Meer koppel lifan 110cc

Meer koppel lifan 110cc

Berichtdoor marcooooow » 26 nov 2011 13:29

Ik heb een 110cc blok met een extra grote carburateur, ik wil graag meer koppel. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Heb nog een vraag, aan de onderkant van mijn carburateur zit een gat met een stalen pijpje eraan van ongeveer 1cm, deze lekt als een kraan als ik de benzinepomp open zet.. Merktte het eerst niet maar er was opeens een halfe tank aan benzine weg, heeft iemand hier een oplossing voor? Kan ik er gewoon een propje indrukken of wat plakband opdoen?

Bedankt voor het lezen.

Marco
marcooooow

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Meer koppel

Berichtdoor DenniZ » 26 nov 2011 13:43

Meer koppel uit een 110cc blokje.... Gaat je denk ik niet lukken. chinese blokjes blinken niet uit in kracht en koppel en 110 cc is gewoon erg weinig inhoud. Grotere carb alleen heeft geen zin, ook sproeier, luchtfilter en uilaat moeten veranderd worden om eventueel iets van verschil te merken.
Verder is het lastig om zonder pics te begrijpen wat je bedoeld. Maar mijn eerste indruk is dat je de vlotteroverloop van de carb bedoeld. Die loopt niet voor niets over. Dus moet je de oorzaak zoeken en niet het probleem oplossen door de overloop af te dichten. Waarschijnlijk vuil achter de vlotternaald waardoor deze niet meer afsluit en doorstroomt. Of je vlotter zelf is verbogen of lek en dan sluit hij de toevoer van benzine niet af en blijft hij overlopen.
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Peanut » 26 nov 2011 15:57

Vlotter :stupid:

enne, wil je meer koppel met 110cc... en geef je niet zoveel om snelheid...monteer dan een groter achtertandwiel, of kleiner voortandwiel.

Have fun!
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Peanut
500cc
500cc

Berichtdoor marcooooow » 30 nov 2011 16:06

Oke, dat is heel duidelijk.
Ik zat te denken aan het schroefje op de carburateur, daarmee meer koppel te verkrijgen.

Heb nog een vraag: ik heb een uitlaat met een dubbele demper waarvan 1 is weggezaagd en halverwege is de pijp dichtgeklemd... 1 enkele demper is het nu en een doodlopend stuk uitlaat. Ik kan nergens een passende uitlaat vinden.. hier komt de vraag: zou ik beter uit zijn zonder uitlaat?

Dan nog een vraag: ik heb de quad bij een monteur gehad om eindelijk een werkende startmotor erop te laten zetten (andere was kapot gegaan) en nu draait de startmotor wel rond, maar de motor draait daarbij niet mee.. Een vriend heeft me verteld dat het kan zijn dat het tandwiel in mijn blok kapot is. Ikzelf zat te denken (en te hopen) dat het tandwieltje op de startmotor te klein was. Weet iemand wat dit nog meer zou kunnen zijn?

Bedankt voor het lezen!

Marco
marcooooow

Berichtdoor Ren » 30 nov 2011 17:50

Kijk even of de vrijloopkoppeling nog werkt. De startmotor drijft met een ketting de vrijloopkoppeling aan maar als dat niet werkt neemt hij de krukas niet mee.

gr. Ren
Ren
100cc

Berichtdoor fretje-pitbull » 30 nov 2011 18:15

normaal zit er geen ketting ertussen maar het is innd juist
fretje-pitbull
Moderator
Moderator

Berichtdoor marcooooow » 30 nov 2011 19:57

[quote="Ren
marcooooow

Berichtdoor fretje-pitbull » 30 nov 2011 20:23

het ontstekingsdeksel ervan (olie niet vergeten) en eens proberen te starten met de killswitch erop (of zonder bougiekop) dan kun je zien wat er gebeurd
fretje-pitbull
Moderator
Moderator

Berichtdoor marcooooow » 30 nov 2011 20:42

fretje-pitbull schreef:het ontstekingsdeksel ervan (olie niet vergeten) en eens proberen te starten met de killswitch erop (of zonder bougiekop) dan kun je zien wat er gebeurd

En waaruit kan ik dan opmaken of het wel of niet goed is?
Wat voor conclusies kan ik hieruit halen?
Trouwens heel erg bedankt voor je hulp!
marcooooow

Berichtdoor fretje-pitbull » 30 nov 2011 20:58

normaal op je vliegwiel zier achter een soort 1richting tandwiel die vast grijpt als je startmotr draaid maar gewoon los is als de motor draaid
is beetje raar voor uit te leggen
als je vliegwiel niet mee draaid als je startmotor draaid is indd je startkrans kapot
fretje-pitbull
Moderator
Moderator

Volgende

Keer terug naar Besturing/ Wegligging/Banden/Schokbrekers