Accu Laad niet.

Accu Laad niet.

Berichtdoor Noepie » 22 okt 2010 22:37

Goede dag heren.
(heb niet gevonden op het forum wat mijn probleem kon fixen)

Sins gister kwam ik erachter dat mijn accu niet bij geladen wordt (Moet hem dus nu aandrukken). Als ik de quad uit heb zit de accu rond 11v. Als ik echter de quad aan heb veranderd er niks. Nou heb ik gekeken maar voor mij gevoel zit tog alles goed. Heb het een en ander los gehad en schoon gemaakt en weer verbonden maar helaas nogsteeds niets! Als de accu kapot is moet hij wel laden (via de dynamo) lijkt mij, +/- 13/14v opstaan als hij aanstaat.

Ik weet echter niet hoe ik nu dingen kan uitsluiten. Is de dynamo kapot? is de Spanningsregelaar kapot? of zijn er gebroken/beschadigden draaden?

Ik ben de accu nu aan het opladen om in iedergeval uit te sluiten dat idd de accu in orde is (voor zover).

Heb ook al op internet gezocht om een manual/handleiding of hoe je het ook mag noemen van de bedrading te vinden maar helaas niets gevonden.

enig idea?

mvg Noepie

PS: morgen haal ik alle draaden los en maak ik het weer netjes.
Sins 20-10-2010: hsun hs200s
Noepie
100cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Accu Laad niet.

Berichtdoor bashanboy » 23 okt 2010 07:16

spanningsregelaar kapot ;)
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Noepie » 23 okt 2010 08:41

Ik ga vandaag kijken of ik een nieuwe kan regelen. En laat het even weten als het gemaakt is. (inclusief montage handleiding).

Even voor de duidelijkheid. Als ik het goed begrijp moet er +/-25 volt ingaan en +/- 14 v uitkomen tog?

En de dynamo zit tog aan je spannings regelaar en deze zet het weer om in 14 v tog?

Greetings Noepie

Update: Heb een multimeter gehaald. En tot zover denk ik idd dat het de spannings regelaar is. Als ik vanaf de Dynamo meet dan kom ik rond 26V dus de dynamo is in orde. even spannings regelaar meten en geef ik weer een update.
Sins 20-10-2010: hsun hs200s
Noepie
100cc

Berichtdoor roonroon » 23 okt 2010 20:13

"laadspanning" op de polen (+ en -) moet rond de 13
Der Alte
Tefalashan-Wok met de twee oren. ;-)
roonroon
CQ supporter
CQ supporter

Keer terug naar Electra/ Ontsteking