Paar vragen over de JLA Loncin 12V bekabeling

Re: Paar vragen over de JLA Loncin 12V bekabeling

Berichtdoor 4 wieltjes » 23 dec 2012 15:06

De killswitch van de madmax 300 heeft de volgende draden.
schakelaar : groen - zwart/wit naar kabelboomkleuren : groen - blauw/wit.
Geen plus draden.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor Firehuntah » 23 dec 2012 15:46

Zo zou het bij de JLA ook moeten zitten volgens het chinese schema ja. Schakelaar zit dan in de - van het stroomcircuit. Ik snap alleen niet hoe die dan werkt. Bekabeling zou dan als volgt zijn:

Afbeelding

Op deze manier heb je toch geen gesloten stroomcircuit via de schakelaar? Ergens zal die spanning van moeten krijgen.

Maar volgens mij wordt de massakabel (groen) die op de stuurschakelaars zit ook alleen voor die killswitch gebruikt. De rest wordt gewoon doorgeschakeld en heeft ergens anders pas massa (bij de verlichting bijvoorbeeld). Dus zou die eventueel wel als + kunnen gebruiken als het niet anders gaat.
Laatst bijgewerkt door Firehuntah op 23 dec 2012 23:02, in totaal 1 keer bewerkt.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor 4 wieltjes » 23 dec 2012 17:18

Ik kan alleen over de madmax spreken.
De stuurschakelaar bij de madmax heeft zowel plus als min geschakelde kontakten.
b.v. de claxon is 'normaal' plus geschakeld.(bashan enz.)
+ pool---> claxonschakelaar ---> claxon ---> massa of min.
Madmax : minpool ---> claxonschakelaar ---> claxon ---> pluspool. :crazy:
Zo zijn er bij de madmax 3 plus geschakelde kontakten en 2 min geschakelde kontakten bij je stuurschakelunit.
killswitch is min. (bij de 300cc)

Aangezien jij een geheel andere quad draadboom heb kan ik je in deze niet helpen.
Daarentegen moet je in je projekt toch alles zelf bedenken,te beginnen met de basics van je schakelingen.
Vandaar uit kan je dan de 'extra's' erbij bedenken,zoals verlichting,claxon,ruitenwissers :lol: :lol: :lol: ,remlicht,knipperlicht,enz. enz.
Maar ik neem aan dat je dat al bedacht had.

Kontaktslot: rood is gewoon je plus continu.
zwart is je schakeldraad v.a. rood naar je stuurschakelunit.
zwart/wit cq blauw/wit schakelt massa naar je cdi dmv
groen waarbij je killswitch EN je kontaktslot in serie staan.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor dimpower » 23 dec 2012 17:25

eerlijk gezegd zie ik ook niet echt het probleem.maakt in jou geval toch niet uit waarnaartoe de draden van de killswitch lopen?de volledige kabelboom maakt zelfs terug op dus kan je die killswitch gewoon gebruiken voor wat je wil.nu loopt die naar contact en cdi maar die cdi vliegt toch ook weg met je project.
of die killswitch nu massa stuurt of stroom maakt niet uit.jij kan hem gebruiken voor wat je wil.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor Firehuntah » 23 dec 2012 17:43

Bij m'n JLA is alles behalve de killswitch plus geschakeld. Dus als ik de killswitch ook plus geschakeld zou willen hebben kan ik gewoon de groene kabel hiervoor gebruiken en doorverbinden met zwart (van contact aan). Dit zou het in ieder geval een stuk eenvoudiger maken.

De rest heb ik allemaal al uitgezocht, schema is ook zo ver klaar (staat al in m'n project). Alleen ruitenwissers moet ik nog. :lol:

Snap alleen nog steeds niet hoe de killswitch zo kan werken, of zouden die zwart-witte kabels niet op elkaar gesoldeerd zitten? Hier zit zo'n krimpkous omheen, kan het niet zien zonder deze open te snijden. Want als ze wel op elkaar zitten zou die toch ook de massa via de CDI of tachometer kunnen pakken en zou de killswitch schakelaar geen nut hebben?

En klopt Dimy, maar ik vraag me gewoon af waar sommige kabels voor dienen en of ik deze toch nog nodig heb. Vooral dus de zwart-witte kabel naar tachometer. CDI gaat zoiezo weg, maar vind het wel interessant om te weten hoe dit nu precies werkt. :)

Moet ook nog even uitzoeken welke kabels voor het R en N ledje in de tachometer zijn, deze wil ik wel blijven gebruiken.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Vorige

Keer terug naar Electra/ Ontsteking