Banden keuze Shineray 250?

Banden keuze Shineray 250?

Berichtdoor wabbit_nl » 05 apr 2011 19:49

Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuwe Shineray en heb al flink wat zitten lezen op dit forum maar kom toch niet helemaal tot een definitieve conclusie m.b.t. de banden keuze!

Ik heb van die 10" vrij platte bandjes, dat vond ik wel gaaf staan toen ik hem kocht maar ik vindt het voor geen meter rijden. Ik heb voordat de quad kocht op een Bashan 200 gereden met dezelfde banden als hier boven in het logo van dit forum afgebeeld en dat reed prima!

Mijn quad is echter heel onrustig, bijterig, hobbeld en rijd zeker niet lekker. Ik kan wel met 1 hand aan het stuur en het is dus niet echt levensgevaarlijk maar fijn is het zeker niet. Ik heb alles geprobeerd zoals weinig druk (0,8 bar) in de banden en heel veel (2.5 bar). Met hoge druk gaat het nog het beste omdat door de hoge druk de banden gewoon bol gaan staan (dus minder loopvlak als het ware) maar dt vervormd de banden weer te veel waardoor het echt stuiterd. De maat is volgens mij 205/50 voor en 225/45 achter.

Ik heb de man van Quadpos.eu gebeld en hij raadde me de volgende banden aan:

voor:
http://www.quadpost.eu/quadpost/?Band_21x7-10_SUN-F_type_A-021_iuzcuzzhzuue

achter:
http://www.quadpost.eu/quadpost/?Band_22x10-10_SUN-F_type_A-021_iuzcczuzzuzf

Ik helemaal geen moeite om deze nieuwe bandjes te bestellen maar op het plaatje zien ze er nagenoeg hetzelfde uit als de bandjes die ik al heb (alleen wat hoger) en nu vraag ik me af of iemand hier ervaring mee heeft en of dit mijn problemen wel oplost??

Ik heb van de wielophanging alles wel nagekeken (sporing, camber en alles natrekken) en dat heeft wel wat geholpen maar zeker niet afdoende. Als de quad overigens op een bok zet met de wielen vrij zijn het ook wel net eieren dus hobbelen en stuiteren verbaasd me niet.

Verder loopt het quadje top (eerst niet maar de naald verzetten deed wonderen, verder heb ik de sproeier iets uitgeruimd), ik heb de EGR eraf gehaald maar dat gaf geen voelbaar resultaat. .

Kortom, wie o wie heeft het juiste banden advies???

Groetjes,
Peter
Hilversum
wabbit_nl
50cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Banden keuze Shineray 250?

Berichtdoor LEGO360 » 05 apr 2011 20:20

Ik heb de zelfde maat alleen ander merk.
Maar het zijn prima banden mits goed afgesteld (camber enz.) en gebalanseert zijn.
Zijn inderdaad vrij hoge banden.

Grrz eric
L.E.G.O.
Kiek um goan
LEGO360
250cc

Berichtdoor fretje-pitbull » 05 apr 2011 21:02

geen id voor scooterbandjes? vooraan toch ;)
fretje-pitbull
Moderator
Moderator

Berichtdoor wabbit_nl » 05 apr 2011 21:11

Hi,

Thanks voor de snelle antwoorden! Scooterbandjes? Ik heb het wel vaker gezien en zal zeker gezien het smallere loopvlak veel beter sturen, maar ik vindt het wel minder mooi staan, daar komt bij dat ik nogal lang ben en ik wil de quad eigenlijk liever 'vergroten' dan 'verkleinen', maar ik geef ook welt toe dat rijgenot boven hoe het oogt gaat!

Maar als Eric toch goede ervaringen met de 'hogere' bandjes heeft dan ga ik denk ik daar maar voor. Nog ff een paar reacties afwachten en dan bestellen maar.....

Gr Peter
wabbit_nl
50cc

Berichtdoor Draco » 06 apr 2011 07:54

mij scooterbandjes zijn iets hoger dan me orignile banden.
En ja het probleem lang heb ik ook ;)

toch heb ik me quad verlaagd :P
You Drive A What?
Draco
450cc

Berichtdoor pieteratv » 06 apr 2011 08:46

Het profiel van die SUN-F band lijkt op die van innova, als de banden uit dezelfde fabriek komen zijn het prima banden want ik heb zelf ook innova's en die bevallen mij prima.
pieteratv
350cc

Berichtdoor 4 wieltjes » 06 apr 2011 09:46

Ik heb sun-f achter en 1 van deze banden heeft een miniem hoogteslag.
Het blijven low budget banden.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor vince » 06 apr 2011 11:48

Kenda is ook ok.
vince
350cc

Berichtdoor vince » 06 apr 2011 11:53

B.v. dit type :Speedracer
vince
350cc

Berichtdoor fred » 09 apr 2011 20:37

wabbit_nl schreef:Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuwe Shineray en heb al flink wat zitten lezen op dit forum maar kom toch niet helemaal tot een definitieve conclusie m.b.t. de banden keuze!

Ik heb van die 10" vrij platte bandjes, dat vond ik wel gaaf staan toen ik hem kocht maar ik vindt het voor geen meter rijden. Ik heb voordat de quad kocht op een Bashan 200 gereden met dezelfde banden als hier boven in het logo van dit forum afgebeeld en dat reed prima!

Mijn quad is echter heel onrustig, bijterig, hobbeld en rijd zeker niet lekker. Ik kan wel met 1 hand aan het stuur en het is dus niet echt levensgevaarlijk maar fijn is het zeker niet. Ik heb alles geprobeerd zoals weinig druk (0,8 bar) in de banden en heel veel (2.5 bar). Met hoge druk gaat het nog het beste omdat door de hoge druk de banden gewoon bol gaan staan (dus minder loopvlak als het ware) maar dt vervormd de banden weer te veel waardoor het echt stuiterd. De maat is volgens mij 205/50 voor en 225/45 achter.

Ik heb de man van Quadpos.eu gebeld en hij raadde me de volgende banden aan:

voor:
http://www.quadpost.eu/quadpost/?Band_21x7-10_SUN-F_type_A-021_iuzcuzzhzuue

achter:
http://www.quadpost.eu/quadpost/?Band_22x10-10_SUN-F_type_A-021_iuzcczuzzuzf

Ik helemaal geen moeite om deze nieuwe bandjes te bestellen maar op het plaatje zien ze er nagenoeg hetzelfde uit als de bandjes die ik al heb (alleen wat hoger) en nu vraag ik me af of iemand hier ervaring mee heeft en of dit mijn problemen wel oplost??

Ik heb van de wielophanging alles wel nagekeken (sporing, camber en alles natrekken) en dat heeft wel wat geholpen maar zeker niet afdoende. Als de quad overigens op een bok zet met de wielen vrij zijn het ook wel net eieren dus hobbelen en stuiteren verbaasd me niet.

Verder loopt het quadje top (eerst niet maar de naald verzetten deed wonderen, verder heb ik de sproeier iets uitgeruimd), ik heb de EGR eraf gehaald maar dat gaf geen voelbaar resultaat. .

Kortom, wie o wie heeft het juiste banden advies???

Groetjes,
Peter
Hilversum

maxxis banden voor trilings vrij rijden!!!! ik heb er deze voor op gezet en rijd super!!
fred
300cc

Volgende

Keer terug naar Besturing/ Wegligging/Banden/Schokbrekers