Snelheids sensor werkt niet (nieuw) Shineray k-200ATV

Snelheids sensor werkt niet (nieuw) Shineray k-200ATV

Berichtdoor Sgtnic » 18 jul 2011 23:56

Ik blijf jullie maar volspammen mijn excuses ik heb geprobeerd te zoeken maar kon het helaas niet vinden dus moet jullie maar weer eens storen....
Voor jullie info mijn sensor zat dus in het lagerhuis. Ik las her en der al dat ie ergens anders zat.

Ik heb bij ALG een nieuwe snelheidssensor besteld aangezien de mijne niet meer werkte. Na vergelijking van beide vielen gelijk de volgende zaken op.

De oude heeft een stekker MAN met de 3 draden (bruin/blauw/groen-geel)
De nieuwe heeft een stekker vrouw met de 3 draden (rood/groen/zwart-wit)

Wat heb ik vervolgens gedaan??Nou het volgende dus
Ik heb de sensor er weer ingedraaid (Mss niet ver genoeg?? Wat is de afstand bij anderen??) En heb de stekkertjes verwijderd en vervolgens de verbinding zo gemaakt.

OUD groen-geel met Nieuw zwart-wit
OUD bruin met Nieuw rood
OUD blauw met Nieuw groen

Vervolgens gereden en niks...Uiteraard alles ingetaped voor het starten!! Vervolgens heb ik dus alles weer eens los gehad en bruin met groen verbonden en blauw met rood maar ook hier wederom niks...

Evt een kwestie van enkel de schroef verder erin draaien?? Of heb ik het al verprutst met de kabels??

O verlos me uit mijn lijden want wil zo graag weten hoe hard ie nu gaat ;)
Met een wok blijf je bezig
Sgtnic
350cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Snelheids sensor werkt niet (nieuw) Shineray k-200ATV

Berichtdoor admin » 19 jul 2011 02:38

Je had de man vrouw stekker gewoon moeten aansluiten. Kleurcombinatie klopt nooit op een bassie of shienray. Bij de teller is de kombinatie qua kleur waarschijnlijk weer hetzelfde als bij de sensor. De sensor moet een paar mm van de schijf af staan en schoon zijn.
Afbeelding Greetz Admin
admin
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Sgtnic » 19 jul 2011 09:33

ja als het paste wel ;) ik zal het even verduidelijken... op de nieuwe kabel zat een vrouwtje en op de oude losgekoppelde een mannetje...Al zie ik graag 2 vrouwtjes maar het past niet in mekaar daarom de kabeltjes doorgeknipt en direct verbonden met mekaar...Zal de boel nog even wat verder in mekaar draaien...Alleen rottig omdat ik niet kan zien als ie er dicht op zit omdat het in het lagerhuis zit...ik denk dat ik gewoon moet doordraaien tot ie blokkeert en dan 2slagen terug dus... alleen met het doorverbinden welk kabeltje hoort bij welk kabeltje...De zwart/witte hoort aan de groen/gele zover was ik al wel ;)
Sgtnic
350cc

Berichtdoor 4 wieltjes » 19 jul 2011 16:00

Ergens op het forum (waarschijnlijk op de forumzolder) heb IK :mrgreen: een uitleg gemaakt hoe je het moet meten enz.

1*Knip de originele stekker(voor zover dat nog niet is gedaan) eraf.
2*Zet er tijdelijk een kroonsteentje op.
3*Knip van de nieuwe sensor de stekker eraf,als er 1 op zit.
4*Zet je quad aan de achterkant iets van de vloer.
5*Sluit nu je draden willekeurig aan van de sensor.
6*Hou de sensor een iets +-3mm van je remschijf vandaan nadat je natuurlijk wel je kontakt heb aangezet. :mrgreen:
7*Geef een draai aan je achterwiel en kijk of deze bvb 8km aangeeft.
8*Zo niet ,noteer de kleuren hoe je ze heb aangesloten en verwissel 2 draden.
9*Doe dan de punten 6 tm en als het werkt kan je een kratje hertog jan bier mijn kant opsturen in een envelop. :mrgreen:
*Werkt het nog niet,wel volg dan punt 9 op. :lol:

Aanvullend:ik zie dat je 'm in het lagerhuis heb.
Doe dan het volgende. (geen punt 1 tm 9 nu)
Draai de sensor er met de hand in.
Bij weerstand draai je 'm een halve slag terug.
Doe dan de 1tm 9 punten :mrgreen:
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Sgtnic » 19 jul 2011 17:14

*Gaat kroonsteentje zoeken* hou u op de hoogte...Wil namelijk dat eens klaar hebben om te weten hoe hard ie nou gaat!!

PS: Ik zal vanavond even wat foto's online gooien...Had een beetje begrepen dat mijn quad een beetje onbekend is hiero...dus vanavond wat beeld en geluid erbij al is ie op het moment wel smerig van het bos ;)
Sgtnic
350cc

Keer terug naar Electra/ Ontsteking