Pagina 1 van 2

Barossa tweecilinder 250cc.

BerichtGeplaatst: 19 jul 2012 23:46
door Jamievanm
Heren,

Nu heb ik een tweecilinder Barossa 250cc.

Nu mag ik verwachten dat de cilinders beide van gelijke inhoud zijn.

Ze worden gevuld met euro95 d.m.v. een enkele carburateur op een twee weg splitsend spruitstuk.

De originele carburateur is een Keihin 28 PTG: Welke bij opmeten maximaal 25,5 mm blijkt te zijn.

Nu wil ik door een defect deze carburateur gaan vervangen. Eventueel voor een 28 mm.

Nu vraag ik mij af of ik kan verwachten dat de bouw van dit motorblok berekend is op de originele carburateur(Bromfiets principe, standaard setup en grotere carburateur behaald geen winst) of dat ik mag verwachten vermogenswinst te behalen met een grotere carburateur.

Ik hoor graag van Jullie.

Re: Barossa tweecilinder 250cc.

BerichtGeplaatst: 20 jul 2012 07:03
door BBQBarman
Ik weet vrijwel zeker dat je winst zal hebben
Maar ik heb hier zelf niet super veel verstand van
Is het een 2 of 4 tact motor?

Re: Barossa tweecilinder 250cc.

BerichtGeplaatst: 20 jul 2012 07:24
door DexterXL
Heb je 1 carb. of zitten er 2 op?
en heb je echt 2 bougies?
of alleen maar 2 uitlaatbochten?
Want er zijn dus ook cillinders met 1 carb. en 2 uitlaatbochten die gewoon een
1 cillinder zijn, maar 4 kleppen hebben ipv de standaard 2 kleppen, en die
hebben ze dan hun eigen bocht gegeven ;)

Re: Barossa tweecilinder 250cc.

BerichtGeplaatst: 20 jul 2012 08:07
door Jamievanm
Hallo.

Das wel heel veel speculatie. De titel zegt: twee cilinder. :) oftewel twee cilinders,bougirs, uitlaatbochten. In de beginpost staat 1 carburateur waarbij de brandstof gesplitst wordt in het spruitstuk.

En het is een viertakt. :)

Re: Barossa tweecilinder 250cc.

BerichtGeplaatst: 20 jul 2012 08:44
door fretje-pitbull
voor banshee kun je ook kits kopen voor 1 carbu ipv 2 carb's (gemakelijker afregelen)
m'n smc ram250 had 2 carbu's
en btw je hebt ook 1 cilinders met 2 bougie's

Re: Barossa tweecilinder 250cc.

BerichtGeplaatst: 20 jul 2012 11:38
door Jamievanm
Hahha ik wil niet ondankbaar doen. Dat het bestaat is voor mij geen nieuws. Echter staat mijn configuratie duidelijk verneld in dit topic.

Graag geen informatie leveren over andere blokken/types. Wel graag kennis toepassen op mijn vraagstuk.

Re: Barossa tweecilinder 250cc.

BerichtGeplaatst: 20 jul 2012 12:02
door admin
Jamievanm schreef:Hahha ik wil niet ondankbaar doen. Dat het bestaat is voor mij geen nieuw. Echter staat mijn configuratie duidelijk verneld in dit topic.

Graag geen informatie leveren over andere blokken/types. Wel graag kennis toepassen op mijn vraagstuk.

ben ik mee eens,topicstarter vemeld duidelijk de specs van de quad.!

Re: Barossa tweecilinder 250cc.

BerichtGeplaatst: 21 jul 2012 07:47
door DexterXL
Maar hoe zeker weten we dat de kennis van de TS hoog genoeg ligt??
dus even voor de zekerheid checken is geen raar idee......
en zeker als erbij staat dat er 1 carb. op zit, beter 1x te veel gevraagd, als een
verkeerd advies waar hij later problemen mee krijgt en verdrietig word ;)

In dit geval is een grotere carb. gewoon winst, hoe grote winst? dat is pas
speculatie :mrgreen:

Re: Barossa tweecilinder 250cc.

BerichtGeplaatst: 21 jul 2012 08:47
door BBQBarman
:stupid:

Re: Barossa tweecilinder 250cc.

BerichtGeplaatst: 21 jul 2012 10:53
door Jamievanm
[code][/code]Oke. maar je weet in eerate instantie niet om welk blok.het gaat. Echter kan nu wel met volle zekerheid melden dat ik sowieso.winst behaal en het.blok fus niet beperkt is op maximale prestaties welke behaald worden met de originele carburateur?
Ik hoef dus sowieso geen overkill te verwachten?

over kort door.de bocht ga je toch 20% in brandstoftoevoer omhoog. :)