Quad is bijna onbestuurbaar...

Quad is bijna onbestuurbaar...

Berichtdoor Wondah » 14 jun 2010 19:30

Ik ben bezig met me Shineray Spider 250 want hij gaat als een dweil over de straten, nu heb ik hier veel over gelezen maar nergens een oplossing dit zelf te verhelpen.

Ben bezig geweest met de stuurstangen te stellen maar hier is het alleen maar erger op geworden helaas. zit geen speling in me stuur.

Is me wel redelijk gelukt een negatief camber te stellen want ze stonden gewoon zo : / / en heb ze nu als het ware zo gesteld / \

maar krijg me banden niet helemaal recht is hier een oplossing voor, of is dit echt alleen nauwkeurig door een bedrijf te doen?

Groeten Steve
Schat ik ga een quad kopen.....
Vrouw: pff dat ben je zo weer zat, wat moet je er mee..!!
6 maanden later....
Liefje, bestaan er ook roze quads, ik wil er ook 1..!!
Wondah
200cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Quad is bijna onbestuurbaar...

Berichtdoor fretje-pitbull » 14 jun 2010 19:54

hoe wil je zeggen "recht"?
je moet ook rekening houden als je op de quad zit je caster (of camber) ook een beetje veranderd
zeker maken dat je stuurstangen evenveel uitgedraaid zijn net als je fusee's
ook kun je proberen je banden zachter of harder te doen evenals je voor veringen

je achterveer is 100% voor het comfort heeft niets met wegligging te maken
fretje-pitbull
Moderator
Moderator

Berichtdoor ulleke » 14 jun 2010 20:02

klopt als een bus. Controleer ook of je speling hebt op je draagarmen, dit veroorzaakt ook het dweilen. Ook hier zijn trucjes voor.

Succes.

Grtz Dr
Grtz Ulleke aka Dré
ulleke
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Weedys-AGM » 14 jun 2010 20:27

ulleke schreef:klopt als een bus. Controleer ook of je speling hebt op je draagarmen, dit veroorzaakt ook het dweilen. Ook hier zijn trucjes voor.

Succes.

Grtz Dr
Bestelling nummelhondeltdlieentwintil

Bashan 200
Honda CR125
wopel wommega
HSun 200(Lady HSun)
Weedys-AGM
350cc

Berichtdoor Wondah » 15 jun 2010 07:19

Zover ik het kan zien heb ik nergens speling op,
alleen als mijn banden op de grond staan zit er ongeveer 5 mm speling op mijn stuur, maar zodra mijn banden los van de grond staan is de speling weg.
Volgens mij kan het hier niet aan liggen toch?

Fusee's nagekeken, zien er ook goed uit alleen 1 rubber zit een scheurtje in maar werkt wel gewoon soepel.
Maar hoe kan ik beide wielen nou precies het zelfde afstellen, alleen op het oog lijkt me dat je altijd verschil houdt.
Baal hier best van want alles is verder gemaakt maar durf niet harder als 40 want dat is gewoon niet te doen, zeker als ik mijn gas los laat dan wordt het nog erger.
Iemand toevallig uit de buurt die er naar zou willen kijken of is dit met uitlijnen bij een autogarage waarschijnlijk te verhelpen?

Groetennn Steve
6 maanden later....
Wondah
200cc

Berichtdoor ulleke » 15 jun 2010 07:26

Als het rubber bij de fusee kogels ingescheurd is duurt het niet lang voor er speling ontstaat. Je Fuseekogels zitten op verschillende plaatsen.

Bij de wielophanging, en bij je stuurstangen. Daarnaast zou eens je bandenspanning moeten controleren. Ook zijn er meer jongens die klagen over ovalen banden. Effe wat harder oppompen en 100km rond rijden blijkbaar scheelt dit ook.

Waar kom je vandaan?. Als het in de buurt is wil er echt wel iemand komen kijken.

Grtz DR
Grtz Ulleke aka Dré
ulleke
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Wondah » 15 jun 2010 08:04

Dank je voor je vroege snelle antwoord,

Ik woon zelf in kijkduin, Den Haag maar als er iemand naar zou willen kijken kan ik eventueel een aanhanger regelen.
Want ik baal echt als straks het zonnetje lekker schijnt en ik zig zaggend met 40 over de straten rijdt haha.
Maar wat doen ze precies bij het uitlijnen, en kan dit bij een gewone autogarage, en zou dit nut hebben of is er iemand die mij er mee zou kunnen helpen?
Vanavond ben ik eindelijk eens thuis en zal ik is proberen er wat foto's op te zetten.

Hartstikke bedankt allemaal voor de snelle reacties en hoop dat ik in de toekomst andere kan helpen met mijn ervaring :)
6 maanden later....
Wondah
200cc

Berichtdoor ulleke » 15 jun 2010 08:09

Uitlijnen let redelijk nauw maar is zelf te doen. Heb je al eens aan de velgen/ banden zelf gevoelt voor de speling ipv het stuur. Meestal kun je dan al merken of je speling hebt. Als je aan je stuur voelt en bv een stuurstang is maar rot dan merk je nog niks. Weedy heeft het pas geleden gehad. Stuurstangen vervangen en sporing op het oog afgesteld. Eeen wereld van verschil gaat nu zelfs met handjes los nog redelijk rechtdoor. Dit moeten we binnenkort nog eens afmaken met een echte afstel beurt.

Voor jou zou zomaar hetzelfde kunnen gelden. Woon zlef in Roosendaal is wel een eindje uit de buurt. Welicht dat er dichterbij in de buurt wonen die je kunnen helpen.

Grtz Dr
Grtz Ulleke aka Dré
ulleke
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor 4 wieltjes » 15 jun 2010 09:08

Ook voor jou geldt,ik wil er wel naar kijken en eventueel goedzetten,maar...................
Ik ga er niet voor naar Den Haag met mijn quad.
En de auto is van/voor moeders dus daar blijf ik lekker van af. :D
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Wondah » 15 jun 2010 10:07

Hey dre,

in me banden zelf voel ik ook geen speling.

als ik een lange rechte lat (waterpas) langs mijn achterwiel tot mijn voorwiel leg hoort hij dan precies recht te zijn? Want mijn wielen staan best schuin naar elkaar toe.
En de stuurstang moet ie aan beide kanten echt precies hetzelfde in/uit gedraaid zijn of zou dit kunnen schelen?
Ik heb gewone goede rubberen wegbanden, niet de standaard banden. Waren allemaal even hard opgepompt, en wielen zijn echt goed hard.
Heb ook al zachtere banden geprobeert maar dit rijdt nog slechter.

Ik heb er absoluut geen spijt van maar wordt hier toch een beetje moedeloos van haha wist wel dat ik moest gaan sleutelen, kan ook sleutelen....maar wat ik ook probeer het wordt er niet beter op.

Iemand een beetje in de buurt misschien..??
6 maanden later....
Wondah
200cc

Volgende

Keer terug naar Besturing/ Wegligging/Banden/Schokbrekers