Achter wielen lopen vast. Mad max 300cc,

Re: Achter wielen lopen vast.

Berichtdoor franky1985 » 24 jun 2011 18:38

heeft iemand een idee hoe we deze makkelijk los kunnen krijgen want ze zitten muur vast...
300cc MadMax
franky1985
150cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor Q-trading » 24 jun 2011 18:59

Grote moer losdraaien, LET OP ENGELSE DRAAD!!

Daarna kun je met een grote platte schroevendraaier de ring loswippen.

Daarna kun je het hele zaakje, as + lagerhuis aan de linkse kant eruit schuiven. (ALS JE ACHTER DE QUAD STAAT LINKS)

Als jou lagers droog hebben gestaan, zal jou lagerhuis er waanschijnlijk niet vanaf gaan. Deze zul je er dan met een 2tons pers ofzo, eraf moeten persen.

Daarna nieuw lagerhuis+lagers op de as, goed invetten deze keer.
En alles weer monteren.

Succes!!

franky1985 schreef:heeft iemand een idee hoe we deze makkelijk los kunnen krijgen want ze zitten muur vast...
Q-trading
Erkend quad bedrijf
Erkend quad bedrijf

Berichtdoor franky1985 » 24 jun 2011 21:29

Dus als ik de grote moer die je op de foto ziet losdraai gaat hij gewoon over de ring heen zegmaar en daarna kan ik die er zo af wippen?

alvast bedankt ;)

Q-trading schreef:Grote moer losdraaien, LET OP ENGELSE DRAAD!!

Daarna kun je met een grote platte schroevendraaier de ring loswippen.

Daarna kun je het hele zaakje, as + lagerhuis aan de linkse kant eruit schuiven. (ALS JE ACHTER DE QUAD STAAT LINKS)

Als jou lagers droog hebben gestaan, zal jou lagerhuis er waanschijnlijk niet vanaf gaan. Deze zul je er dan met een 2tons pers ofzo, eraf moeten persen.

Daarna nieuw lagerhuis+lagers op de as, goed invetten deze keer.
En alles weer monteren.

Succes!!

franky1985 schreef:heeft iemand een idee hoe we deze makkelijk los kunnen krijgen want ze zitten muur vast...
Laatst bijgewerkt door franky1985 op 24 jun 2011 22:14, in totaal 1 keer bewerkt.
300cc MadMax
franky1985
150cc

Berichtdoor franky1985 » 24 jun 2011 22:09

ik bedoel de ring die hieronder op het plaatje wordt aangegeven met de zwarte pijl (ik weet niet presies of dit een borgring heet maar dat leek mij wel)
Zou ik dus gewoon de grote moer eraf moeten kunnen draaien terwijl die ring er nog op zit?
Bijlagen
Afbeelding 001.jpg
(86.1 KiB) 119 keer gedownload
300cc MadMax
franky1985
150cc

Berichtdoor 4 wieltjes » 24 jun 2011 22:13

Heb je al geprobeert om die ring juist in te drukken zodat deze net zo hoog als de as dikte wordt.
Dan moet je de moer er dan dus wel af kunnen draaien.(hetzelfde als een zuigerveer)

Ik heb nog nooit jou type quad in het echie gezien,dus ik roep maar wat aan de hand van je foto.

@ Q....Engelse draad is toch linkse draad of zit ik hiermee fout???
Dan kan het natuurlijk wel kloppen als je die moer probeert los te draaien als was het rechtse draad.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor admin » 24 jun 2011 22:18

Is volgens mij hetzelfde soort als in deze how to: http://chinaquad.nl/viewtopic.php?f=28&t=2214
Dit is een veerring die in een inkeping van de as zit. Je moet deze helemaal verwijderen door bijv.met een schroevendraaier deze eruit te wippen.
Afbeelding Greetz Admin
admin
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor franky1985 » 24 jun 2011 22:19

nee dit kan niet want je kunt hem er niet verder in drukken, en als je dat zou kunnen doen heeft het geen nut want als je de moer dan een stukje eraf draait duwt de moer hem weer in zijn gleufje, dusja ik denk dat de ring er eerst uit moet voordat de moer er af kan.

4 wieltjes schreef:Heb je al geprobeert om die ring juist in te drukken zodat deze net zo hoog als de as dikte wordt.
Dan moet je de moer er dan dus wel af kunnen draaien.

Ik heb nog nooit jou type quad in het echie gezien,dus ik roep maar wat aan de hand van je foto.

@ Q....Engelse draad is toch linkse draad of zit ik hiermee fout???
Dan kan het natuurlijk wel kloppen als je die moer probeert los te draaien als was het rechtse draad.
300cc MadMax
franky1985
150cc

Berichtdoor franky1985 » 24 jun 2011 22:21

Is ongeveer hetzelfde maar zoals je ziet zit de ring er bij mij wat dieper en vaster in dus kan er bijna niet bij

admin schreef:Is volgens mij hetzelfde soort als in deze how to: http://chinaquad.nl/viewtopic.php?f=28&t=2214
Dit is een veerring die in een inkeping van de as zit. Je moet deze helemaal verwijderen door bijv.met een schroevendraaier deze eruit te wippen.
300cc MadMax
franky1985
150cc

Berichtdoor admin » 24 jun 2011 22:37

Dat kon ik ook niet hoor. Dat lijkt alleen op de foto. Maar als je nu zoals ook boven het forum "reparatie en technische vraagbaak " staat, je merk en type quad had ingevoerd in de onderwerpregel, had ik je meteen kunnen adviseren om Q trading een PB te sturen. Je weet wel degene die ook reageert in je topic en deze quads verkoopt.......
Afbeelding Greetz Admin
admin
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor franky1985 » 24 jun 2011 22:51

admin schreef:Dat kon ik ook niet hoor. Dat lijkt alleen op de foto. Maar als je nu zoals ook boven het forum "reparatie en technische vraagbaak " staat, je merk en type quad had ingevoerd in de onderwerpregel, had ik je meteen kunnen adviseren om Q trading een PB te sturen. Je weet wel degene die ook reageert in je topic en deze quads verkoopt.......

Sorry dat was ik veregeten omdat ik dat al in de eerste vraag had gezet bij dit onderwerp
300cc MadMax
franky1985
150cc

VorigeVolgende

Keer terug naar Besturing/ Wegligging/Banden/Schokbrekers