuk.
Wat ook kan is dat je bobine het begeven heeft, of gewoon een draadbreuk,
of slecht contact met massa.
Mijn ervaring is dat zodra een motor uit gaat met een knal, dat het toch vaak
iets met de ontsteking is..... ;)

ohja, wat je ook zou kunnen testen, is tijdens het starten een beetje deo bij
de luchtfilter erin te spuiten....als een soort startpiloot, loopt hij dan wel
even, dan is je ontsteking goed en moet je het in je mengsel zoeken. :thumbup:
BRICK
300cc
 
Berichten: 293
Geregistreerd: 08 mei 2011 14:01
Woonplaats: Bleiswijk

Re: startprobleem lyda203d egl motorsport

Berichtdoor admin » 06 feb 2012 21:43

Uh Brick, tis niet handig om tussen tekst met quote tags je eigen tekst en info te geven. Is nu niet duidelijk wat jij of dexter heeft gepost...
Afbeelding Greetz Admin
Avatar gebruiker
admin
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 03 maart 2009 02:06
Woonplaats: Zandvoort

Re: startprobleem lyda203d egl motorsport

Berichtdoor fretje-pitbull » 06 feb 2012 21:49

:stupid:
Avatar gebruiker
fretje-pitbull
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3349
Geregistreerd: 13 feb 2010 05:23
Woonplaats: langemark/belgie

Re: startprobleem lyda203d egl motorsport

Berichtdoor 4 wieltjes » 06 feb 2012 21:53

BRICK schreef:top uitleg hier van onze 'huismonteur' maar mag ik nog even op je laatste 3 regels iets aanvullen, namelijk: dat mocht dit inderdaad zo zijn dat de compressie ook nog wel eens te laag kan zijn (lekke koppakking, zuigerveren) daarom ben ik een groot voorstander van eerst compressie meten na de kleine standaard tests zoals brandstof en vonk, omdat de zuigerveertjes van de bashan over t algemeen niet bijzonder veel kunnen hebben....
1tje reserve liggen, ook om te testen....maar daar kan je ook een andere type
bougie voor gebruiken, zolang je hem maar niet monteerd.

ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: startprobleem lyda203d egl motorsport

Berichtdoor DexterXL » 06 feb 2012 22:08

...en wat het nog leuker en ingewikkelder maakt:
Butcher heeft een EGL Lyda203d, en die heeft volgens mij een ander blok
dan een Bashan, zou volgens de gegevens een Lifan motor zijn....maar ik kan
het mis hebben :think:

...en "huismonteur" :clap:
mooi verzonnen...mag ik die titel ook onder mijn nickname?? :thumbup:
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

VorigeVolgende

Keer terug naar Electra/ Ontsteking

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast