uitlijnen en balanceren

uitlijnen en balanceren

Berichtdoor afl » 02 jan 2010 21:06

vandaag weer even gereden (in de sneeuw :) )

wat opvalt is dat de quad niet echt spoort en tevens een onbalans zit in de voorwielen. ik ga hem laten uitlijnen en balanceren want dit is geen rijden zo. ik heb een adres gevonden in de buurt en daar gaat ie heen. als ik naar de achteras moeren kijk naast de remschijf en naast het achtertandwiel dan zie ik zo al dat er an de ene kant wel een cm meer schroefdraad buiten de de dubbele moer staat danaan de andere kant.....dit kan volgens mij niet anders betekenen dan dat de zaak zo scheef staat als een hoer.

als ik harder rij dan 40 zie ik het voorwiel gewoon dansen van de onzuiverheid, dit kan ook niet goed zijn en voelt ook helemaal niet goed in het stuur! ik denk dat als ik het los laat de quad direct rechts uit de flank gaat.......hopen dat het met balanceren kan worden opgelost, als de banden ovaal zijn dan ga ik er mee terug voor andere.

wordt vervolgt zal alleen wet even duren want ik heb weinig tijd om met de quad op stap te gaan naar dat bedrijf.
afl
100cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: uitlijnen en balanceren

Berichtdoor 4 wieltjes » 02 jan 2010 22:09

Ik weet niet of je ver van dordrecht of rotterdam woont,anders wil ik wel kijken waar het aan ligt.
Spaart je zowiezo onnodige kosten uit.
Uitlijnen is op zich niet moeilijk bij die chinatownracers.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor afl » 02 jan 2010 22:51

ik woon in het puntje van noordholland.........dat is pech voor me. ik heb echter wel 2 rechter handjes, misschien kun je t uitleggen? hebben anderen ook nog wat aan!
afl
100cc

Berichtdoor bashanboy » 02 jan 2010 22:55

standaard banden? zo ja, dat ga je never gebalanceerd krijgen!
uitlijnen: een rechte balk of lat pakken en die langs de voorbanden leggen, dan de stuurstang draaien totdat de balk gelijk loopt met de achtervelg. het stuur moet wel recht staan en ook blijven staan!
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor fr33style » 02 jan 2010 23:21

ja ik heb net ook de voorwielen eraf en ik heb is gedraaid aan die voorasjes, links en rechts loopt zoizo steeds tegen de rem aan en het is net alsof het niet gesmeerd is het rolt totaal niet :|
fr33style
300cc

Berichtdoor lzone » 02 jan 2010 23:37

moet akkoord gaan met bashanboy, die standaard banden ga je nooit ge balanceerd krijgen,
Grts Lzone
lzone
400cc

Berichtdoor 4 wieltjes » 03 jan 2010 10:05

Ik heb een ronde plaat gemaakt aan een as.
4 stokeinden erin. (= aan de ene kant schroefdraad en aan de andere kant een houtdraaibout.)
Deze in een bankschroef bevestigd velg erop en draaien maar dmv een makita met caramelschijf :P
Bij mij wist ik ook in het begin niet of het aan de band,velg of lager lag dat mijn quad onder het rijden schommelde als een dronke eend.
China velgen waren 100 % recht (wonderbaarlijk),maar banden waren model calimero.
Het uitlijnen steld niets voor.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor afl » 03 jan 2010 16:06

dat balanceren sla ik maar over, eerst maar eens uitlijnen want op het oog staat de zaak al scheef.......
afl
100cc

Berichtdoor lzone » 03 jan 2010 23:28

bij de bashan is de standaard uitlijning vresenlijk,, dat trekt op geen kloten !
Grts Lzone
lzone
400cc

Berichtdoor bashanboy » 04 jan 2010 09:04

lzone schreef:bij de bashan is de standaard uitlijning vresenlijk,, dat trekt op geen kloten !

agree :roll:
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter

Volgende

Keer terug naar Besturing/ Wegligging/Banden/Schokbrekers