van 1 cilinder naar 2 cilinder hoe zit dat met de bobines?

Re: van 1 cilinder naar 2 cilinder hoe zit dat met de bobines?

Berichtdoor 4 wieltjes » 15 jul 2012 12:34

donnyslats schreef:dus ik zou gewoon een bobine met 2 bougie kabels op me originele kabelboom kunne doen?
mvg donny
Je kabelboom heeft niets met je bobine te maken anders dan dat er 1 draad van je boom er naartoe gaat,zoals bij elke motor.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: van 1 cilinder naar 2 cilinder hoe zit dat met de bobines?

Berichtdoor donnyslats » 15 jul 2012 12:59

4 wieltjes schreef:
donnyslats schreef:dus ik zou gewoon een bobine met 2 bougie kabels op me originele kabelboom kunne doen?
mvg donny
Je kabelboom heeft niets met je bobine te maken anders dan dat er 1 draad van je boom er naartoe gaat,zoals bij elke motor.



owh oke ik dacht omdat die 2 bougies moet laten vonken die meer stroom moet door geven.
bedankt voor je reactie ik ben er van overtuigt dat het gaat lukken

mvg donny
donnyslats
300cc
 
Berichten: 247
Geregistreerd: 16 maart 2012 20:20
Woonplaats: goudswaard

Re: van 1 cilinder naar 2 cilinder hoe zit dat met de bobines?

Berichtdoor fretje-pitbull » 15 jul 2012 14:47

bobine geeft niks met je kabelboom te maken, ik kan hier een blokje laten draaien met enkel cdi en bobine
ik zou me toch ff dieper inwerken over dat blokje en de bijhorende eletronica
ook moet je nog rekening houden; is het een watergekoelde (moet er een radiator komen, of is de huidige groot genoeg?) uitlaat (meerdere uitlaten, hoe ga je ze laten lopen, kun je ze zelf aanpassen?) remmen (dit moet je voor jezelf uitmaken of de bestaande remmen voldoende zijn, met aandacht aan extra gewicht) benzinetank (past dit nog?) ketting (is het dezelfde maat ketting, anders moet je andere tandwielen vinden)
is er zelf plaats voor een bredere, grotere motor?
Avatar gebruiker
fretje-pitbull
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3349
Geregistreerd: 13 feb 2010 05:23
Woonplaats: langemark/belgie

Re: van 1 cilinder naar 2 cilinder hoe zit dat met de bobines?

Berichtdoor donnyslats » 15 jul 2012 15:03

fretje-pitbull schreef:bobine geeft niks met je kabelboom te maken, ik kan hier een blokje laten draaien met enkel cdi en bobine
ik zou me toch ff dieper inwerken over dat blokje en de bijhorende eletronica
ook moet je nog rekening houden; is het een watergekoelde (moet er een radiator komen, of is de huidige groot genoeg?) uitlaat (meerdere uitlaten, hoe ga je ze laten lopen, kun je ze zelf aanpassen?) remmen (dit moet je voor jezelf uitmaken of de bestaande remmen voldoende zijn, met aandacht aan extra gewicht) benzinetank (past dit nog?) ketting (is het dezelfde maat ketting, anders moet je andere tandwielen vinden)
is er zelf plaats voor een bredere, grotere motor?



ik krijg er een uitlaat bij die ik passent wil gaan maken.
electronica is nu nog even het grootste probleem.
maar aangezien me vader handig is met kabbelbomen enzo moet dit gaan lukken.
als julie nog iemand weten met een 150 tot 250 cc blok 1 cilinder hoor ik het graag.
dan heb ik al dat gekloot niet met bobine.
en is de uitlaat makelijker.

donny
donnyslats
300cc
 
Berichten: 247
Geregistreerd: 16 maart 2012 20:20
Woonplaats: goudswaard

Re: van 1 cilinder naar 2 cilinder hoe zit dat met de bobines?

Berichtdoor fretje-pitbull » 15 jul 2012 15:18

gekloot met de bobine,
ik versta toch niet hoe je aan een bobine kunt ergeren, is toch even simpel als een tandwiel wisselen
Avatar gebruiker
fretje-pitbull
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3349
Geregistreerd: 13 feb 2010 05:23
Woonplaats: langemark/belgie

Re: van 1 cilinder naar 2 cilinder hoe zit dat met de bobines?

Berichtdoor donnyslats » 15 jul 2012 15:56

fretje-pitbull schreef:gekloot met de bobine,
ik versta toch niet hoe je aan een bobine kunt ergeren, is toch even simpel als een tandwiel wisselen


ik bedoel dat ik dan neit opzoek hoef naar een bobine met 2 kabels en zag op internet dat die vrij prijzig waren.
zal is op marktplaats kijken voor 1
donnyslats
300cc
 
Berichten: 247
Geregistreerd: 16 maart 2012 20:20
Woonplaats: goudswaard

Re: van 1 cilinder naar 2 cilinder hoe zit dat met de bobines?

Berichtdoor fretje-pitbull » 15 jul 2012 16:36

ebay 30euro voor banshee bobine nieuw
Avatar gebruiker
fretje-pitbull
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3349
Geregistreerd: 13 feb 2010 05:23
Woonplaats: langemark/belgie

Re: van 1 cilinder naar 2 cilinder hoe zit dat met de bobines?

Berichtdoor donnyslats » 15 jul 2012 16:56

fretje-pitbull schreef:ebay 30euro voor banshee bobine nieuw


heb je dan ook 2 bougie kabels ?
donnyslats
300cc
 
Berichten: 247
Geregistreerd: 16 maart 2012 20:20
Woonplaats: goudswaard

Re: van 1 cilinder naar 2 cilinder hoe zit dat met de bobines?

Berichtdoor fretje-pitbull » 15 jul 2012 18:41

banshee geeft 1 bobine (doordat hij maar 1 pick-up geeft) met 2 bougiekabels, zie linkje
http://www.ebay.com/itm/Banshee-Coil-wo ... 500wt_1202
is dus met 1 massa aansluiting en 1 signaaldraadaansluiting van de cdi afkomstig
Avatar gebruiker
fretje-pitbull
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3349
Geregistreerd: 13 feb 2010 05:23
Woonplaats: langemark/belgie

Re: van 1 cilinder naar 2 cilinder hoe zit dat met de bobines?

Berichtdoor donnyslats » 16 jul 2012 07:44

had gevraagt of die ook een kabelboom had en die krijg ik er helemaal gratis bij
donnyslats
300cc
 
Berichten: 247
Geregistreerd: 16 maart 2012 20:20
Woonplaats: goudswaard

Vorige

Keer terug naar Electra/ Ontsteking

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten