Pagina 1 van 2

stand chokeknop Bashan

BerichtGeplaatst: 04 jan 2014 17:14
door Badmuts20
hallo luitjes.

vandaag weer even bezig geweest met de bashan 200.
bezig geweest met afstellen.

nu heb ik alleen de vraag hoecde chokeknop standaard hoort te staan.
is dit tegen het plaatje aan? hierdoor staat de pal naar je toe.
of moet hij in het verlengde vab het stuur?

Re: stand chokeknop

BerichtGeplaatst: 04 jan 2014 18:47
door DexterXL
Haaks op het stuur, als ik het mij goed herinner....

Re: stand chokeknop

BerichtGeplaatst: 04 jan 2014 19:43
door Badmuts20
ah top. daarop loopt hij het beste.
als je de shoke iets opeb moet zetten om beter te laten lopen. moet dan de lucht stelschroef dan iets verder open of juist dicht?

Re: stand chokeknop

BerichtGeplaatst: 04 jan 2014 20:05
door dimpower
iets dicht.wat met choke sluit je de luchttoevoer ook iets af.daardoor heb je een rijker mengsel.dus meer benzine.

Re: stand chokeknop

BerichtGeplaatst: 05 jan 2014 10:27
door DexterXL
Zorg ten alle tijden dat het blok goed warm is, dan pas gaan testen en
afstellen, anders zal hij nooit goed lopen.
Dus als het blok goed warm is, en je moet de choke heel iets gebruiken om
hem beter te laten lopen, dan krijgt hij te weinig benzine, en zou je een grotere
sproeier moeten plaatsen.
Dus testen door: volgas te rijden, choke iets gebruiken, gaat hij beter lopen,
dan grotere sproeier, gaat hij iets inhouden/langzamer, dan zit je wel redelijk
goed.
Luchtschroef heeft alleen invloed op stationair en halfgas (dus accelereren)

Re: stand chokeknop Bashan

BerichtGeplaatst: 06 jan 2014 01:23
door admin
Aangezien het een Bashan is (ik heb het even in de onderwerpregel gezet zoals van je wordt gevraagd als je in de technische vraagbaak post) zou ik het spruitstuk tussen blok en carb even controleren op scheurtjes... Aangezien je schrijft dat je de choke iets open moet hebben om je blokje beter te laten draaien, is de mogelijkheid van valse lucht trekken ook aanwezig. Bij Bassies wordt dat vaak veroorzaakt door scheuren in spruitstuk. Dit is te detecteren met een deotest. Motor laten lopen en dan wat deo (geen roller :lol: ) op het spruitstuk spuiten. Veranderd het toerental? Dan trekt hij valse lucht via het spruitstuk.

Re: stand chokeknop Bashan

BerichtGeplaatst: 06 jan 2014 07:26
door dimpower
aanvulling:deo met alcohol gebruiken.anders heeft het ook geen zin :lol: :lol: :lol:

Re: stand chokeknop Bashan

BerichtGeplaatst: 06 jan 2014 18:49
door 4 wieltjes
Ik heb dit probleem ook niiet zo lang geleden gehad bij de quad.
Bij mij was het de bouchiedop dioe er niet goed op zat.

Re: stand chokeknop Bashan

BerichtGeplaatst: 06 jan 2014 19:41
door Badmuts20
Ik heb e.e.a. reeds nagekeken. De quad starte slecht tot niet na het vervangen van de CDI, Bobine en contactslot.
Totdat me broertje ff met zijn vingers aan de shokeknop zat.
De knop stond zo vanaf de verkoop en de verkoper starte en reed ook zo rond van de schuur naar de kar.

Bij thuiskomst bleef hij dus niet stationair draaien en hebben we dus lekker aan de stationairschroef zitten draaien. Echter met rijden hield hij in, dus bovenstaande spullen maar besteld in tuning uitvoering.

Tijdens het proefrijden na vervangen dus nog steeds inhield heb ik dus de shokeknop maar is bediend tijdens het rijden. Had dat ergens hier gelezen dat het wel eens kon helpen. En het hielp dus zeer goed.

Blijkt dus dat we niet de shoke opentrokken maar juist dicht deden tijdens het rijden. :shh:

Stationair even snel afgesteld met de shoke dicht. En hij reed meteen een stuk beter. Nu staat de shoke dus nog een klein eindje open en wil wel d stelschroef de juiste kant opdraaien. :mrgreen:

Re: stand chokeknop Bashan

BerichtGeplaatst: 07 jan 2014 18:13
door DexterXL
...dus toch niet haaks op het stuur??