Zongshen 200CC slaat niet aan...

Hoi.
Zoals ik al in de voorstel topic schreef heb ik een Zongshen ZS200ST.
Deze is zaterdag j.l. gekocht met 25 Km op de teller..
Was starten en lopen bij aanschaf en de volgende dag.
Zondag een lekker ritje in ruig terrein gemaakt van 6 Km..
Op de terug weg viel de motor stil.
Zal wel de benzine zijn die bijna op was dacht ik nog en hoterend en stotend kwam ik nog net thuis..
Volgende dag nieuwe benzine (normaal unleaded) gehaald en er ingedaan..
Tank was bijna leeg.
Met nieuwe benzine heeft hij nooit meer gelopen...
Gisteren eens goed alles bekeken...
Start goed.
Accu ruim vol en voor de zekerheid nog met extra accu lader geprobeerd.
Prima Vonk (mooi blauw en de bogies zag er koffie bruin uit..)
Toch maar effe schoon gemaakt en de afstand op nagel breedte gezet..
Vonkt goed maar het lijkt wel of ik veel meer vonkjes zie dan zuigerslagen..
Met al het starten wordt de bogies niet nat..
Dus gekeken naar de carburator...
Benzine stroomde met kracht uit het slangetje dus filter en tank kan ik weg strepen.
Luchtfilter was zo slecht opgehangen (eigenlijk gewoon helemaal niet) dat die los hing op de carburator.
Eerst maar eens goed bevestigd...
Daarna de carburator gedemonteerd..
Lag wat bruine drap onderin de vlotterbak.
(Machine had volgens de vorige eigenaar afgelopen jaar stil gestaan en daarom deed hij hem weg)
Schoon gemaakt en sproeiers gedemonteerd en door geblazen..
Leek wel wat vies maar niet heel erg..
Nu kan ik er weer aan alle kanten doorheen kijken...
Aansluiting met spruit stuk lijkt iets te lekken..
Bij starten zie je werkelijk wat benzine vocht er tussen uit komen...
O ring afdichting is dan ook iets te groot...
(30mm i.p.v. 29 mm binnen maat)
Maar goed..
Na alle acties nog steeds geen plofje te horen..
Nu stopt mijn motor kennis van 30 jaar terug toch wel een beetje...
Is mijn ontsteking unit nu al kapot? want ik heb wel een vonk....
Waarom wordt mijn bougies niet nat??? Toch die O-ring?
Iemand nog een ander idee..
Ik vind 31Km op de teller toch geen reden dat de motor kapot mag zijn...
Benno
Zoals ik al in de voorstel topic schreef heb ik een Zongshen ZS200ST.
Deze is zaterdag j.l. gekocht met 25 Km op de teller..
Was starten en lopen bij aanschaf en de volgende dag.
Zondag een lekker ritje in ruig terrein gemaakt van 6 Km..
Op de terug weg viel de motor stil.
Zal wel de benzine zijn die bijna op was dacht ik nog en hoterend en stotend kwam ik nog net thuis..
Volgende dag nieuwe benzine (normaal unleaded) gehaald en er ingedaan..
Tank was bijna leeg.
Met nieuwe benzine heeft hij nooit meer gelopen...
Gisteren eens goed alles bekeken...
Start goed.
Accu ruim vol en voor de zekerheid nog met extra accu lader geprobeerd.
Prima Vonk (mooi blauw en de bogies zag er koffie bruin uit..)
Toch maar effe schoon gemaakt en de afstand op nagel breedte gezet..
Vonkt goed maar het lijkt wel of ik veel meer vonkjes zie dan zuigerslagen..
Met al het starten wordt de bogies niet nat..
Dus gekeken naar de carburator...
Benzine stroomde met kracht uit het slangetje dus filter en tank kan ik weg strepen.
Luchtfilter was zo slecht opgehangen (eigenlijk gewoon helemaal niet) dat die los hing op de carburator.
Eerst maar eens goed bevestigd...
Daarna de carburator gedemonteerd..
Lag wat bruine drap onderin de vlotterbak.
(Machine had volgens de vorige eigenaar afgelopen jaar stil gestaan en daarom deed hij hem weg)
Schoon gemaakt en sproeiers gedemonteerd en door geblazen..
Leek wel wat vies maar niet heel erg..
Nu kan ik er weer aan alle kanten doorheen kijken...
Aansluiting met spruit stuk lijkt iets te lekken..
Bij starten zie je werkelijk wat benzine vocht er tussen uit komen...
O ring afdichting is dan ook iets te groot...
(30mm i.p.v. 29 mm binnen maat)
Maar goed..
Na alle acties nog steeds geen plofje te horen..
Nu stopt mijn motor kennis van 30 jaar terug toch wel een beetje...
Is mijn ontsteking unit nu al kapot? want ik heb wel een vonk....
Waarom wordt mijn bougies niet nat??? Toch die O-ring?
Iemand nog een ander idee..
Ik vind 31Km op de teller toch geen reden dat de motor kapot mag zijn...
Benno