franky1985 schreef:heeft iemand een idee hoe we deze makkelijk los kunnen krijgen want ze zitten muur vast...
Q-trading schreef:Grote moer losdraaien, LET OP ENGELSE DRAAD!!
Daarna kun je met een grote platte schroevendraaier de ring loswippen.
Daarna kun je het hele zaakje, as + lagerhuis aan de linkse kant eruit schuiven. (ALS JE ACHTER DE QUAD STAAT LINKS)
Als jou lagers droog hebben gestaan, zal jou lagerhuis er waanschijnlijk niet vanaf gaan. Deze zul je er dan met een 2tons pers ofzo, eraf moeten persen.
Daarna nieuw lagerhuis+lagers op de as, goed invetten deze keer.
En alles weer monteren.
Succes!!franky1985 schreef:heeft iemand een idee hoe we deze makkelijk los kunnen krijgen want ze zitten muur vast...
4 wieltjes schreef:Heb je al geprobeert om die ring juist in te drukken zodat deze net zo hoog als de as dikte wordt.
Dan moet je de moer er dan dus wel af kunnen draaien.
Ik heb nog nooit jou type quad in het echie gezien,dus ik roep maar wat aan de hand van je foto.
@ Q....Engelse draad is toch linkse draad of zit ik hiermee fout???
Dan kan het natuurlijk wel kloppen als je die moer probeert los te draaien als was het rechtse draad.
admin schreef:Is volgens mij hetzelfde soort als in deze how to: http://chinaquad.nl/viewtopic.php?f=28&t=2214
Dit is een veerring die in een inkeping van de as zit. Je moet deze helemaal verwijderen door bijv.met een schroevendraaier deze eruit te wippen.
admin schreef:Dat kon ik ook niet hoor. Dat lijkt alleen op de foto. Maar als je nu zoals ook boven het forum "reparatie en technische vraagbaak " staat, je merk en type quad had ingevoerd in de onderwerpregel, had ik je meteen kunnen adviseren om Q trading een PB te sturen. Je weet wel degene die ook reageert in je topic en deze quads verkoopt.......
Keer terug naar Besturing/ Wegligging/Banden/Schokbrekers
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast